Komunikaty PR

Jak wiosenny lockdown wpłynął na najmłodszych?

2020-11-25  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania CN_BKND ( 0.46 MB )

Trwa 6. edycja kampanii społecznej Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj”, której celem jest promowanie pozytywnych postaw i przeciwdziałanie dokuczaniu. W ramach akcji przeprowadzono w pięciu krajach badanie, w którym sprawdzono wpływ wiosennej izolacji na zachowania i nastroje ankietowanych dzieci. Zapytano je również o to, co zrobiłyby z supermocami i kto jest dla nich wzorem, jeśli chodzi o życzliwe zachowania!

Podczas izolacji dzieci były głównie znudzone, smutne i samotne. Jednak w Polsce, na tle innych krajów pojawiło się najwięcej zaniepokojenia, o czym wspomina aż 35% ankietowanych – wynika z badania, które przeprowadzono w ramach kampanii Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj”. Jego głównym zadaniem było sprawdzenie, w jaki sposób wiosenna izolacja wpłynęła na zachowania dzieci, ich nastrój i sposób spędzania czasu.

– W czasie radzenia sobie ze stresem, bardzo ważną umiejętnością jest dbałość i troska o siebie. Przeprowadzona ankieta ujawniła, że wybieraną przez dzieci formą pomocy było poszukiwanie bliskości u rodziny (59%) oraz oglądanie kreskówek (66%). Zabieganie o obecność i opiekę u innych wydaje się zupełnie naturalne w trudnej sytuacji, podobnie jak preferowanie oglądania wideo. Ten drugi wybór prostotą i przewidywalnością przekazu łagodził odczuwane poczucie niepokoju i samotności. To bardzo zdrowa, prawidłowa i adekwatna strategia radzenia sobie w nowej, nieznanej i dość nietypowej sytuacji – twierdzi Marta Żysko-Pałuba z pracowni psychologicznej NINTU.

Wysoką wartość w poprawianiu nastroju miało również uczenie się z innymi (39%) i aktywności na świeżym powietrzu (37%). W czasie lockdownu ankietowane dzieci poświęciły zdecydowanie więcej czasu niż przed pandemią na zabawę, pomoc innym i pisanie życzliwych wiadomości.

E-lekcje, czyli życzliwość i zdalne dokuczanie

Zapytano dzieci o częstotliwość występowania poszczególnych postaw, wśród których wymieniono między innymi dokuczanie przez rówieśników.

– Badanie, wykonane na potrzeby kampanii Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj”, sprawdzało nawyki dzieci podczas nauki zdalnej. Według uzyskanych odpowiedzi, uczniowie często doświadczali zachowań opartych na życzliwości (taką odpowiedź wskazało aż 73%). Zaledwie 15% wspomniało o dokuczaniu rówieśniczym, a 13% o dokuczaniu nauczycielom. To budujące wyniki, które mówią o naturalnych potrzebach dzieci do budowania przyjaznej i życzliwej atmosfery opartej na współpracy. Izolacja społeczna, ograniczony kontakt z rówieśnikami dla wielu był trudnym doświadczeniem, ale jednocześnie uświadomił wartość posiadania dobrych kumpli – dodaje Marta Żysko-Pałuba.

Odbiór treści wideo

W Polsce, gdzie oglądanie filmów było bardzo popularne podczas izolacji, wyraźnie widzimy, że dzieci preferowały kreskówki niż filmy lub krótkie klipy. Ponad 50% dzieci we wszystkich badanych krajach częściej niż przed pandemią wybierało aktywności związane z treściami wideo. W Polsce zwiększono czas, w którym oglądano filmy na Youtube (79%), w telewizji (75%) czy na platformach streamingowych (58%). Po książki sięgało częściej 45% ankietowanych.

Humor (60%), supermoce (45%), radość i pozytywna energia (43%) to najbardziej lubiane elementy seriali animowanych. Dodatkowo, gdyby dzieci mogły mieć takie supermoce jak ich ulubieni bohaterowie, zazwyczaj chciałyby wykorzystać je do czynienia dobra – wskazuje na to 95% respondentów. Animowane postaci są również wzorem do życzliwych zachowań (45%). Na pierwszym miejscu znajdują się jednak członkowie rodziny (74%).

Pełna życzliwości kampania Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj”

Celem kampanii społecznej Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” jest promowanie życzliwych zachowań i przeciwdziałanie dokuczaniu. W Polsce akcja odbywa się po raz szósty. W tym roku jej ambasadorem został Kamil Stoch, który wraz z marką wspiera pozytywne wzorce. Głównym celem jest dotarcie z przekazem do nauczycieli i rodziców. Na stronie kampanii badzkumplem.cartoonnetwork.pl zamieszczono bezpłatne materiały edukacyjne: scenariusze lekcji, przewodnik metodyczny, minizadania i miniprojekty dla uczniów szkół podstawowych. Wszystkie materiały są przygotowane do wariantu nauki zdalnej. Dodatkowo na stronie znajdują się również porady dla rodziców i dzieci przygotowane we współpracy z Pracownią psychologiczną NINTU.

O raporcie

Raport został sporządzony na podstawie badań przeprowadzonych w Polsce, Czechach, Niemczech, Węgrzech i Rumunii w terminie 12-18 października 2020 na zlecenie WarnerMedia w ramach kampanii Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj”. Raport jest dostępny na stronie kampanii.

Do udziału w ankietach zaproszono 4 026 osób: rodziców i ich dzieci w wieku 6-12 lat. W polskim badaniu wzięły udział 802 rodziny. Była to internetowa ankieta wielokrotnego wyboru przeprowadzona przez WarnerMedia / Quantilope.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Rozmowa lepsza od kar i nagród Biuro prasowe
2024-04-25 | 12:00

Rozmowa lepsza od kar i nagród

Żyjemy w czasach, kiedy wszystko pędzi do przodu, a to z kolei sprawia, że wielu z nas wychowując swoje dzieci korzysta z systemów kar i nagród, które przynoszą
Dziecko Porozumienie między największą śląską uczelnią i Szkołą w Chmurze
2024-04-24 | 13:00

Porozumienie między największą śląską uczelnią i Szkołą w Chmurze

W najbliższy czwartek – 25 kwietnia 2024 roku, w Auli im. Kazimierza Lepszegow budynku Rektoratu Uniwersytetu Śląskiego przy ul. Bankowej 12 w Katowicach o godz. 11.00
Dziecko Przygoda – nie może jej zabraknąć podczas zabawy z dzieckiem
2024-04-24 | 01:00

Przygoda – nie może jej zabraknąć podczas zabawy z dzieckiem

Otaczający nas świat to obszar nieograniczonych możliwości, który najlepiej poznawać poprzez małe i duże przygody! Poszukiwanie skarbów, podchody, biwaki czy wycieczki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.