Finał konkursu Biedronki „Piórko 2020”
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
O tym marzy każdy pisarz: wejść do sklepu i zobaczyć na jego półce książkę z własnym nazwiskiem na okładce. To marzenie właśnie spełniają Agnieszka Syczyło i Magdalena Starowicz. Pisarka i ilustratorka mogą od teraz oglądać ksiażkę własnego autorstwa w sklepach sieci Biedronka w całej Polsce. Wszystko za sprawą zwycięstwa w konkursie „Piórko” .
Jak wygląda droga do takiej wygranej? Wszystko zaczyna się od pomysłu, potem przychodzi czas jego realizacji: momenty przypływu weny i spadku formy. Ważne, by dopracować dzieło przed zamknięciem zgłoszeń w konkursie. Następnie jest czas oczekiwania na werdykt Kapituły. W końcu kolejno dwóch laureatów dowiaduje się o zwycięstwie w konkursie „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” i otrzymuje nagrodę w wysokości 100 000 zł każdy. Od 2015 roku Biedronka przekazała zwycięzcom w ten sposób już 1,2 mln złotych.
W tegorocznej, 6. edycji laur zwycięstwa trafił właśnie do Agnieszki Syczyło, autorki historii Malwiny. Najlepszą kreską mogła pochwalić się Magdalena Starowicz. Fragment książki w czerwcu odczytała podczas transmisji live Beata Tadla, a zwycięska okładka została wyjawiona w październiku w postaci muralu. Teraz nadszedł czas, aby debiutancka książka trafiła na półki w sieci Biedronka.
Historia Malwiny to opowieść o tym, jak pomaganie innym może być zaraźliwe. Ta historia mogła się wydarzyć w każdym polskim mieście czy miasteczku, ale dzięki pobudzającym wyobraźnię ilustracjom przenosi czytelnika w miejscu i czasie.
Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka i juror Piórka
Przenieś dziecko do świata „Piórka”
Konkurs „Piórko” to autorska inicjatywa największej sieci handlowej w Polsce, wspierająca czytelnictwo wśród najmłodszych oraz wspólne czytanie w rodzinie. W ramach pięciu edycji konkursu sprzedanych zostało już około 235 tys. ich egzemplarzy.
W tym roku sieć Biedronka ma dobrą informację dla wszystkich fanów konkursu – obecnie można znów nabyć zwycięskie książki z zeszłych lat: Szary Domek autorstwa Katarzyny Szestak („Piórko 2015”), Córka bajarza Moniki Radzikowskiej („Piórko 2016”) i Nieustraszony Strach na Wróble Grzegorza Majchrowskiego („Piórko 2017”), Mały Saj i wielka przygoda Magdaleny Wiśniewskiej („Piórko 2018”) oraz O królewiczu, który się odważył, Katarzyny Wierzbickiej („Piórko 2019”).
Seria książek dla dzieci od Biedronki znalazła uznanie nie tylko wśród najmłodszych czytelników. Szary Domek, pierwsza z wydanych w konkursie „Piórko” książek, doczekała się adaptacji scenicznej na deskach Nowego Teatru im. Witkacego w Słupsku. Natomiast „O królewiczu, który się odważył” otrzymało wyróżnienie w konkursie Świat Przyjazny Dziecku (w kategorii Książki) organizowanym przez Komitet Ochrony Praw Dziecka.
Książki z poprzednich edycji konkursu
Opiekę redakcyjną i wydawniczą nad projektem sprawuje Wydawnictwo Zielona Sowa. Honorowy patronat nad inicjatywą od pierwszej edycji objął Rzecznik Praw Dziecka. Patroni medialni: Onet i Radio ZET.
Szczegóły konkursu znajdują się na stronie: piorko.biedronka.pl
![Jak wykorzystać wakacje, aby mądrze wspierać umiejętności nastolatka, który marz Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_208351073,w_250,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Jak wykorzystać wakacje, aby mądrze wspierać umiejętności nastolatka, który marz
![Moc atrakcji w Porcie Łódź](/files/_uploaded/glownekonf_1916133469,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Moc atrakcji w Porcie Łódź
![Jak przygotować się do porodu – 5 cennych rad](/files/_uploaded/glownekonf_1105622560,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Jak przygotować się do porodu – 5 cennych rad
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Psychologia
![](/files/1922771799/wojciechowska-pokolenie-z-foto-ramka,w_274,_small.jpg)
Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić
Dziennikarka podkreśla, że martwi się o pokolenie Z, bo z jej obserwacji i rozmów z młodymi ludźmi wynika, że czują się oni bardzo samotni i wręcz przerastają ich codzienne problemy. Sami nie potrafią sobie z nimi poradzić, a niestety często też nie mogą liczyć na wysłuchanie, wsparcie i pomoc ze strony dorosłych. Martyna Wojciechowska nie ukrywa, że ona również popełniła wiele błędów wychowawczych, bo wydawało jej się, że sama najlepiej wie, czego potrzebuje jej córka, bez pytania dziewczynki o zdanie. W porę jednak dostrzegła swój błąd i teraz już wie, że dzieci najbardziej oczekują od rodziców poświęcenia im uwagi i czasu, a także zrozumienia ich emocji.
Edukacja
Co 6,5 minuty ktoś w Polsce doznaje udaru mózgu. Edukacja dzieci może zapobiec katastrofalnym skutkom i uratować życie dorosłym
![](/files/1922771799/fastheroes-112-dzieci-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Udar mózgu to druga najczęstsza przyczyna śmierci i trzecia najczęstsza przyczyna niepełnosprawności. Niewystarczająca wiedza i brak umiejętności rozpoznawania objawów udaru mózgu sprawiają, że większość pacjentów zgłasza się do szpitali zbyt późno. W odpowiedzi na ten problem powstał program FAST Heroes skierowany do przedszkolaków i uczniów klas 1–3. – Chcemy wykorzystać entuzjazm dzieci, aby to one stały się nauczycielami dla swoich dziadków – mówi Jan van der Merwe, międzynarodowy koordynator programu FAST Heroes, lider Inicjatywy Angels.
Teatr
Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności
![](/files/1922771799/banasiuk-wypior-foto,w_133,r_png,_small.png)
Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.