Kolekcja SAGOSKATT – najmłodsi projektanci znowu w akcji!
Lama, Cukierek, Niedźwiedź, Człowiek-Globus, Auto-Bakłażan i Myszka-Biedronka – to bohaterowie nowej kolekcji SAGOSKATT od IKEA, którzy powstali w wyniku ubiegłorocznego konkursu rysunkowego. Po raz kolejny młodzi twórcy zaprojektowali swoje pluszaki, żeby wspierać inne dzieci i ich prawo do zabawy. W tym roku szanse na stworzenie zabawki marzeń w konkursie będą miały kolejne dzieci z całego świata.
Dla IKEA „zabawa to poważna sprawa”, bo dzięki niej najmłodsi uczą się, rosną i rozwijają, a dom może stać się do tego najlepszym miejscem. Celem międzynarodowej kampanii społecznej IKEA jest wspieranie prawa wszystkich dzieci do zabawy, nauki i rozwoju. Dlatego już siódmy rok z rzędu IKEA zaprosiła małych projektantów do narysowania swojego wymyślonego przyjaciela w ramach konkursu „zabawa to poważna sprawa”. W kolejnej edycji sześć projektów miało szansę stać się prawdziwymi pluszakami. Na konkurs dla dzieci w wieku 0-12 lat wpłynęło ponad 71 000 prac z całego świata. Do drużyny dołączyli: Lama, Cukierek, Niedźwiedź, Człowiek-Globus, Auto-Bakłażan i Myszka-Biedronka.
Moja pluszowa zabawka wygląda jak mysz przebrana za biedronkę. Przygotowuje się na imprezę i zmienia kostiumy. Często się z nią baw i dobrze ją traktuj – mówi 9–letnia Maria, autorka jednego z projektów.
Kolekcja SAGOSKATT jest tworzona przez dzieci. To na podstawie ich kreatywnych rysunków powstała seria pluszaków, z której przychód ze sprzedaży trafi do lokalnych inicjatyw wspierających prawo dzieci do zabawy, rozwoju i radości. Akcja z konkursem rysunkowym jest prowadzona od 7 lat i od tego czasu powstało już wiele projektów. Co roku jury, spośród wielu prac z całego świata wybiera zwycięzców, kierując się oryginalnością pomysłu i kreatywnością małych twórców. Laureatami wyjątkowego konkursu dwukrotnie byli mali Polacy: dwa lata temu wówczas 8-letnia Natalia urzekła komisję swoim projektem uśmiechniętej foki ukrywającej w kieszeni małą rybkę, a trzy lata temu serca jury skradł pająk stworzony przez 9-letniego Huberta.
Wiemy, jak ważna jest zabawa dla rozwoju dziecka, dlatego chcemy zrobić dla niej miejsce w naszym życiu oraz wspierać dzieci, których podstawowe prawa nie są respektowane – mówi Nina Hughes, kierownik ds. asortymentu i projektowania produktów dla dzieci w IKEA.
Przed nami kolejna edycja kampanii „Zabawa to poważna sprawa” i nowe maskotki zaprojektowane przez dzieci z całego świata. W tym roku IKEA ogłasza już 8 edycję konkursu rysunkowego. Na poziomie krajowym wyłonionych zostanie 15 finalistów, którzy będą nagrodzeni, a ich prace przesłane do Szwecji, gdzie wezmą udział w finale. Wybranych zostanie następnie 6 laureatów. Zwycięskie rysunki IKEA przemieni w prawdziwe zabawki, które będą dostępne w sklepach. Konkurs potrwa od 4 do 24 listopada, a zgłoszenia będzie można przesyłać za pomocą formularza na stronie: ikea.pl/zabawa.
Limitowana seria SAGOSKATT jest dostępna w sklepach IKEA od 2 listopada do wyczerpania zapasów.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.