Komunikaty PR

Kolekcja SAGOSKATT – najmłodsi projektanci znowu w akcji!

2020-11-04  |  11:00
Biuro prasowe

Lama, Cukierek, Niedźwiedź, Człowiek-Globus, Auto-Bakłażan i Myszka-Biedronka – to bohaterowie nowej kolekcji SAGOSKATT od IKEA, którzy powstali w wyniku ubiegłorocznego konkursu rysunkowego. Po raz kolejny młodzi twórcy zaprojektowali swoje pluszaki, żeby wspierać inne dzieci i ich prawo do zabawy. W tym roku szanse na stworzenie zabawki marzeń w konkursie będą miały kolejne dzieci z całego świata.

Dla IKEA „zabawa to poważna sprawa”, bo dzięki niej najmłodsi uczą się, rosną i rozwijają, a dom może stać się do tego najlepszym miejscem. Celem międzynarodowej kampanii społecznej IKEA jest wspieranie prawa wszystkich dzieci do zabawy, nauki i rozwoju. Dlatego już siódmy rok z rzędu IKEA zaprosiła małych projektantów do narysowania swojego wymyślonego przyjaciela w ramach konkursu „zabawa to poważna sprawa”. W kolejnej edycji sześć projektów miało szansę stać się prawdziwymi pluszakami. Na konkurs dla dzieci w wieku 0-12 lat wpłynęło ponad 71 000 prac z całego świata. Do drużyny dołączyli: Lama, Cukierek, Niedźwiedź, Człowiek-Globus, Auto-Bakłażan i Myszka-Biedronka.

Moja pluszowa zabawka wygląda jak mysz przebrana za biedronkę. Przygotowuje się na imprezę i zmienia kostiumy. Często się z nią baw i dobrze ją traktuj mówi 9–letnia Maria, autorka jednego z projektów.

Kolekcja SAGOSKATT jest tworzona przez dzieci. To na podstawie ich kreatywnych rysunków powstała seria pluszaków, z której przychód ze sprzedaży trafi do lokalnych inicjatyw wspierających prawo dzieci do zabawy, rozwoju i radości. Akcja z konkursem rysunkowym jest prowadzona od 7 lat i od tego czasu powstało już wiele projektów. Co roku jury, spośród wielu prac z całego świata wybiera zwycięzców, kierując się oryginalnością pomysłu i kreatywnością małych twórców. Laureatami wyjątkowego konkursu dwukrotnie byli mali Polacy: dwa lata temu wówczas 8-letnia Natalia urzekła komisję swoim projektem uśmiechniętej foki ukrywającej w kieszeni małą rybkę, a trzy lata temu serca jury skradł pająk stworzony przez 9-letniego Huberta.

Wiemy, jak ważna jest zabawa dla rozwoju dziecka, dlatego chcemy zrobić dla niej miejsce w naszym życiu oraz wspierać dzieci, których podstawowe prawa nie są respektowane – mówi Nina Hughes, kierownik ds. asortymentu i projektowania produktów dla dzieci w IKEA.

Przed nami kolejna edycja kampanii „Zabawa to poważna sprawa” i nowe maskotki zaprojektowane przez dzieci z całego świata. W tym roku IKEA ogłasza już 8 edycję konkursu rysunkowego. Na poziomie krajowym wyłonionych zostanie 15 finalistów, którzy będą nagrodzeni, a ich prace przesłane do Szwecji, gdzie wezmą udział w finale. Wybranych zostanie następnie 6 laureatów. Zwycięskie rysunki IKEA przemieni w prawdziwe zabawki, które będą dostępne w sklepach. Konkurs potrwa od 4 do 24 listopada, a zgłoszenia będzie można przesyłać za pomocą formularza na stronie: ikea.pl/zabawa. 

Limitowana seria SAGOSKATT jest dostępna w sklepach IKEA od 2 listopada do wyczerpania zapasów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.