Egzotyczne podróże działają na wyobraźnię
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Dziecięca wyobraźnia nie zna granic. Jej pobudzanie jest dla rozwoju małego człowieka równie ważne jak prawidłowa dieta i aktywność fizyczna. Rozwój wyobraźni wpływa na kształtowanie inteligencji, a także na zdolność przyswajania wiedzy. Dawno już udowodniono, że zarówno dzieci jak i dorośli lepiej zapamiętują informacje na zasadzie skojarzeń. Odwołując się do wspomnień – na przykład z wakacyjnych podróży – łatwiej jest przyswoić i uporządkować informacje przekazywane w szkole.
Dziecięca otwartość i ciekawość to cechy, które mają ogromny wpływ na kreatywność i rozwój wyobraźni. Pozwalają maluchom odkrywać świat – początkowo ten najbliższy, z czasem jego horyzont staje się coraz dalszy. Wykorzystajmy ten naturalny głód wiedzy zapoznając maluchy z przyrodą, kulturą i obyczajami innych krajów. Egzotyka dalekich krain – takich jak na przykład Japonia – z pewnością wzbudzi ich zainteresowanie. W podróż do Kraju Kwitnącej Wiśni zabierze nas marka Endo i jej najnowsza kolekcja, pełna odniesień do tamtejszych symboli i kultury.
Podróże z wyobraźnią
Wygodne i przemyślane pod kątem zabawnych, edukacyjnych haseł ubranka będą równie pomocne w odkrywaniu dalekiej Japonii, jak książki, filmy i… dziecięca fantazja. Maluchy z pewnością oczaruje odmienność tamtejszej przyrody. Pandy na ubraniach Endo wyglądają niebywale sympatycznie i uroczo. W kolekcji znajdziemy także pełno charakterystycznych dla Dalekiego Wschodu delikatnych kolorów i kwiatowych wzorów z kaligraficznymi napisami „Kto to kot”, czy „Dziś mi się przyśnił kwiat kwitnącej wiśni”.
Opowieści o charakterystycznych dla Japonii gatunkach fauny i flory warto wzbogacić symboliką kulturową. Szybko opadające kwiaty wiśni będą dobrym punktem wyjścia do rozmowy o zmienności pór roku i świata w ogóle. Wytrzymały i giętki bambus może być natomiast początkiem dyskusji z dzieckiem o sile ducha oraz pokonywaniu trudności. Do opowieści o sympatycznych misiach panda warto wpleść wątek naszego wpływu na środowisko. Jeszcze do niedawna pandy były zagrożone wyginięciem, jednak dzięki wspólnym staraniom wielu ludzi, udało się je uratować.
Japońska filozofia życia
Starsze dzieci warto zapoznać z japońską filozofią ikigai. Jej istotą jest dostrzeganie przyjemności i sensu w tym, co robimy w danym momencie, bez oczekiwania spektakularnego efektu, wymiernych korzyści lub uznania ze strony kolegów czy nauczycieli. Pomoże to dziecku odnaleźć aktywności, dzięki którym czerpie przyjemność z samego działania. Nauczy je także doskonalenia umiejętności dla samego siebie i własnej satysfakcji oraz życia w harmonii z otoczeniem i nawiązywania pozytywnych relacji z innymi ludźmi. Głęboko zakorzenione w japońskiej kulturze i tradycji poczucie wewnętrznej równowagi i spokoju, w naszym dzisiejszym zabieganym świecie przyda się nie tylko dzieciom.
W opowieściach o Kraju Kwitnącej Wiśni nie sposób pominąć wątku wschodnich sztuk walki. Należy je traktować nie tylko jako sport rozwijający aktywność fizyczną, ale również jako metodę kształtowania charakteru. Równie ważna jak doskonalenie techniki ruchów jest dla japońskich wojowników – Samurajów czy Ninja – praca nad samodyscypliną, walka ze słabościami oraz posłuszeństwo wobec zasad. Bushido, czyli droga (kodeks) wojownika z pewnością zafascynuje niejednego nastolatka.
Motyw ninja na koszulkach i bluzach Endo idealnie wpisuje się w ten kontekst. Ubrania są ciekawe dla oka i bardzo dobrze odzwierciedlają prezentowane postacie, łącząc je z oryginalnymi podpisami „Ninja pomaga, ratuje i spada”, czy ”Takich dwóch, jak nas trzech, to nie ma ani jednego”. Najnowsza propozycja Endo to świetna opcja dla dzieciaków uwielbiających aktywność i przygody. Pozwala szybko utożsamić się z ulubionymi bohaterami i stworzyć jedyną w swoim rodzaju drużynę.
Tradycje japońskiej sztuki
Wiele dobrego w życie naszych pociech wnieść może także znajomość bogactwa japońskiej sztuki. Ikebana, origami, kabuki czy suibokuga to tylko kilka przykładów, jakimi możemy zainspirować dziecko do rozwijania własnych zainteresowań. Wszystkie łączy charakterystyczna dla japońskiej sztuki precyzja, umiar i skromność. Motywy zaczerpnięte z tradycji Dalekiego Wschodu – delikatny rysunek żurawi, kwiatów wiśni oraz pand – odnajdziemy także na dziewczęcych sukienkach, bluzach i t-shirtach Endo.
Opowieści o japońskich zwyczajach, tradycji i sztuce z pewnością poruszą wyobraźnię i pozostawią ślad w pamięci dziecka. Nowa, inspirowana Japonią kolekcja ubrań Endo pozwoli dzieciom pozostać w świecie fantazji na dłużej. To propozycje w pełni oryginalne i wykonane z najlepszych jakościowo materiałów. Lekkie, komfortowe i niekrępujące ruchów, będą najlepszym wyborem nie tylko na polskie ulice, ale także jeśli kiedykolwiek wybierzecie się z dziećmi do Japonii.
BIO:
ENDO to wyznaczająca trendy firma z bajecznie kolorową odzieżą bawełnianą dla dzieci, która jako pierwsza i przez długi czas jedyna w Polsce zaczęła ozdabiać swoje produkty napisami w ojczystym języku. Wykorzystuje gry słowne i rymowane wierszyki, które wraz z oryginalnymi grafikami tworzą niepowtarzalną stylistykę ubrań. ENDO współpracowała z polskimi artystami, np.: Moniką Hanulak, Agatą Dudek, Janem Młodożeńcem czy Elżbietą Wasiuczyńską. Marka ta aktywnie angażuje się w pomoc potrzebującym. Od lat organizuje akcje charytatywne – Odkrywamy Talenty czy RAZEM MOŻEMY WIECEJ, w której całkowity zysk ze sprzedaży koszulek ENDO przeznacza na turnusy rehabilitacyjne dla podopiecznych Fundacji Spełnionych Marzeń – dzieci z chorobami nowotworowymi. Dodatkowe informacje: www.endo.pl
Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba
Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.