Komunikaty PR

Edukacyjne warsztaty w sanitarnym reżimie. Białostoccy uczniowie na Euroweek

2020-10-15  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ida Szwaczko
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko

Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Do pobrania euro ( 0.02 MB )

Przełamywanie komunikacyjnych barier, poznawanie innych kultur i spotkania z wolontariuszami z różnych stron świata – takie są zalety warsztatów Euroweek Szkoła Liderów, w których wzięli udział uczniowie Zespołu Szkół Społecznych Fundacji Edukacji „Fabryczna 10”.   

Euroweek to program edukacyjny dla dzieci i młodzieży, którego celem jest doskonalenie języka angielskiego, nauka wielokulturowości, komunikacji społecznej oraz rozwój kreatywność. Zajęcia najczęściej prowadzone są w języku angielskim i przybierają różne formy: od interaktywnych warsztatów, poprzez gry symulacyjne, na praktycznych ćwiczeniach kończąc.

Z takich warsztatów w Dusznikach-Zdroju wróciło właśnie 41 uczniów ze szkoły podstawowej i liceum z ZSS przy Fabrycznej. Prócz nich w zajęciach uczestniczyli zagraniczni wolontariusze – uczniowie i studenci z Polinezji Francuskiej, RPA, Malezji i Indonezji, rezydujący w Polsce.

- W tym roku wyjątkowo, ze względu na pandemię w ośrodku nie było młodzieży z innych miast, a tylko uczniowie naszej szkoły. Życie codzienne i wszystkie zajęcia odbywały się w z przestrzeganiem wszelkich reguł reżimu sanitarnego – mówi Beata Łodyga, jedna z opiekunek białostockich wolontariuszy.

Program zajęć obejmował m.in. wirtualne prezentacje poszczególnych krajów – ich tradycji i kultury. Dzięki temu doświadczeniu młodzież w przystępny sposób uczyła się tolerancji i szacunku, podnosząc jednocześnie swoje umiejętności językowe.

- Wolontariusze przedstawiali też zasady wolontariatu międzynarodowego, były zajęcia w podgrupach doskonalące komunikację w języku angielskim i debaty oksfordzkie – opowiada Ewa Tyburczy, opiekunka szkolnego koła wolontariatu. – Udział w tym programie to bardzo cenne doświadczenie, bo mimo ograniczeń spowodowanych pandemią - mogliśmy otrzeć się o wolontariat międzynarodowy i przekonać się, że - niezależnie od wieku - młodzież z wielką energią i zapałem angażuje się w jego działania.

- To też niesamowite doświadczenie edukacyjne, pokazujące jak ważna jest znajomość języków obcych, które umożliwiają komunikację z całym światem – dodaje Beata Łodyga. – Zalety takich warsztatów trudno przecenić – ich celem jest nie tylko integracja młodzieży, ale też nauka prezentacji i współpracy w grupie.

Również dla uczniów, którzy mieli okazję zetknąć się z wolontariatem w takim wymiarze, warsztaty były niezapomnianym przeżyciem.

- Wziąłem udział w Euroweek, bo chciałem zacząć działać na rzecz wolontariatu, ale też poznać inne kultury, inne spojrzenie na świat, prezentowane przez zagranicznych wolontariuszy, czy poszerzyć swoją wiedzę m.in. z geografii, którą się interesuję. Euroweek wydał mi się ciekawą inicjatywą i nie zawiodłem się – mówi licealista Dawid Leszczyński.

Damian Cybulko po raz pierwszy uczestniczył w Euroweeku dwa lata temu w Międzygórzu.

- Byłem pod wrażeniem tamtego wyjazdu, więc nie wahałem się z podjęciem decyzji w tym roku. Mimo, że tym razem zajęcia odbywały się w reżimie sanitarnym, warsztaty były równie interesujące i bardzo pouczające. Do pełnej integracji brakowało trochę innych szkół, ale rozumieliśmy, że w tej sytuacji nie było to możliwe. Cieszę się, że mogliśmy uczestniczyć w tym projekcie.

 

Program Euroweek - Szkoła Liderów jest prowadzony wspólnie przez dwie organizacje: Fundację Euroweek i Stowarzyszenie Euroweek Szkoła Liderów. Programy są zróżnicowane i dopasowane do potrzeb różnych grupy: dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych, a także dla studentów oraz Global Village przygotowany dla uczestników dorosłych, którzy chcą poprawić swoje kompetencje językowe w zakresie języka angielskiego, sprawności społeczno-kulturowych, jak również poznać inne języki, takie jak: hiszpański, francuski, niemiecki, włoski, rosyjski, suahili, języki azjatyckie i dialekty wolontariuszy i poznać kultury obecne na siedmiu kontynentach świata.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Jak wykorzystać wakacje, aby mądrze wspierać umiejętności nastolatka, który marz Biuro prasowe
2024-06-27 | 11:30

Jak wykorzystać wakacje, aby mądrze wspierać umiejętności nastolatka, który marz

Jeśli twój nastolatek marzy o studiach zagranicznych, wakacje to dobry czas, aby mu w tym pomóc. Wcale nie chodzi o siedzenie z nosem w podręcznikach,
Dziecko Moc atrakcji w Porcie Łódź
2024-06-26 | 12:40

Moc atrakcji w Porcie Łódź

Finał Maratonu Zabawy, wspólne oglądanie meczów Euro 2024 w Strefie Kibica oraz „Dobranocka”, czyli kolejna edycja TME Polówka, podczas której
Dziecko Jak przygotować się do porodu – 5 cennych rad
2024-06-24 | 19:00

Jak przygotować się do porodu – 5 cennych rad

Choć do tego niezwykłego momentu jest dużo czasu na przygotowania, nic nie stoi na przeszkodzie, by rozpocząć je jak najwcześniej. Ważne jest nie tylko skompletowanie wyprawki czy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić

Dziennikarka podkreśla, że martwi się o pokolenie Z, bo z jej obserwacji i rozmów z młodymi ludźmi wynika, że czują się oni bardzo samotni i wręcz przerastają ich codzienne problemy. Sami nie potrafią sobie z nimi poradzić, a niestety często też nie mogą liczyć na wysłuchanie, wsparcie i pomoc ze strony dorosłych. Martyna Wojciechowska nie ukrywa, że ona również popełniła wiele błędów wychowawczych, bo wydawało jej się, że sama najlepiej wie, czego potrzebuje jej córka, bez pytania dziewczynki o zdanie. W porę jednak dostrzegła swój błąd i teraz już wie, że dzieci najbardziej oczekują od rodziców poświęcenia im uwagi i czasu, a także zrozumienia ich emocji.

Edukacja

Co 6,5 minuty ktoś w Polsce doznaje udaru mózgu. Edukacja dzieci może zapobiec katastrofalnym skutkom i uratować życie dorosłym

Udar mózgu to druga najczęstsza przyczyna śmierci i trzecia najczęstsza przyczyna niepełnosprawności. Niewystarczająca wiedza i brak umiejętności rozpoznawania objawów udaru mózgu sprawiają, że większość pacjentów zgłasza się do szpitali zbyt późno. W odpowiedzi na ten problem powstał program FAST Heroes skierowany do przedszkolaków i uczniów klas 1–3. – Chcemy wykorzystać entuzjazm dzieci, aby to one stały się nauczycielami dla swoich dziadków – mówi Jan van der Merwe, międzynarodowy koordynator programu FAST Heroes, lider Inicjatywy Angels.

Teatr

Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności

Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.