Lato, lody…jak połączyć zasady odpowiedzialnego żywienia z przyjemnością?
Podczas wakacji rodzice wraz z dziećmi spędzają dużo czasu poza domem na świeżym powietrzu. Lokalne wycieczki oraz zabawy sprzyjają sięganiu po wiele różnych przekąsek. Niemal na każdym kroku można znaleźć kuszące stoiska ze słodyczami. Jak zatem połączyć zasady odpowiedzialnego żywienia z przyjemnością? Z pomocą przychodzi nam marka Algida, która by nie odbierać dzieciom radości z jedzenia lodów, stworzyła kampanię „Odpowiedzialnie z myślą o dzieciach”.
Wakacyjna przerwa, która oferuje nam wolny czas i wypoczynek sprzyja skupieniu się na budowaniu zdrowych nawyków żywieniowych. Pierwszym krokiem może być wprowadzenie rozsądnych zachowań, które wpłyną pozytywnie na nasze zdrowie. Należą do nich głównie - aktywność fizyczna najlepiej na świeżym powietrzu, zróżnicowana i zbilansowana dieta. Różnorodne posiłki oraz właściwe nawodnienie organizmu to podstawa zdrowego żywienia. Na talerzu najlepiej uwzględnić: świeże warzywa i owoce, nie zapominając przy tym o bogactwie lata, ciesząc się np. truskawkami, malinami, winogronem czy śliwkami. Warto też uwzględnić w diecie pełnoziarniste produkty zbożowe, produkty będące źródłem białka: chude mięso, ryby, jaja, nabiał, ale również nasiona roślin strączkowych oraz produkty będące źródłem dobrych tłuszczów: orzechy i pestki nasion.
Trzeba zaznaczyć, że zdrowa dieta nie oznacza zupełnego wykluczenia przekąsek. Warto jednak wybierać te przygotowane zgodnie z zasadami zdrowego odżywiania. Z pomocą w kwestii odpowiedzialnych przekąsek, mogących być częścią zróżnicowanej i zbilansowanej diety przychodzi marka Algida. Lody to jeden z ulubionych i najpopularniejszych smakołyków wśród dzieci w okresie wakacyjnym i nie tylko. Tym bardziej warto wsłuchać się w założenia kampanii „Odpowiedzialnie z myślą o dzieciach”, która jest obietnicą i zobowiązaniem do odpowiedzialnej produkcji, komunikacji i sprzedaży lodów. Specjalnie zaprojektowane logo - „Responsibly made for Kids”/”Odpowiedzialnie z myślą o dzieciach” - widoczne jest na każdym opakowaniu lodów. Dzięki niemu łatwo rozpoznać można produkt godny zaufania, czyli wyprodukowany tak, by nie szkodził naszym dzieciom.
Od 2021 marka Algida rozbudowuje swoje portfolio dla dzieci, które z czasem stało się jej priorytetem. Lodowe przekąski Algidy powstają zgodnie ze standardami żywienia. Co to oznacza dla dzieci? Każdy produkt zawiera mniej niż 110 kalorii i 12 gramów cukru oraz poniżej 3 gramów tłuszczów nasyconych na porcję. Warto też wspomnieć, że letnie przekąski nie zawierają sztucznych barwników oraz aromatów. Wszystkie substancje barwiące są pochodzenia naturalnego, a ich smak wzmocniony jest aromatami naturalnymi oraz sokami owocowymi. Dzięki nim dzieci i rodzice poczują orzeźwiająca przyjemność z każdym kęsem loda.
Ponieważ dla dzieci bardzo ważna jest wizualna prezencja posiłków, jakie spożywają to oprócz odpowiedniego składu, Algida zadbała również o ten aspekt. Portfolio lodów dla dzieci zawiera smakołyki zainspirowane postaciami z najpopularniejszych bajek i filmów Disneya, takich jak „Star Wars”, „Avengers” czy „Kraina Lodu”. To jednak nie wszystkie ciekawe kształty, które pobudzą wyobraźnię dzieci, nie można pominąć lodów Twister Green czy Twister Peak-A-Blue, które są zakręconym zestawieniem owocowych smaków i kolorów.
Połączenie słodkich przekąsek, postaci z bajek, nietypowych kształtów oraz zaleceń żywieniowych to coś, co zapewni dzieciom pełnię radości, a rodzicom i opiekunom da poczucie pewności, że mają wpływ na ich zdrowie i prawidłowy rozwój.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.