Dzień Lodów - świętuj go razem z dziećmi!
Dzień Lodów - świętuj go razem z dziećmi!
Od 38 lat, podczas lata – w trzecią niedzielę lipca obchodzony jest Dzień Lodów. W tym roku to wyjątkowe święto wypada 17 lipca. To idealny czas na skosztowanie orzeźwiających przekąsek, które chyba nigdy nie smakują tak dobrze, jak właśnie podczas wakacji. Algida proponuje na ten dzień lodowe nowości, które powstały we współpracy z marką Disney, co na pewno ucieszy nie tylko dzieci, lecz również nieco starszych wielbicieli lodowych smakołyków.
Lato – długie, słoneczne dni to czas, który kojarzy się z lodami. Nie ma lepszej okazji do zajadania się orzeźwiającymi przekąskami niż Dzień Lodów. Rodzice zwykle godzą się wtedy na odrobinę luzu i razem z dziećmi korzystają z uroków lata, jedząc letnie smakołyki. Dzień Lodów to doskonały czas na radosne świętowanie z dziećmi.
Dzień Lodów to święto, które w 1984 roku na stałe wprowadził do naszych kalendarzy ówczesny prezydent Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej – Ronald Reagan. Cały lipiec został ogłoszony miesiącem lodów, ale każda trzecia niedziela miesiąca miała być obchodzona szczególnie, jako Narodowy Dzień Lodów (National Ice Cream Day). Bez względu na dokładną genezę wprowadzenia tego święta, lipiec jest świetnym momentem celebrowanie przyjemności z jedzenia lodów razem z dziećmi.
Czy lody od razu były tak popularnym i lubianym deserem? Sięgając do historii, okazuje się, że nie. Pierwsze wzmianki o mrożonych przekąskach pojawiają się jeszcze w czasach przed naszą erą i sięgają terytorium Chin. Jednak to dopiero w wieku XV oraz XVI zaczęto tworzyć przepisy na lody, wymieniać się nimi i ulepszać tak, że niemal przypominały te, które znamy dzisiaj. W kolejnych stuleciach pojawiły się pierwsze lodziarnie, fabryki lodów i chłodnie przemysłowe. Lody stały się dostępne niemal dla wszystkich, zachwycając swoim smakiem i przynosząc ze sobą radosne i błogie chwile.
Jak zatem świętować Dzień Lodów? Przede wszystkim pogodnie i wesoło! Takie podejście jest zgodne z wizją marki Algida, która tworzy lody po to, by dawać radość. Jednocześnie idzie to w parze z umożliwieniem rodzicom i opiekunom dokonania przemyślanych i dobrych wyborów zakupowych, wynikających z troski o prawidłowe żywienie. Na tym właśnie skupia się kampania „Odpowiedzialnie z myślą o dzieciach”, której ambasadorką jest coach żywieniowy Daria Ładocha.
Głównym założeniem kampanii jest odpowiedzialnie tworzyć, sprzedawać i komunikować wybrane produkty, pamiętając o zaleceniach zdrowego żywienia. Specjalnie zaprojektowane logo akcji widoczne jest na każdym opakowaniu lodów. Dzięki temu nawet słodka przekąska może być produktem godnym zaufania, czyli wyprodukowanym w taki sposób, który nie będzie szkodził naszym dzieciom. Gdziekolwiek zatem się wybierzecie i jakiekolwiek czynności zaplanujecie – w parku, na spacerze, przy wspólnym uprawianiu sportu, czy podczas spokojnych chwil w domu - bez obaw i wyrzutów sumienia możesz uczcić Dzień Lodów odpowiednim deserem, nie zapominając o zachowaniu umiaru.
Dzień Lodów to oczywiście nie jedyny czas, kiedy możemy wspólnie z dziećmi próbować tych wyśmienitych smakołyków! Jedzenie lodów ma sprawiać radość bez względu na czas ich konsumpcji. Wszystkie lody marki Algida mają taki kształt, konsystencję, kolor i smak, by dawały jeszcze więcej szczęścia i przyjemności. Zostały one stworzone wspólnie z marką Disney, dlatego znajdziemy wśród nich znane i uwielbiane przez dzieci postaci z filmów i bajek, takich jak między innymi „Star Wars”, „Avengers”, czy „Kraina Lodu”. Wśród orzeźwiających produktów lodowych nie zabrakło także tych o radosnych, zakręconych kształtach, czyli „Twister Phoenix” i „Twister Green”.
Każdy produkt z portfolio lodów dla dzieci marki Algida zawiera mniej niż 110 kalorii i 12 gramów cukru oraz poniżej 3 gramów tłuszczów nasyconych na porcję. Oznacza to, że świętując Dzień Lodów lub przy dowolnej innej okazji, w jakiej towarzyszą nam te lodowe przekąski, dostarczamy dzieciom odpowiednią ilość składników odżywczych. Ta odpowiedzialna misja marki Algida związana ze zdrowym żywieniem rozpoczyna się już na etapie produkcji – lody nie zawierają sztucznych barwników. Wszystkie substancje barwiące są pochodzenia naturalnego, a smak wzmocniony jest aromatami i sokami owocowymi.
Celebrowanie Dnia Lodów powinno przynosić dużo zadowolenia i uciechy. Lody marki Algida łączą dawanie dzieciom jak największej radości przy jednoczesnym kształtowaniu świadomości przestrzegania zasad zróżnicowanej i zbilansowanej diety, która będzie miała w przyszłości znaczący wpływ na formę, kondycję i zdrowie naszych pociech.
Historia lodów sięga dawnych czasów. Troska o nasze dzieci oraz chęć dania im tego, co najlepsze także. Pamiętaj zatem o zaleceniach żywieniowych nie tylko podczas Dnia Lodów, lecz również, kiedy razem z dziećmi wybieracie się na lody. Smak to jedno, ale pewność, że to dobry produkt, który przyniesie nam pełne radości, wspólne chwile sprawia, że spokojnie możemy wybrać orzeźwiające lody oznaczone znakiem „Odpowiedzialnie z myślą o dzieciach” do uczczenia wielu okazji.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Żywienie

Sylwia Bomba: Stosuję zasadę żywieniową 80/20. Raz w tygodniu jem z córką kebaba i organizm wybacza mi to
Influencerka przekonuje, że są takie momenty czy okoliczności, kiedy w swoim jadłospisie pozwala sobie na więcej. Jej zdaniem każdy powinien robić sobie taki „oszukany dzień” i spełniać wtedy swoje zachcianki żywieniowe. Oczywiście nie po to, żeby się najeść do syta, ale zaspokoić apetyt chociażby na coś słodkiego. Sylwia Bomba przyznaje, że do jej dietetycznych grzeszków należą: kebab, popcorn i cola.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Gwiazdy
Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj

Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.