Jak wybrać idealną zimową kurtkę dla dziecka?
To już ostatni dzwonek na zakup kurtki zimowej, która zapewni naszemu dziecku odpowiedni komfort termiczny oraz ochroni je przed wiatrem, śniegiem i zimnem. Jak wybrać idealne na zimę okrycie wierzchnie?
Zima tuż tuż, dlatego czym prędzej powinniśmy kupić odpowiednią kurtkę, która zabezpieczy nasze dziecko przed mrozem podczas spacerów, w drodze do szkoły czy przedszkola, a także w trakcie zimowego szaleństwa z rówieśnikami. Zanim jednak pójdziemy na zakupy, warto sprawdzić, na co zwrócić szczególną uwagę podczas wyboru idealnej kurtki.
Co jest kluczowe przy wyborze kurtek zimowych dla dzieci?
Mroźna pogoda, śnieg i wiatr sprawiają, że nasza pociecha wymaga odzieży, która zapewni mu ciepło i wygodę. Dodatkowo zimowe kurtki powinny sprostać rozmaitym wyzwaniom, towarzyszącym aktywnościom dziecka. Podczas wybierania konkretnego modelu zwróćmy uwagę na to, czy posiada on kaptur, zwłaszcza obszyty futrem. Jeżeli zależy nam na zakupie kurtki, która sprawdzi się nie tylko na co dzień czy podczas harców na dworze, ale również przy innych, bardziej oficjalnych okazjach, warto pomyśleć nad produktem, który ma możliwość odpięcia kaptura.
Kurteczki powinny być funkcjonalne, czyli np. posiadać wewnętrzne ściągacze, które jeszcze lepiej chronią malucha przed mrozem. Ponadto warto zwrócić uwagę na regulację szerokości kurtki stoperami, dodatkową listwę zabezpieczającą zamek czy jego wykończenie ochroną podbródka. Ważne są również kieszenie, w których dziecko będzie mogło schować drobiazgi, a podczas mrozów ogrzać ręce. Nie zapominajmy też o elementach odblaskowych. Późną jesienią i zimą szybko zapada zmrok, dlatego powinniśmy wybrać kurtkę posiadającą odblaski, dzięki czemu nasza pociecha będzie lepiej widoczna na drodze.
Kurtki do zadań specjalnych
Wybierając kurtkę zimową lub kombinezon dla naszego dziecka, warto na początku przyjrzeć się materiałowi, z którego została wykonana. Wiatroszczelna i wodoodporna tkanina doskonale sprawdzi się zarówno podczas drogi do szkoły w mroźny dzień, jak i zabawy na świeżym powietrzu.
– Podczas zakupów szukajmy szczegółowych informacji na metkach i wybierajmy odzież posiadającą dodatkowe funkcje np. 36,6 system. Kurtki posiadające takie oznaczenie zapewnią dziecku komfort nawet podczas wietrznej pogody, opadów śniegu i mrozów. Są one wyposażone w specjalną wiatroszczelną membranę, zewnętrzną warstwę hydrofobową i warstwę impregnacyjną – komentuje Paulina Żaczyk, p.o. Kierownika Marketingu Coccodrillo.
Podczasu zakupu, sprawdźmy również rodzaj ocieplenia. Najpopularniejsze i najbardziej komfortowe dla dziecka są modele wypełnione puchem syntetycznym. Ich zaletą jest niewielka waga i wysokie właściwości termoizolacyjne. Włókna poliestrowe, z których wykonane jest wypełnienie posiadają budowę imitująca jedwab, dlatego nie będą tak ciężkie, jak okrycia powstałe z użyciem pierza zwierzęcego, a w dodatku zapewnią dziecku odpowiedni komfort termiczny. Co istotne, okrycia ocieplane puchem syntetycznym są antyalergiczne, a przy ich produkcji nie ucierpiało żadne zwierzę.
Zwróćmy też uwagę na spodnią warstwę kurtki. Ciekawym rozwiązaniem jest odzież z podszewką linnig light&warm, która wykonana jest z miłego w dotyku futerka lub ciepłego i lekkiego polaru.
Pozwólmy dziecku na wyrażenie stylu
Idealna kurtka zimowa dla dziecka to taka, która zapewni maluchowi maksymalny komfort termiczny, a przy tym pozwoli odzwierciedlić wyjątkowy styl naszej pociechy. Zwracajmy uwagę na design i estetykę produktu. Starszemu dziecku możemy zaproponować wspólne zakupy, podczas których samodzielnie wybierze model pozwalający na wyrażenie siebie i swoich zainteresowań.
W tym sezonie najmodniejsze są kurtki pikowane, które oprócz ponadczasowego designu, doskonale izolują od zimna. Dzieciom lubiącym styl sportowy i casualowy w oko wpadną kurtki o metalicznym wykończeniu, z kolei maluchy, które chcą się wyróżnić, z pewnością wybiorą model z barwnymi nadrukami.
Coccodrillo to znana rodzicom polska marka odzieży dla niemowląt i dzieci, działająca na rynku od 2003 roku i należąca do spółki CDRL S.A. Coccodrillo prowadzi sprzedaż poprzez sklep internetowy, a także za pośrednictwem salonów sprzedaży stacjonarnej. W Polsce są to prawie 250 sklepów w większych i mniejszych miastach. Na świecie oferta marki dostępna jest w 230 punktach na 3 kontynentach: w Azji, Europie oraz Afryce. Coccodrillo ma w swojej ofercie szeroki wybór ubrań, akcesoriów, bielizny oraz obuwia dla dziewczynek i chłopców w wieku od 0 do 14 lat. W asortymencie sklepu można znaleźć zarówno propozycje na co dzień, jak i na specjalne okazje. Marka stawia w swoich projektach na różnorodność i charakterystyczne detale, wysoką jakość materiałów oraz kreatywność i ciekawy design. Wszystko po to, by dzieci mogły poprzez ubrania marki Coccodrillo wyrażać siebie i kreować swój własny styl.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.