Fajna Akademia - bezpłatne warsztaty z cyfrowych narzędzi dla dzieci
Kto powiedział, że odrabianie lekcji i uczenie się, ma być nudne? Czas pandemii to doskonała okazja, żeby w kreatywny sposób pokazać młodym ludziom, jak wykorzystując nowe technologie, mogą uczynić swoją naukę ciekawszą. Fundacja CoderDojo Polska we współpracy z T-Mobile Polska ruszyła z projektem Fajnej Akademii - są to bezpłatne zajęcia online dla dzieci w wieku od 8 do 12 lat oraz ich rodziców. Kolejne warsztaty z tego cyklu odbędą się już w najbliższą sobotę, 9 maja 2020.
Zapotrzebowanie na wiedzę jest ogromne
Uczestnictwo w zajęciach prowadzonych w ramach Fajnej Akademii umożliwia dzieciom poznanie innowacyjnych i niezwykle pożytecznych umiejętności przydatnych w edukacji, a także spędzenie czasu z rodzicami w wartościowy sposób. To również doskonały sposób na kontakt z innymi uczestnikami zajęć, którego tak bardzo brakuje teraz najmłodszym. Pierwsze warsztaty okazały się ogromnym sukcesem, a pozytywne opinie dzieci i rodziców pokazują, że taka inicjatywa była bardzo potrzebna.
Nowoczesne narzędzia w cyfrowym świecie
Motywem przewodnim całego cyklu Fajnej Akademii są cyfrowe narzędzia do uczenia się. Prowadzący stawiają na przekazywanie wiedzy poprzez zabawę oraz aktywne uczestnictwo w projekcie.
- Dziecko, które dostaje ze szkoły zadanie nauczenia się kilkudziesięciu słówek z języka obcego, stoi przed trudnym wyzwaniem. Nie ma przecież lekcji, na której można wspólnie z nauczycielem i rówieśnikami “przerobić” temat. Jak ma sobie z tym wyzwaniem poradzić uczeń i jak może pomóc mu rodzic, który słówek uczył się prawdopodobnie dwie dekady temu z fiszek? Czy ten sposób się sprawdzi? Ależ oczywiście! Pokaż swojemu dziecku fiszki, a my pokażemy, jak zrobić je w wersji cyfrowej, w narzędziu, które może bardziej przemawiać do młodego pokolenia niż papierowe karteczki - mówi Joanna Pawlak, Prezes Fundacji CoderDojo.
Na warsztatach na najmłodszych czeka też zaproszenie do interaktywnego głosowania, zabawa w kalambury, czy nauka korzystania, jak korzystać z ciekawych i bezpłatnych programów graficznych, które zrozumie i wykorzysta swobodnie nawet ośmiolatek.
- Podczas warsztatów uczestnicy dyskutują, wspólnie rozwiązują zadania, zadają sobie zagadki, uczą się od siebie nawzajem. To dobra droga do zdobycia kompetencji umożliwiających kreatywne wykorzystywanie nowych technologii w edukacji - podsumowuje Joanna Pawlak.
Szeroki zakres tematyczny warsztatów online pokazuje, jakie morze możliwości kryje się za ekranem komputera. Nowe technologie, które są teraz na wyciągnięcie ręki, nawet dla tych najmłodszych użytkowników, wymagają jednakże odpowiedzialnego i mądrego korzystania z dostępnych aplikacji i narzędzi.
- Jako nowoczesna firma technologiczna zdajemy sobie doskonale sprawę, że w obecnej chwili dostęp do nowych technologii oraz ich umiejętne wykorzystywanie to kluczowe aspekty życia - i to nie tylko dla dorosłych, ale także dzieci. Od kilku tygodni jeszcze bardziej niż dotychczas mierzą się one z cyfrowym światem, uczestnicząc chociażby w zajęciach szkolnych online lub w wolnym czasie surfując po sieci. Poprzez zajęcia w ramach Fajnej Akademii chcemy im pokazać możliwości wykorzystania cyfrowych narzędzi, które pozwolą im rozwijać zainteresowania w tym obszarze - mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej w T-Mobile Polska. - Digital responsibility jest jednym z filarów naszej strategii odpowiedzialnego biznesu, dlatego zależy nam, aby wprowadzać dzieci już od najmłodszych lat do świata nowych technologii, ale tak, by potrafiły rozsądnie korzystać z jego dobrodziejstw. Ponadto umiejętność wykorzystywania cyfrowych narzędzi w codziennej nauce i pracy jest bardzo istotna dla ich przyszłości, ponieważ digitalowe kompetencje są niezwykle cenione przez pracodawców.
Prosta rekrutacja na zajęcia
Zapisy prowadzone są za pomocą formularza pod linkiem: https://coderdojo.org.pl/projekty/fajna-akademia/. Uczestnicy zajęć otrzymają na skrzynki mailowe instrukcje do zalogowania się na warsztaty. Liczba miejsc jest ograniczona, dlatego podczas zapisów, należy odpowiedzieć na pytanie, dlaczego chce się uczestniczyć w tym warsztacie. Drugie spotkanie online odbędzie się już w najbliższą sobotę 9 maja o godzinie 10.00.
Jak dbać o aktywność fizyczną w ciąży i po porodzie
Porozumienie między największą śląską uczelnią i Szkołą w Chmurze
„Mój zaczarowany świat” – startuje konkurs dla przedszkoli w całej Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Wojciech „Łozo” Łozowski: Ruszam z moim solowym projektem, ale nie mam już potrzeby bycia gwiazdorem jak kiedyś. Nowe utwory tworzyłem w różnych stanach emocjonalnych
Wokalista ma sporo muzycznych planów na najbliższe miesiące, szykuje bowiem oryginalny projekt solowy. Już niebawem premierę będzie miał jego najnowszy utwór. Właśnie realizowany jest teledysk. Wojciech „Łozo” Łozowski cieszy się na ten nowy etap swojej kariery i choć teraz o wiele spraw będzie musiał zadbać sam, to jednak bez wahania stawia czoła nowym wyzwaniom i wierzy, że to jest właśnie jego czas. Na autorskiej płycie znajdą się piosenki, które tworzył przez kilka ostatnich lat.
Psychologia
Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu
Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.
Konsument
Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność
Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.