Finał 4. europejskiej edycji Pepco Better Move
Dobiegła końca 4. edycja akcji, która pod hasłem „Better Move, Better Lives” trwała od 27 maja do 27 lipca. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu pracowników, którzy pokonali ponad 180 tysięcy kilometrów, zebrano 30 tysięcy euro na rzecz organizacji pozarządowych z 5 krajów – Polski, Litwy, Łotwy, Rumunii i Włoch. Wszystkie środki zostały przekazane na wsparcie wykluczonych sportowo dzieci i organizację aktywności ruchowych podczas wakacji.
Better Move łączy przyjemne z pożytecznym
Program Better Move to cykliczna inicjatywa, która zachęca pracowników Pepco do aktywności sportowej podczas letnich miesięcy. Uczestnicy rywalizują o jak największą liczbę punktów – zbierają je spacerując, biegając i jeżdżąc rowerami, a każdy pokonany kilometr składa się na sumę pieniężną, którą Pepco przekazuje organizacjom pozarządowym. Od 27 maja do 27 lipca można było zdobywać punkty, by wspierać możliwości samorozwoju dzieci i młodzieży dotkniętych wykluczeniem sportowym. Tegoroczny program uwzględniał także misje, podczas których uczestnicy mieli okazję angażować się w aktywności wspólnie ze swoimi dziećmi, co wspierało budowanie więzi rodzinnych i rozwijanie zdrowych nawyków u najmłodszych.
Jeszcze w roku 2021 akcja obejmowała tylko polskich pracowników Pepco, a w 4. edycji Better Move uczestniczyło niemal 600 pracowników Pepco z kilkunastu europejskich państw, a także pracownicy Pepco Global Sourcing (PGS), pokonując w sumie ponad 180 tysięcy kilometrów i ograniczając przy tym emisję ok. 973 kg CO2. Zebrane kilometry zostały zamienione na kwotę 30 tysięcy euro i przekazane 5 europejskim organizacjom charytatywnym.
5 krajów, 5 wyjątkowych inicjatyw
Fundusze zebrane podczas tegorocznej edycji Better Move zostały podzielone między 5 wyjątkowych projektów wspierających dzieci w różnych krajach – Polsce, Litwie, Łotwie, Rumunii oraz we Włoszech.
W Polsce, dzięki zebranym środkom, 85 dzieci z małych miejscowości zagrożonych wykluczeniem wzięło udział w warsztatach siatkówki plażowej pod okiem zawodowych trenerów. Zajęcia zostały zorganizowane 6 sierpnia przez Fundację Memoriału Arkadiusza Gołasia w profesjonalnym obiekcie sportowym – na boiskach Beach Volleyball Academy w Poznaniu.
– Wykluczenie sportowe to poważny problem, który szczególnie dotyka dzieci z małych miejscowości i wsi. Dlatego dla nas, jako fundacji, niezwykle ważne jest, aby każde dziecko miało dostęp do sportu i mogło rozwijać swoje pasje w bezpiecznym i profesjonalnym środowisku. Z radością obserwujemy ogromne zainteresowanie ze strony najmłodszych. W warsztatach siatkówki plażowej „Better Move, Better Lives” uczestniczyło 85 dzieci w wieku szkolnym, w tym około 40 z świetlic środowiskowych Towarzystwa Przyjaciół Dzieci z rejonu Obornik oraz dzieci z mniejszych miejscowości powiatu poznańskiego. W ramach zajęć najmłodsi mieli okazję zdobywać wiedzę praktyczną i teoretyczną pod okiem doświadczonych trenerów akademii: Proskos i IUKS Jedynka Poznań, m.in. Julii Gierczyńskiej, Wicemistrzyni Europy do lat 20 czy Tomasza Jaroszczaka, zdobywcy 2. miejsca w Pucharze Polski. To wyjątkowe wydarzenie powstało z inicjatywy i dzięki wsparciu Pepco. Razem możemy nie tylko promować zdrowy styl życia wśród młodych ludzi, ale też oderwać ich od smartfonów i zaproponować alternatywny sposób spędzania wolnego czasu – podkreśla Jacek Kubiak, Prezes Fundacji Memoriału Arkadiusza Gołasia.
Oprócz polskiej Fundacji Memoriału Arkadiusza Gołasia, darowizna została przekazana na rzecz letniego obozu organizowanego przez fundację Sport Senza Frontiere we Włoszech, gdzie 30 dzieci z ubogich dzielnic Mediolanu, Rzymu i Neapolu ma szansę aktywnie spędzać czas i rozwijać swoje umiejętności. W Rumunii środki przekazano stowarzyszeniu Ana i Copii na rzecz 50 dzieci zagrożonych wykluczeniem społecznym. Dzięki sfinansowaniu uczestnictwa w zajęciach rekreacyjnych, sportowych i kulturalnych, dzieci kreatywnie spędzają wolny czas podczas letnich wakacji. Wsparcie otrzymały także dzieci z Łotwy, które w dniach 10-11 sierpnia w Warszawie wzięły udział w 9. Pucharze Świata Dzieci z Domów Dziecka „Hope for Mundial” oraz 100 dzieci z kryzysowego centrum SOS Wiosek Dziecięcych zlokalizowanego na Litwie. Dzięki przekazanym środkom dzieci cieszą się odnowionym placem zabaw, który zapewni bezpieczne i aktywne środowisko do zabawy.
Better Move pędzi z pomocą
Inicjatywa Better Move rozpoczęła się w 2021 roku i od tego czasu zyskuje coraz większy zasięg. W pierwszej edycji pokonano 45 tysięcy kilometrów, które zamieniono na 15 tysięcy złotych przekazanych dzieciom z domów dziecka w Gnieźnie. W 2022 roku 10 tysięcy euro powędrowało na rzecz pochodzących z Ukrainy młodych podopiecznych Fundacji Save the Children. Z kolei w 2023 roku pokonane kilometry zostały zamienione na 25 tysięcy euro, które sfinansowały aktywne wakacje dla dzieci z Save the Children na Litwie oraz harcerzy z Rumunii.
— Jednym z kluczowych celów, które stawiamy sobie jako firma, jest wspieranie dzieci w ich rozwoju i drodze do odkrywania pasji. Chętnie angażujemy się w wiele projektów edukacyjnych oraz tych, które zapewniają dzieciom z zagrożonych wykluczeniem społeczności możliwość aktywnego spędzania czasu. Wierzymy, że każde dziecko powinno mieć równe szanse na zabawę i naukę, a dzięki takim projektom jak Better Move realizujemy naszą misję angażując równocześnie pracowników, którzy konkurują, ścigając się między sobą w ramach krajów czy działów – mówi Kasia Wilczewska, Head of Corporate Communication w Pepco.
***
Grupa Pepco
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z silnych sieci detalicznych, tzn. Pepco, Dealz i Poundland, współpracujących z PGS, globalnym dostawcą. Grupa Pepco ma obecnie ponad 4900 sklepów w 20 krajach i zatrudnia ok. 47 000 osób.
Pepco
Pepco, tak zwany value retailer, to jedna z największych w Europie sieci handlowych, oferujących odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu w bardzo atrakcyjnych cenach. Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez klientów przeprowadzających 30 milionów transakcji miesięcznie. Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie ponad 30 tysięcy pracowników w 18 krajach w całej Europie i posiada sieć ponad 3700 sklepów.
Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba
Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Krystian Ochman: Uwielbiam musicale i bardzo chciałbym wrócić na taką scenę. Nigdy nie grałem w polskim musicalu, ale mógłbym spróbować
Zwycięzca 11. edycji programu „The Voice of Poland” podkreśla, że ma duży sentyment do amerykańskich musicali. W kilku muzycznych spektaklach już zagrał i nie wyklucza powrotu na scenę właśnie w takiej roli. Krystian Ochman zaznacza, że wolałby się zmierzyć z jakimś testem w języku angielskim, ale polski projekt też byłby dla niego ciekawym wyzwaniem.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Problemy społeczne
Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie
Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.