Misie z Pepco pomagają dzieciom – na półki sklepów trafiła już nowa kolekcja!
Pepco wprowadza do swoich sklepów nową kolekcję Charytatywnych Misiów. Te sympatyczne pluszaki oprócz tego, że wywołują uśmiech na twarzy, niosą także ogromną pomoc dla potrzebujących dzieci. Od 2019 roku, kiedy pierwsze misie trafiły do sklepów, zysk z ich sprzedaży przeznaczany jest na realizację projektów społecznych dedykowanych dzieciom.
Pluszowe misie – szczytny cel
Charytatywne Misie to projekt prowadzony przez Pepco od 2019 roku. Misie są nie tylko przyjaznymi towarzyszami dzieci, ale jednocześnie symbolem dobroczynności, ponieważ każdy zakup to wsparcie szczytnego celu. 100% zysków ze sprzedaży tych uroczych pluszaków trafia do lokalnych organizacji pozarządowych, aby wspomóc rozwój i edukację dzieci i młodzieży. W nowej kolekcji na wiosnę i lato 2024 roku pojawią się Pani Misiowa w uroczej sukience boho oraz Pan Miś w letnim kapeluszu, wyczekujący cieplejszych dni.
W Polsce Pepco współpracuje z Fundacją Świętego Mikołaja, m.in. przekazując środki ze sprzedaży misiów na stypendia edukacyjne dla zdolnych uczniów z niezamożnych rodzin.
– „Fundacja Świętego Mikołaja przyznała w tym roku szkolnym ponad 340 stypendiów na łączną kwotę ponad 960 tysięcy złotych, z czego ponad 200 stypendiów zostało ufundowanych przez Pepco. Zaangażowanie społeczności szkolnych ma kluczowe znaczenie dla sukcesu naszej inicjatywy. Warto wspomnieć, że oprócz wsparcia płynącego ze sprzedaży Charytatywnych Misiów Pepco, każda szkoła w Polsce może dołączyć do programu zbierania środków na stypendia dla swoich uczniów. Do 21 czerwca trwa akcja „Wiosną stypendia rosną”, w której Fundacja Świętego Mikołaja podwaja środki zebrane przez społeczności szkolne. Program stypendialny, którego Pepco jest partnerem strategicznym, to całoroczna pomoc przeznaczona na cele edukacyjne oraz rozwój pasji i talentów dla uzdolnionych i zaangażowanych społecznie dzieci z niezamożnych rodzin” – tłumaczy Antonina Grządkowska z Fundacji Świętego Mikołaja.
Charytatywne misie Pepco ruszają w Europę
Oprócz Polski, Charytatywne Misie Pepco dostępne są również w Niemczech, Rumunii, Bułgarii, Czechach, Serbii, Hiszpanii, Chorwacji, we Włoszech, na Litwie, Słowacji i Węgrzech.
– „Cieszymy się, że w tym roku dobro zwiększa swój zasięg, bo pluszaki trafią także do sklepów Pepco na kolejnych rynkach. Wszędzie tam, gdzie są dostępne, pomagają innej lokalnej organizacji społecznej, ale wszystkie łączy jeden cel – wsparcie rozwoju i edukacji dzieci znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej” – dodaje Kasia Wilczewska, Head of Corporate Communication Pepco.
Warto podkreślić, że misie, które co roku pojawiają się w dwóch odsłonach – w sezonie wiosna/lato oraz jesień/zima – wyróżniają się nie tylko ze względu na niesiony przekaz. Ich wygląd często jest także wynikiem kreatywności i zaangażowania społeczności lokalnych, gdy do projektowania ubranek zapraszane są dzieci pracowników lub te, będące pod opieką partnerów społecznych Pepco. Najmłodsi z pasją włączają się do współtworzenia tej pięknej inicjatywy.
***
Grupa Pepco
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z silnych sieci detalicznych, tzn. Pepco, Dealz i Poundland, współpracujących z PGS, globalnym dostawcą. Grupa Pepco ma obecnie ponad 4800 sklepów w 20 krajach i zatrudnia ok. 47 000 osób.
Pepco
Pepco, tak zwany value retailer, to najszybciej rozwijająca się europejska sieć handlowa, oferująca odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu w bardzo atrakcyjnych cenach. Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez klientów przeprowadzających 30 milionów transakcji miesięcznie. Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie ponad 30 tysięcy pracowników w 18 krajach w całej Europie i posiada sieć ponad 3600 sklepów.
O Fundacji Świętego Mikołaja
Fundacja Świętego Mikołaja od 25 lat pomaga dzieciom w potrzebie. Specjalizuje się w wyrównywaniu szans edukacyjnych dzieci i młodzieży. Od 2010 roku prowadzi ogólnopolski program stypendialny dla zdolnych uczniów z niezamożnych rodzin we współpracy z ponad 300 szkołami z całego kraju oraz program pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży. Wspiera i szkoli młodzież na lokalnych liderów w ramach projektu Akademia Liderów. W czasie pandemii fundacja przekazywała uczniom w najtrudniejszej sytuacji komputery do nauki zdalnej. Od 2018 roku nieustannie wspiera dzieci z Aleppo w Syrii, a od 2019 roku – dzieci z Ukrainy. Każdego roku Fundacja Świętego Mikołaja wspiera setki dzieci, by mogły rozwijać swoje talenty i uczyć się tego, o czym marzą.
Więcej o Fundacji Świętego Mikołaja: www.mikolaj.org.pl

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
Prezenterka uczestniczyła w Paris Fashion Week, który dla niej jest nie tylko wydarzeniem modowym, ale i szansą do obserwacji dynamicznych zmian w branży. Malwina Wędzikowska uważa, że kryzys, z jakim boryka się obecnie rynek mody, może skłonić marki do uproszczenia swoich kolekcji oraz wprowadzenia bardziej funkcjonalnych rozwiązań. Odpowiedzią na potrzebę oszczędności oraz zrównoważonego rozwoju w modzie powinna być chociażby możliwość wykorzystania tych samych modeli w propozycjach na różne sezony. Jej zdaniem może się również zmienić kształt tradycyjnych pokazów mody, które wiążą się z dużymi kosztami i spektakularnymi efektami.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Żywienie
Prawidłowe odżywianie ma największy wpływ na zdrowie i długość życia. Niewiele osób stosuje odpowiednią dietę

– Skomponowanie odpowiedniego jadłospisu i kultura jedzenia są obecnie sporym wyzwaniem – uważa prof. dr hab. n. med. Grzegorz Dworacki, ekspert z Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Jego zdaniem zaszkodzić może nam chociażby spożywanie produktów tuż po wyjęciu ich z lodówki. Ekspert medycyny stylu życia zaznacza też, że bardzo ważną rolę w naszym organizmie odgrywają jelita, a żeby właściwie funkcjonowały, powinniśmy włączyć do swojego menu probiotyki oraz prebiotyki.