Małe kroki – ogromne znaczenie dla klimatu!
Promocja metody małych kroków
Kampania „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” jest jedną z głównych inicjatyw Cartoon Network w bieżącym roku. Powstała, aby edukować dzieci w wieku 6–12 lat w zakresie zmian klimatycznych. Ma na celu wsparcie młodych ludzi we wprowadzaniu proekologicznych nawyków w codziennym życiu. Sercem akcji jest strona internetowa, na której uczestnicy każdego dnia znajdą wyzwania, mające motywować ich do aktywności w domu, szkole i lokalnych społecznościach.
Postępy wszystkich biorących udział w kampanii osób są rejestrowane na wirtualnej mapie pokazującej ukończone wyzwania. Wskazuje ona, w jaki sposób najmłodsi z różnych krajów angażują się w akcję i wpływają na dobro planety. Wykonując zadania, uczestnicy zdobywają nagrody, dzięki którym mogą pielęgnować i rozwijać swój cyfrowy ogród. Na platformie dostępne są również filmy o ekologii, a także quizy sprawdzające wiedzę.
– Ocieplenie klimatu jest dla młodych pokoleń niezwykle ważną kwestią oraz jednym z podstawowych problemów. Czasem trudno jednak określić, jakie kroki warto podjąć, żeby skutecznie przyczynić się do zmiany. Z radością udostępniamy naszym widzom narzędzia do działania. To najbardziej ambitna kampania Cartoon Network w regionie EMEA. Chcemy zachęcić dzieci do zaangażowania się i zapewnić je, że nie jest to trudne. Każde działanie, nawet bardzo proste, ma znaczenie – mówi Vanessa Brookman, Head of Kids WarnerMedia EMEA.
Kampania Cartoon Network ze wsparciem Fundacji WWF
Inicjatywa jest wspierana przez WWF, jedną z największych światowych organizacji zajmujących się ochroną przyrody. We współpracy z fundacją Cartoon Network stworzył ciekawe filmy, które w nieskomplikowany sposób wyjaśniają kwestie związane z ekologią.
– Dzieci mają ogromny głód wiedzy i są bardzo zaangażowane w dbanie o przyrodę. W WWF nieustannie inspirujemy się młodymi aktywistami i entuzjazmem, jaki okazują wobec tematu ochrony środowiska. Jako przyszli strażnicy naszej planety, młodzi ludzie powinni nie tylko interesować się samą naturą, ale także rozumieć najbardziej palące problemy i możliwości ich rozwiązania. Dlatego chętnie łączymy siły z Cartoon Network w nowej, pogłębiającej świadomość kampanii. Mamy nadzieję, że będzie ona motywująca dla wielu dzieci i ich rodzin – mówi Kate Norgrove, Executive Director of Advocacy & Campaigns z WWF UK.
Cartoon Network, we współpracy z CNN, wyprodukowało serię miniwywiadów z młodymi aktywistami. Materiały ukażą się na stronie akcji i mają inspirować kolejnych Mistrzów klimatu. Krótkie filmy skupiają się na inicjatywach podjętych przez fanów Cartoon Network, którzy już są zaangażowani w działania w swoim otoczeniu.
Kampania „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” w Polsce
Na polskim rynku akcja jest promowana w kampanii 360 stopni: w telewizji Cartoon Network, na stronie internetowej www.cartoonnetwork.pl oraz w kampanii digitalowej i PR-owej. Zaplanowano działania z influencerami na platformach: TikTok, Instagram oraz Youtube.
We wrześniu akcja zyska nową odsłonę skierowaną do placówek oświatowych. Nauczyciele klas I-III, którzy są zainteresowani edukowaniem dzieci w zakresie ochrony środowiska i dbania o dobro planety, będą mogli pobrać darmowe materiały edukacyjne stworzone przez ekspertów z Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.