Małe kroki – ogromne znaczenie dla klimatu!
Promocja metody małych kroków
Kampania „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” jest jedną z głównych inicjatyw Cartoon Network w bieżącym roku. Powstała, aby edukować dzieci w wieku 6–12 lat w zakresie zmian klimatycznych. Ma na celu wsparcie młodych ludzi we wprowadzaniu proekologicznych nawyków w codziennym życiu. Sercem akcji jest strona internetowa, na której uczestnicy każdego dnia znajdą wyzwania, mające motywować ich do aktywności w domu, szkole i lokalnych społecznościach.
Postępy wszystkich biorących udział w kampanii osób są rejestrowane na wirtualnej mapie pokazującej ukończone wyzwania. Wskazuje ona, w jaki sposób najmłodsi z różnych krajów angażują się w akcję i wpływają na dobro planety. Wykonując zadania, uczestnicy zdobywają nagrody, dzięki którym mogą pielęgnować i rozwijać swój cyfrowy ogród. Na platformie dostępne są również filmy o ekologii, a także quizy sprawdzające wiedzę.
– Ocieplenie klimatu jest dla młodych pokoleń niezwykle ważną kwestią oraz jednym z podstawowych problemów. Czasem trudno jednak określić, jakie kroki warto podjąć, żeby skutecznie przyczynić się do zmiany. Z radością udostępniamy naszym widzom narzędzia do działania. To najbardziej ambitna kampania Cartoon Network w regionie EMEA. Chcemy zachęcić dzieci do zaangażowania się i zapewnić je, że nie jest to trudne. Każde działanie, nawet bardzo proste, ma znaczenie – mówi Vanessa Brookman, Head of Kids WarnerMedia EMEA.
Kampania Cartoon Network ze wsparciem Fundacji WWF
Inicjatywa jest wspierana przez WWF, jedną z największych światowych organizacji zajmujących się ochroną przyrody. We współpracy z fundacją Cartoon Network stworzył ciekawe filmy, które w nieskomplikowany sposób wyjaśniają kwestie związane z ekologią.
– Dzieci mają ogromny głód wiedzy i są bardzo zaangażowane w dbanie o przyrodę. W WWF nieustannie inspirujemy się młodymi aktywistami i entuzjazmem, jaki okazują wobec tematu ochrony środowiska. Jako przyszli strażnicy naszej planety, młodzi ludzie powinni nie tylko interesować się samą naturą, ale także rozumieć najbardziej palące problemy i możliwości ich rozwiązania. Dlatego chętnie łączymy siły z Cartoon Network w nowej, pogłębiającej świadomość kampanii. Mamy nadzieję, że będzie ona motywująca dla wielu dzieci i ich rodzin – mówi Kate Norgrove, Executive Director of Advocacy & Campaigns z WWF UK.
Cartoon Network, we współpracy z CNN, wyprodukowało serię miniwywiadów z młodymi aktywistami. Materiały ukażą się na stronie akcji i mają inspirować kolejnych Mistrzów klimatu. Krótkie filmy skupiają się na inicjatywach podjętych przez fanów Cartoon Network, którzy już są zaangażowani w działania w swoim otoczeniu.
Kampania „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” w Polsce
Na polskim rynku akcja jest promowana w kampanii 360 stopni: w telewizji Cartoon Network, na stronie internetowej www.cartoonnetwork.pl oraz w kampanii digitalowej i PR-owej. Zaplanowano działania z influencerami na platformach: TikTok, Instagram oraz Youtube.
We wrześniu akcja zyska nową odsłonę skierowaną do placówek oświatowych. Nauczyciele klas I-III, którzy są zainteresowani edukowaniem dzieci w zakresie ochrony środowiska i dbania o dobro planety, będą mogli pobrać darmowe materiały edukacyjne stworzone przez ekspertów z Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Dom i ogród

Sandra Kubicka: Najpierw kupiłam małą domową szklarnię na zioła. A teraz zamówiłam duży model do ogrodu i będę tam mieć pomidory, ogórki i truskawki
Modelka czerpie dużą radość z własnoręcznie wyhodowanych ziół i warzyw. Swoją przygodę z ogrodnictwem zaczęła od małej domowej szklarni kupionej w sklepie internetowym, a już niedługo będzie miała szklarnię z prawdziwego zdarzenia. Sandra Kubicka nie ukrywa, że teraz z dużą niecierpliwością czeka na to, jaki plon wydadzą sadzonki pomidorów. Na razie rosną jak na drożdżach.
Transport
Trwa debata o nowych przepisach dotyczących praw pasażerów. Możliwe zmiany w wysokości odszkodowań za opóźnione loty

W dyskusji o prawach pasażerów linii lotniczych pojawiają się rozbieżności między unijnymi instytucjami. Dotyczą one m.in. odszkodowań za opóźnione lub odwołane loty. Ministrowie transportu UE proponują 300 euro odszkodowania za czterogodzinne opóźnienie lub odwołanie krótkiego lotu, a Parlament Europejski opowiada się za wyższymi odszkodowaniami i to po trzech godzinach opóźnienia. Parlamentarna komisja transportowa proponuje także szereg zmian dotyczących m.in. bagażu podręcznego czy odpowiedzialności pośredników sprzedających bilety.
Dziecko
Marcelina Zawadzka: Uwielbiam zakupy online. Kiedy mały wieczorem zasypia, to ja mam wtedy czas na przeglądanie ofert w sieci

Odkąd modelka została mamą, zmieniła nawyki zakupowe, ponieważ nie ma czasu ani siły, żeby chodzić po galeriach w poszukiwaniu wszystkiego, co jest jej aktualnie potrzebne. A najwięcej rzeczy kupuje teraz właśnie dla swojego syna, który rośnie w oczach i często trzeba mu chociażby wymieniać garderobę. Marcelina Zawadzka zaznacza, że w sieci zazwyczaj robi zakupy wieczorem, kiedy jej syn już zasypia.