Komunikaty PR

Jedna Planeta – w trosce o zagrożone gatunki

2020-05-31  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Do pobrania jpg ( 0.47 MB )

W ciągu ostatnich pięćdziesięciu lat populacja dzikich zwierząt na świecie zmniejszyła się blisko o 60%. W 2010 roku na świecie pozostało już tylko 3200 tygrysów, podczas gdy w 1900 roku było ich aż 100 tysięcy! Od 2016 roku zebry i żyrafy uznawane są za gatunki narażone na wyginięcie. Mamy tylko jedną planetę i wszyscy jesteśmy za nią odpowiedzialni. Warto uświadamiać to dzieciom i kształtować w nich proekologiczną postawę już od najmłodszych lat.

Dzieci instynktownie stają w obronie słabszych. Lwy, tygrysy czy niedźwiedzie postrzegane są jako silne i groźne, dlatego najmłodszym czasem trudno uwierzyć, że mogą potrzebować naszej pomocy. Zwierzęta nie potrafią same wypowiedzieć się w swoim imieniu, dlatego to my powinniśmy o nie zadbać, chroniąc ginącą przyrodę.

Wspólny dom ludzi i zwierząt

W obronę gatunków, których populacja regularnie maleje na skutek działalności człowieka, postanowiła zaangażować się polska marka Endo znana ze swojego charakterystycznego podejścia do odzieży dziecięcej. „Jedna Planeta” – najnowsza kolekcja marki zwraca uwagę na to, że Ziemia jest wspólnym domem ludzi i zwierząt, a jej los nie powinien być nam obojętny. Na jasnych, delikatnych, pastelowych tłach T-shirtów Endo znalazły się prawdziwe portrety przedstawicieli zagrożonych gatunków. Orzeł czy lew nadal są autentycznymi królami w swoim środowisku, jednak bez naszej troski ta sytuacja wkrótce może ulec zmianie. Aby uwrażliwić najmłodszych i zaszczepić w nich wrażliwość na losy planety, marka jak zwykle wykorzystała edukacyjne hasła, stworzone po to, by inspirować i skłaniać do myślenia.

Akcja edukacja

Pod każdą grafiką na dole koszulki umieszczona jest naszywka z hasłem „Jedna Planeta” – wyróżnik tej linii. Dodatkowo, obok zamieszczono krótką notatkę o wybranym przez Endo gatunku –jego malejącej populacji oraz o zagrożeniach występujących w jego środowisku. I tak z ubranek polskiej marki dzieci mogą na przykład dowiedzieć się, że „na świecie żyje obecnie około 1800 pand, z czego większość w rezerwatach przyrody”, a także że „żółw morski zamieszkuje oceany od ponad 110 milionów lat”. Endo – marka z przesłaniem, od lat edukuje i uświadamia najmłodszych, ale tym razem również z mocnym przekazem dociera do rodziców!

Ubranka z przesłaniem… na różne okazje

„Jedna Planeta” to kolekcja na lato, zaprojektowana w taki sposób, by sprzyjać dziecięcej aktywności i uczyć najmłodszych dbania o środowisko – o zwierzęta i rośliny, które nie mogą same wypowiedzieć się we własnej obronie. Kolorowe koszulki z miękkiej, oddychającej bawełny są wytrzymałe i mogą być prane w wysokiej temperaturze, a dzięki elastycznym szwom nie krępują ruchów. Dzięki połączeniu modnych wzorów oraz wygody, oryginalne ubranka dla dziewcząt i chłopców pasują na różne okazje.

Cała kolekcja dostępna na www.endo.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Problemy społeczne

Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.