Komunikaty PR

Jak profesjonalnie pielęgnować skórę atopową?

2024-09-30  |  14:00
Biuro prasowe

Szacuje się, że na atopowe zapalenie skóry choruje blisko 800 tys. osób w Polsce, z czego 15-30% stanowią dzieci i nastolatkowie. Jest to choroba, która stygmatyzuje i może znacząco obniżyć pewność siebie. Francuska marka dermokosmetyków Eau Thermale Avène od blisko 10 lat wspiera małych pacjentów i ich rodziny w codziennych zmaganiach z AZS, m.in. poprzez realizację pionierskiego programu Polski Pacjent w Avène

Aż 68% młodych osób chorujących na AZS wyznaje, że z powodu choroby odczuwa ciągły lęk, który głównie dotyczy relacji rówieśniczych i szkoły. Choroba ta ma także ogromny wpływ na relacje rodzinne oraz życie pozostałych domowników. Odpowiedni sposób leczenia, pielęgnacja oraz wsparcie bliskich są niezbędne w niesieniu ulgi młodym pacjentom. 

W odpowiedzi na potrzeby najmłodszych pacjentów zmagających się z atopią, marka dermokosmetyków Eau Thermale Avène już po raz 8. zorganizowała konkurs POLSKI PACJENT W AVÈNE. Zwyciężczynią tegorocznej edycji została 13-letnia Natasza, u której już we wczesnym dzieciństwie wykryto ciężką postać AZS. Przez wiele lat dziewczynka wraz z całą swoją rodziną walczyła o możliwość normalnego funkcjonowania oraz o odbudowanie pewności siebie. W lipcu tego roku Natasza spędziła 3 tygodnie w Centrum Hydroterapii w miejscowości Avène na południu Francji, gdzie przeszła kompleksową kurację z wykorzystaniem Wody termalnej Avène.

Już od prawie 10 lat marka Avène jest aktywnie zaangażowana we wspieranie polskich dzieci mierzących się z atopowym zapaleniem skóry. W ramach konkursu Polski Pacjent w Avène oferujemy zwycięzcy 3-tygodniowy pobyt w Centrum Hydroterapii we Francji. Dzięki kojącym właściwościom wody termalnej ze źródeł w Avène objawy AZS się wyciszają, a efekty pobytu są zaskakująco pozytywne. Planujemy oczywiście kontynuować program w najbliższych latach, ponieważ jako dermatologiczny ekspert w pielęgnacji skóry wrażliwej widzimy, jak bardzo jest on potrzebny oraz jak dużym jest wsparciem – podkreśla Izabella Lesieur, Marketing Director w Eau Thermale Avène.
 

Profesjonalna pielęgnacja skóry atopowej

Jedną z najważniejszych metod łagodzenia objawów AZS jest emolientoterapia, czyli stosowanie emolientów - specjalnych preparatów nawilżających i natłuszczających skórę. Emolienty pomagają w odbudowie oraz utrzymaniu naturalnej bariery ochronnej skóry, która jest uszkodzona w przebiegu AZS. Dzięki temu zmniejszają suchość, świąd oraz skłonność do podrażnień skóry i zakażeń. Stosowanie emolientów nawet w okresach remisji choroby pomaga zapobiegać nawrotom jej objawów.

Wybierając produkty do pielęgnacji skóry, zwłaszcza przy AZS, należy zwrócić uwagę na skład: unikać substancji drażniących, zapachów, konserwantów i sztucznych barwników. Produkty powinny być hipoalergiczne, łagodne i przeznaczone do skóry suchej oraz wrażliwej. Linia XERACALM A.D to doskonały wybór, ponieważ są to emolienty oparte na wodzie termalnej z Avène, znanej z kojących i łagodzących właściwości. Produkty te zawierają opatentowany kompleks I-modulia®, który redukuje swędzenie i zapalenie, oraz kompleks CER-OMEGA, odbudowujący i wzmacniający barierę ochronną skóry. Co więcej, produkty XERACALM A.D są sterylne, z minimalną ilością konserwantów, co zmniejsza ryzyko podrażnień. Ich skuteczność została potwierdzona w badaniach naukowych, co czyni je bezpiecznym i efektywnym wyborem dla osób z AZS – podkreśla profesor Aleksandra Lesiak

Linia XERACALM A.D otrzymała od Europejskiego Forum Dermatologicznego status EMOLIENTU PLUS. Produkty należące do tej kategorii poprawiają stan zmian i pozytywnie wpływają na mikrobiom skóry pacjentów z AZS. Laboratoria Eau Thermale Avène opracowały również unikalny sposób konserwacji kosmetyków, dzięki którym zyskały one oznaczenie: Kosmetyk Sterylny®. Ta innowacyjna technologia utrzymuje sterylność produktu przez cały czas jego użytkowania, zapobiegając wszelkim zanieczyszczeniom zewnętrznym. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.