Lidl Polska i Banki Żywości edukują najmłodszych przez konkurs plastyczny
Kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych ma kluczowe znaczenie, szczególnie dla najmłodszych, dlatego już 15 listopada każdy uczeń szkoły podstawowej będzie mógł wziąć udział w konkursie „Zmiana diety dla planety”. W ramach programu edukacyjnego „EkoMisja – Nie marnuję”, stworzonego przez Lidl Polska oraz Federację Polskich Banków Żywności, zorganizowano konkurs plastyczny dotyczący szacunku do żywności oraz założeń i korzyści płynących z diety planetarnej. Konkurs potrwa do 15 stycznia.
Marnowanie jedzenia to ciągle aktualny problem, przyczyniający się do wyniszczenia planety. Szacuje się, że w samej Polsce marnuje się prawie 5 mln ton żywności rocznie. Bardzo ważne jest więc to, by szerzyć świadomość oraz wiedzę proekologiczną już u najmłodszych dzieci w wieku szkolnym. Z takimi założeniami, już od 2018 roku sieć Lidl Polska wraz z Federacją Polskich Banków Żywności realizuje w szkołach podstawowych projekt „EkoMisja – Nie marnuję.” Dzięki wsparciu finansowemu Lidl Polska, Federacja Polskich Banków Żywności mogła przygotować i przekazać nauczycielom scenariusze lekcji opracowane przez ekspertów Federacji we współpracy z metodykami i praktykami. Tematy lekcji poruszały zagadnienia ochrony środowiska, niemarnowania żywności i dbania o zdrowie nasze i naszej planety. Każda szkoła angażująca się w projekt mogła też wziąć udział w konkursie z nagrodami. Do tej pory w ramach „EkoMisji” powstało 18 scenariuszy lekcji, z których skorzystało aż 81 390 uczniów z 623 szkół w Polsce.
Teraz przyszedł czas na konkurs plastyczny, w którym wziąć udział mogą szkoły, domy kultury, placówki edukacyjne i osoby indywidualne. Zasady są proste: każdy uczestnik w wieku od 6 do 14 lat, musi przedstawić swój pomysł dotyczący tematu „Zmiana diety dla planety” na pracy formatu A3. Do wygrania są liczne nagrody rzeczowe, o łącznej wartości 12600 zł. Konkurs rusza już 15 listopada i będzie trwać 2 miesiące, do 15 stycznia. Misją jest promocja postaw proekologicznych, niemarnowanie jedzenia oraz zwrócenie uwagi na korzyści płynące ze stosowania diety planetarnej, czyli skupiającej się wokół warzyw, owoców, ryb, nasion, pełnych ziaren i orzechów, ograniczając przy tym czerwone mięso i cukier.
- Wierzymy, że edukacja ekologiczna od najmłodszych lat stanowi bardzo ważny element współczesnego świata, utrwalając dobre nawyki oraz budując świadomość dla przyszłych pokoleń. Jako partner Banków Żywności w ramach programu „EkoMisja” od lat realizujemy działania umożliwiające szkołom prowadzenie takich zajęć, a teraz chcemy, aby każdy uczeń miał możliwość kreatywnie zaprezentować, dlaczego troska o klimat i szacunek do żywności jest dla niego ważny – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.
To co jemy i co kupujemy wpływa bowiem bezpośrednio na nasze życie i przyszłość planety. Aż 40% (ok. 4,2 mld ha) wszystkich gruntów nadających się do zamieszkania jest wykorzystywane do wyżywienia ludzi. Z tego 71% (ok. 3,0 mld ha) jest wykorzystywane do wypasu zwierząt gospodarskich. 29% (ok. 1,2 mld ha) na uprawę roślin, z czego około 38% wykorzystuje się do uprawy paszy.[1] Dlatego, aby zatrzymać zmiany klimatyczne, dobrym rozwiązaniem jest ograniczenie pewnej grupy produktów, bez całkowitej rezygnacji z nich.
Pełen regulamin konkursu znajduje się na stronie: https://niemarnuje.bankizywnosci.pl/konkurs-zmiana-diety-dla-planety/
[1] https://www.wwf.pl/aktualnosci/dieta-planetarna

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.