Dzieci mają moc, by zmieniać świat! Kolekcja BLÅVINGAD w trosce o ocean
Dzieci są wrażliwe, los morskich stworzeń nie jest im obojętny. Poprzez kolekcję BLÅVINGAD, IKEA wsłuchuje się w głos przyszłych pokoleń i odpowiada na obawy najmłodszych dotyczące zanieczyszczenia oceanów. Do wykonania przedmiotów wchodzących w skład kolekcji wykorzystano materiały wytworzone z odpadów plastikowych zebranych do 50 km od linii brzegowej. BLÅVINGAD jest pełna fascynujących skarbów, podobnie jak ocean i dziecięca wyobraźnia!
Zabawa to lekcja życia
Zabawa kształtuje człowieka. IKEA wie, że dla dzieci jest to kluczowy element rozwoju, podczas którego nawiązują pierwsze relacje, uczą się współpracy i poznają świat. Z panelu IKEA Kids' Advisory Panel 2020 wiadomo, że dzieci są bardzo zainteresowane oceanem. Chcą, aby dorośli wysłuchali ich obaw, ponieważ troska o ocean jest kluczowym elementem dbania o planetę. Kolekcja BLÅVINGAD powstała z zamysłem wsparcia dzieci w ich dążeniach do podnoszenia świadomości o zanieczyszczeniu wód, a także zainspirowania ich do dalszego poznawania podwodnego świata i żyjących tam niesamowitych stworzeń.
Z okazji Dnia Dziecka w maju tego roku na Instagramie IKEA został zorganizowany konkurs na ulubionego pluszaka i okazało się, że najwięcej głosów zebrała świnka KNORRIG oraz dinozaur/brontosaurus JÄTTELIK. Sądząc po zaangażowaniu, nie tylko dzieci kochają mięciutkie pluszaki. Teraz tuż obok nich pojawią się inni pluszowi przyjaciele - ci z podwodnej krainy! Swój świat pomogą odkryć dzieciom: wielki wieloryb, w którego pysku jest miejsce na piżamę lub skarby, dostojna orka, przyjazny delfin, sędziwy żółw oraz wesoła ośmiornica BLÅVINGAD. Spotkać ich można także w innych elementach kolekcji np. na pościeli, czy morskim dywanie zmieniającym podłogę w otwarte morze – podczas zabawy trzeba tylko uważać, by nie wypłynąć na nieznane wody.
Za pomocą mini wędek dzieci mogą oczyścić wodę z odpadów, uważając na morskie stworzenia w grze edukacyjnej lub stworzyć własną łódź podwodną z pomocą zestawu do zabawy z dołączonymi pięcioma postaciami. Członkowie załogi zostali wykonani z materiałów pochodzących z recyklingu z poprzedniej produkcji IKEA.Wszystkie artykuły IKEA są projektowane zgodnie z zasadami Demokratycznego Wzornictwa, gdzie równocześnie liczą się piękna forma, funkcja, zrównoważony rozwój, jakość i przystępna cena.
W podmorskich głębinach
Po zabawie na lądzie, dzieciom wtulonym w pościel w morskie motywy przyśni się podwodny świat pełen cudów. Dostępnych jest wiele wzorów przedstawiających wodne stworzenia – od malutkich koników morskich po tajemnicze płetwale błękitne. Oprócz klasycznych maskotek nocnym markom zasnąć pomoże LED-owa lampka-ośmiornica. Maluch nie musi bać się ciemności przytulając się do pluszowej ośmiornicy ze świecącą główką, a rodzic może być pewny, że dziecko jest w dobrych rękach… a raczej mackach. Jak wszystkie lampy dziecięce w IKEA, ośmiorniczka przetestowana została według jednych z najsurowszych norm bezpieczeństwa na świecie. Zasypiając pod baldachimem KURA pokrytym wzorem z morskimi stworzeniami, jest szansa, że poczują łagodne kołysanie łódki i delikatną morską bryzę, zanim odpłyną głęboko do krainy snów.
„Wszyscy jesteśmy zależni od czystych i tętniących życiem oceanów. Dlatego nasza praca nad kolekcją BLÅVINGAD wydawała się wyjątkowo ważna. Wybierając zwierzęta, na których się skupimy, zaczęłyśmy od przestudiowania ich wyglądu i ekspresji. Wykorzystując następnie szkice zdecydowałyśmy, co nadaje się na wzór, a co na zabawkę pluszową czy nadruk na poduszce. Mamy nadzieję, że te zabawne produkty stworzą wrażenie bycia otoczonym oceanem i wzbudzą ciekawość na temat podwodnego życia” – opowiadają o kolekcji projektantki IKEA Sissi Edholm i Lisa Ullenius.
Lepsze życie w domu
Kolekcja BLÅVINGAD wpisuje się w szerszą wizję IKEA, zgodnie z którą zabawę traktujemy jako kluczowy element lepszego życia w domu. Od pluszaków i wypełnienia poduszek po dywany i akcesoria do przechowywania, wiele produktów zawiera poliester z recyklingu wytworzony z plastiku, który mógłby trafić do oceanów (OBP), wyłowionego z wody i zebranego na obszarach w odległości do 50 km od linii brzegowej.
Oprócz zabawek w kolekcji znajdziemy zabawny ręcznik z kapturem w kształcie rekina, torby do przechowywania, a nawet lekki plecak, który jest idealny do spakowania rzeczy na wycieczkę na plażę lub do lasu. Wykonany z poliestru z recyklingu, jest wodoodporny i ma kilka kieszeni na duże i małe rzeczy, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Czy są tu jakieś wilki morskie, którym niestraszne podmorskie przygody?
Wszystkie produkty z kolekcji dostępne są już w sklepach IKEA, w Aplikacji Mobilnej IKEA oraz na IKEA.pl.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.