Lato, lody…jak połączyć zasady odpowiedzialnego żywienia z przyjemnością?
Podczas wakacji rodzice wraz z dziećmi spędzają dużo czasu poza domem na świeżym powietrzu. Lokalne wycieczki oraz zabawy sprzyjają sięganiu po wiele różnych przekąsek. Niemal na każdym kroku można znaleźć kuszące stoiska ze słodyczami. Jak zatem połączyć zasady odpowiedzialnego żywienia z przyjemnością? Z pomocą przychodzi nam marka Algida, która by nie odbierać dzieciom radości z jedzenia lodów, stworzyła kampanię „Odpowiedzialnie z myślą o dzieciach”.
Wakacyjna przerwa, która oferuje nam wolny czas i wypoczynek sprzyja skupieniu się na budowaniu zdrowych nawyków żywieniowych. Pierwszym krokiem może być wprowadzenie rozsądnych zachowań, które wpłyną pozytywnie na nasze zdrowie. Należą do nich głównie - aktywność fizyczna najlepiej na świeżym powietrzu, zróżnicowana i zbilansowana dieta. Różnorodne posiłki oraz właściwe nawodnienie organizmu to podstawa zdrowego żywienia. Na talerzu najlepiej uwzględnić: świeże warzywa i owoce, nie zapominając przy tym o bogactwie lata, ciesząc się np. truskawkami, malinami, winogronem czy śliwkami. Warto też uwzględnić w diecie pełnoziarniste produkty zbożowe, produkty będące źródłem białka: chude mięso, ryby, jaja, nabiał, ale również nasiona roślin strączkowych oraz produkty będące źródłem dobrych tłuszczów: orzechy i pestki nasion.
Trzeba zaznaczyć, że zdrowa dieta nie oznacza zupełnego wykluczenia przekąsek. Warto jednak wybierać te przygotowane zgodnie z zasadami zdrowego odżywiania. Z pomocą w kwestii odpowiedzialnych przekąsek, mogących być częścią zróżnicowanej i zbilansowanej diety przychodzi marka Algida. Lody to jeden z ulubionych i najpopularniejszych smakołyków wśród dzieci w okresie wakacyjnym i nie tylko. Tym bardziej warto wsłuchać się w założenia kampanii „Odpowiedzialnie z myślą o dzieciach”, która jest obietnicą i zobowiązaniem do odpowiedzialnej produkcji, komunikacji i sprzedaży lodów. Specjalnie zaprojektowane logo - „Responsibly made for Kids”/”Odpowiedzialnie z myślą o dzieciach” - widoczne jest na każdym opakowaniu lodów. Dzięki niemu łatwo rozpoznać można produkt godny zaufania, czyli wyprodukowany tak, by nie szkodził naszym dzieciom.
Od 2021 marka Algida rozbudowuje swoje portfolio dla dzieci, które z czasem stało się jej priorytetem. Lodowe przekąski Algidy powstają zgodnie ze standardami żywienia. Co to oznacza dla dzieci? Każdy produkt zawiera mniej niż 110 kalorii i 12 gramów cukru oraz poniżej 3 gramów tłuszczów nasyconych na porcję. Warto też wspomnieć, że letnie przekąski nie zawierają sztucznych barwników oraz aromatów. Wszystkie substancje barwiące są pochodzenia naturalnego, a ich smak wzmocniony jest aromatami naturalnymi oraz sokami owocowymi. Dzięki nim dzieci i rodzice poczują orzeźwiająca przyjemność z każdym kęsem loda.
Ponieważ dla dzieci bardzo ważna jest wizualna prezencja posiłków, jakie spożywają to oprócz odpowiedniego składu, Algida zadbała również o ten aspekt. Portfolio lodów dla dzieci zawiera smakołyki zainspirowane postaciami z najpopularniejszych bajek i filmów Disneya, takich jak „Star Wars”, „Avengers” czy „Kraina Lodu”. To jednak nie wszystkie ciekawe kształty, które pobudzą wyobraźnię dzieci, nie można pominąć lodów Twister Green czy Twister Peak-A-Blue, które są zakręconym zestawieniem owocowych smaków i kolorów.
Połączenie słodkich przekąsek, postaci z bajek, nietypowych kształtów oraz zaleceń żywieniowych to coś, co zapewni dzieciom pełnię radości, a rodzicom i opiekunom da poczucie pewności, że mają wpływ na ich zdrowie i prawidłowy rozwój.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
Prowadząca „Must Be the Music” jest przekonana, że nowa odsłona programu zrobi wśród widzów prawdziwą furorę. Ona sama, mimo że zna kulisy, to i tak z dużym zaciekawieniem obejrzała pierwszy odcinek i to, co zobaczyła na ekranie, zrobiło na niej ogromne wrażenie. Patricia Kazadi chwali uczestników, jurorów, a także współprowadzących nową edycję. Nie ukrywa, że dużą inspiracją jest dla niej Maciej Rock, pracowity, utalentowany, a zarazem niezwykle skromny człowiek.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Transport
Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych

Ze statystyk Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w systemie kolejowym w Polsce co trzeci wypadek powodują kierowcy samochodów. Zdaniem eksperta najsłabszymi punktami w bezpieczeństwie na kolei są miejsca, w których tory przecinają się z drogami. Kierowcy zapominają, że droga hamowania pociągu jest bardzo długa, a samochód w starciu z lokomotywą jest bez szans.