„#Każdy plakat pomaga” w edukacji uczniów!
E.Wedel, Omenaa Foundation oraz Empik łączą siły i wspierają edukację dzieci
25 czerwca w ramach charytatywnego projektu „#Każdy plakat pomaga” na stronie www.empik.com/kazdy-plakat-pomagarozpocznie się sprzedaż limitowanych plakatów zaprojektowanych przez Jana Kallwejta, cenionego polskiego ilustratora. Dochód ze sprzedaży zostanie przekazany na rzecz Omenaa Foundation, która wykorzysta pieniądze na zakup komputerów do polskich domów dziecka. Akcja powstała z inicjatywy E.Wedel we współpracy z Fundacją Omeny Mensah oraz marką Empik.
Razem możemy więcej
„#Każdy plakat pomaga” to projekt, który ma na celu wsparcie uczniów z domów dziecka w Polsce. Szczególnie w czasach epidemii dostęp do edukacji stał się wyzwaniem dla wielu placówek. Z myślą o zapewnieniu lepszego jutra dzieciom, E.Wedel, Omenaa Foundation oraz Empik zorganizowali wyjątkową akcję. Empik przygotował dedykowaną platformę sprzedażową, E.Wedel we współpracy z Janem Kallwejtem stworzył wyjątkowe projekty plakatów, a Omenaa Mensach w ramach swojej fundacji skoordynuje zakup laptopów – niezbędnych w lekcjach online.
Jesteśmy pewni, że wykształcenie jest trampoliną do szczęścia i dobrego życia. Dlatego wspólnie z Omenaa Foundation oraz marką Empik dążymy do tego, aby każde dziecko miało możliwość edukacji zdalnej. Już dziś chcemy jak najlepiej przygotować wychowanków domów dziecka na powrót do nauki we wrześniu. Zachęcamy do wzięcia udziału w akcji, dzięki której możemy przyczynić się do lepszego jutra młodego pokolenia – mówi Dominika Igielińska, Junior Branded Content Manager.
W ramach akcji powstała limitowana kolekcja sześciu plakatów. Projekty przedstawiają różne ciekawe historie, związane zarówno z marką E.Wedel, produkcją czekolady, jak i działalnością Omenaa Foundation. Tytuły plakatów to:
- „Moc edukacji”
- „Chłopiec na zebrze”
- „Jak powstaje słodka przyjemność?”
- „Sekret ziarna z Ghany”
- „Czekoladowa Warszawa – w blasku słońca”
- „Czekoladowa Warszawa – w blasku księżyca”
Od wielu lat misją Empiku jest wspieranie edukacji najmłodszych. Szczególnie teraz, gdy szkoła funkcjonuje na nowych zasadach a uczniowie muszą sprostać dodatkowym wyzwaniom, chcielibyśmy pomóc podopiecznym ośrodków opiekuńczo-wychowawczych odnaleźć się w tej nowej sytuacji. Dlatego łączymy siły z marką E.Wedel i Omenaa Foundation, by dać dzieciom z domów dziecka swobodny dostęp do narzędzi, które pozwolą im dalej rozwijać pasje i zdobywać wiedzę - również w trybie zdalnym – podkreśla Monika Marianowicz, Menadżer Działu PR w Empiku.
Aby dopasować się do różnych preferencji i wnętrz, projekty są dostępne trzech formatach – A4 w cenie 43,99 zł, A3 w cenie 55,99 zł i B2 w cenie 69,99 zł. Liczba sztuk w sprzedaży jest ograniczona. Kupując plakat na stronie www.empik.com/kazdy-plakat-pomagamożna przyczynić się do poprawy jakości edukacji polskich uczniów.
Omenaa Foundation i E.Wedel
Omena Mensah wraz z marką E.Wedel regularnie realizują projekty, które wspierają zarówno dzieci z Ghany, jak i z Polski. Od 2018 roku E.Wedel wspiera jeden z celów fundacji, czyli budowę szkoły w Ghanie. W ramach współpracy zostało zrealizowanych wiele projektów m.in. „Każda koszula pomaga” przy wsparciu Macieja Zienia czy charytatywna sprzedaż Czekotubek w Rossmanie.
Dotychczas nasze działania skupiały się przede wszystkim na projekcie budowy szkoły dla dzieci ulicy w Ghanie. Ale wybuch pandemii sprawił, iż wiele polskich dzieci z powodu braku komputerów, miało utrudniony dostęp do edukacji. Dlatego komputery, które wcześniej mieliśmy wysłać do Ghany, zdecydowaliśmy się przeznaczyć dla dzieci z domów dziecka, których sytuacja okazała się najtrudniejsza. Otrzymywaliśmy sygnały, że w niektórych miejscach na kilkoro dzieci, placówka dysponowała jednym komputerem. W takich warunkach zdalna nauka jest niemalże niemożliwa- mówi Omenaa Mensah założycielka fundacji Omenaa Foundation i dodaje - Od połowy marca moja fundacja wsparła kilkadziesiąt domów dziecka oraz rodzin zastępczych dostarczając im blisko 300 komputerów i laptopów. Choć rok szkolny się skończył prośby o pomoc otrzymujemy nadal, stąd pomysł na akcję „#Każdy plakat pomaga”. Mam nadzieję, że plakaty z charytatywnym przesłaniem spodobają się i będziemy mogli pomóc kolejnym, potrzebującym dzieciom.
E.Wedel mecenasem sztuki
Współpraca z grafikami oraz obecność w świecie sztuki silnie wiąże się historią E.Wedel. Marka już w XX wieku działała z wieloma cenionymi artystami m.in. Leonetto Capiello, Mają Berezowską, Zofią Stryjeńską czy Karolem Śliwką. W zeszłym roku natomiast polscy młodzi ilustratorzy stworzyli nowe opakowania pianek Ptasie Mleczko®. Jedna z nich – Martyna Wójcik-Śmierska, zaprojektowała mural, który widnieje na ścianie Fabryki E.Wedel. Przy projekcie #Każdy plakat pomaga marka E.Wedel nawiązała współpracę z Janem Kallwejtem, który dzięki swoim charakterystycznym ilustracjom zasłynął zarówno w Polsce, jak i zagranicą.
Sprzedaż charytatywnych plakatów odbywa się wyłącznie na dedykowanej platformie zaprojektowanej przez Empik: www.empik.com/kazdy-plakat-pomaga

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie
Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Problemy społeczne
Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.
Żywienie
Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.