Misie z Pepco pomagają dzieciom – na półki sklepów trafiła już nowa kolekcja!
Pepco wprowadza do swoich sklepów nową kolekcję Charytatywnych Misiów. Te sympatyczne pluszaki oprócz tego, że wywołują uśmiech na twarzy, niosą także ogromną pomoc dla potrzebujących dzieci. Od 2019 roku, kiedy pierwsze misie trafiły do sklepów, zysk z ich sprzedaży przeznaczany jest na realizację projektów społecznych dedykowanych dzieciom.
Pluszowe misie – szczytny cel
Charytatywne Misie to projekt prowadzony przez Pepco od 2019 roku. Misie są nie tylko przyjaznymi towarzyszami dzieci, ale jednocześnie symbolem dobroczynności, ponieważ każdy zakup to wsparcie szczytnego celu. 100% zysków ze sprzedaży tych uroczych pluszaków trafia do lokalnych organizacji pozarządowych, aby wspomóc rozwój i edukację dzieci i młodzieży. W nowej kolekcji na wiosnę i lato 2024 roku pojawią się Pani Misiowa w uroczej sukience boho oraz Pan Miś w letnim kapeluszu, wyczekujący cieplejszych dni.
W Polsce Pepco współpracuje z Fundacją Świętego Mikołaja, m.in. przekazując środki ze sprzedaży misiów na stypendia edukacyjne dla zdolnych uczniów z niezamożnych rodzin.
– „Fundacja Świętego Mikołaja przyznała w tym roku szkolnym ponad 340 stypendiów na łączną kwotę ponad 960 tysięcy złotych, z czego ponad 200 stypendiów zostało ufundowanych przez Pepco. Zaangażowanie społeczności szkolnych ma kluczowe znaczenie dla sukcesu naszej inicjatywy. Warto wspomnieć, że oprócz wsparcia płynącego ze sprzedaży Charytatywnych Misiów Pepco, każda szkoła w Polsce może dołączyć do programu zbierania środków na stypendia dla swoich uczniów. Do 21 czerwca trwa akcja „Wiosną stypendia rosną”, w której Fundacja Świętego Mikołaja podwaja środki zebrane przez społeczności szkolne. Program stypendialny, którego Pepco jest partnerem strategicznym, to całoroczna pomoc przeznaczona na cele edukacyjne oraz rozwój pasji i talentów dla uzdolnionych i zaangażowanych społecznie dzieci z niezamożnych rodzin” – tłumaczy Antonina Grządkowska z Fundacji Świętego Mikołaja.
Charytatywne misie Pepco ruszają w Europę
Oprócz Polski, Charytatywne Misie Pepco dostępne są również w Niemczech, Rumunii, Bułgarii, Czechach, Serbii, Hiszpanii, Chorwacji, we Włoszech, na Litwie, Słowacji i Węgrzech.
– „Cieszymy się, że w tym roku dobro zwiększa swój zasięg, bo pluszaki trafią także do sklepów Pepco na kolejnych rynkach. Wszędzie tam, gdzie są dostępne, pomagają innej lokalnej organizacji społecznej, ale wszystkie łączy jeden cel – wsparcie rozwoju i edukacji dzieci znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej” – dodaje Kasia Wilczewska, Head of Corporate Communication Pepco.
Warto podkreślić, że misie, które co roku pojawiają się w dwóch odsłonach – w sezonie wiosna/lato oraz jesień/zima – wyróżniają się nie tylko ze względu na niesiony przekaz. Ich wygląd często jest także wynikiem kreatywności i zaangażowania społeczności lokalnych, gdy do projektowania ubranek zapraszane są dzieci pracowników lub te, będące pod opieką partnerów społecznych Pepco. Najmłodsi z pasją włączają się do współtworzenia tej pięknej inicjatywy.
***
Grupa Pepco
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z silnych sieci detalicznych, tzn. Pepco, Dealz i Poundland, współpracujących z PGS, globalnym dostawcą. Grupa Pepco ma obecnie ponad 4800 sklepów w 20 krajach i zatrudnia ok. 47 000 osób.
Pepco
Pepco, tak zwany value retailer, to najszybciej rozwijająca się europejska sieć handlowa, oferująca odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu w bardzo atrakcyjnych cenach. Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez klientów przeprowadzających 30 milionów transakcji miesięcznie. Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie ponad 30 tysięcy pracowników w 18 krajach w całej Europie i posiada sieć ponad 3600 sklepów.
O Fundacji Świętego Mikołaja
Fundacja Świętego Mikołaja od 25 lat pomaga dzieciom w potrzebie. Specjalizuje się w wyrównywaniu szans edukacyjnych dzieci i młodzieży. Od 2010 roku prowadzi ogólnopolski program stypendialny dla zdolnych uczniów z niezamożnych rodzin we współpracy z ponad 300 szkołami z całego kraju oraz program pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży. Wspiera i szkoli młodzież na lokalnych liderów w ramach projektu Akademia Liderów. W czasie pandemii fundacja przekazywała uczniom w najtrudniejszej sytuacji komputery do nauki zdalnej. Od 2018 roku nieustannie wspiera dzieci z Aleppo w Syrii, a od 2019 roku – dzieci z Ukrainy. Każdego roku Fundacja Świętego Mikołaja wspiera setki dzieci, by mogły rozwijać swoje talenty i uczyć się tego, o czym marzą.
Więcej o Fundacji Świętego Mikołaja: www.mikolaj.org.pl
![Jak wykorzystać wakacje, aby mądrze wspierać umiejętności nastolatka, który marz Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_208351073,w_250,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Jak wykorzystać wakacje, aby mądrze wspierać umiejętności nastolatka, który marz
![Moc atrakcji w Porcie Łódź](/files/_uploaded/glownekonf_1916133469,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Moc atrakcji w Porcie Łódź
![Jak przygotować się do porodu – 5 cennych rad](/files/_uploaded/glownekonf_1105622560,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Jak przygotować się do porodu – 5 cennych rad
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Teatr
![](/files/1922771799/436913832-banasiuk-zonglerka-2,w_274,r_png,_small.png)
Mateusz Banasiuk: Podczas studiów uczyliśmy się żonglerki maczugami i popisów cyrkowych. Te umiejętności przydały mi się w zawodzie aktora
W pracy zawodowej kolejny raz przydały się Mateuszowi Banasiukowi umiejętności zdobyte w szkole aktorskiej. W spektaklu „Wypiór” wystawianym na scenie Teatru IMKA odtwórca roli Łukasza udowodnił, że potrafi perfekcyjnie żonglować, wzbudzając podziw widowni. W rozmowie z agencją Newseria Lifestyle artysta zdradza, że podczas studiów nauczył się jeszcze kilku innych sztuczek cyrkowych.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
![](/files/1922771799/rolnictwo-transformacja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Ochrona środowiska
Radykalne formy protestów klimatycznych mogą mieć wpływ na spadek poparcia społecznego dla działań na rzecz klimatu. Najmniej akceptowalne blokady dróg czy niszczenie obrazów
![](/files/1922771799/badullovich-protesty-klimat-foto1,w_133,r_png,_small.png)
Aktywiści klimatyczni coraz częściej wykorzystują pokojowe nieposłuszeństwo obywatelskie, aby podnieść ekologiczną świadomość społeczeństwa. Badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu George’a Masona wykazały, że niektóre z ich działań, jak np. marsze i protesty okupacyjne, są postrzegane jako bardziej akceptowalne niż na przykład blokady dróg czy niszczenie obrazów. To sugeruje, że forma protestu może więc wpłynąć na to, jak bardzo ludzie popierają postulaty głoszone przez protestujących, ale wymaga to dalszych badań.