Misie z Pepco pomagają dzieciom – na półki sklepów trafiła już nowa kolekcja!
Pepco wprowadza do swoich sklepów nową kolekcję Charytatywnych Misiów. Te sympatyczne pluszaki oprócz tego, że wywołują uśmiech na twarzy, niosą także ogromną pomoc dla potrzebujących dzieci. Od 2019 roku, kiedy pierwsze misie trafiły do sklepów, zysk z ich sprzedaży przeznaczany jest na realizację projektów społecznych dedykowanych dzieciom.
Pluszowe misie – szczytny cel
Charytatywne Misie to projekt prowadzony przez Pepco od 2019 roku. Misie są nie tylko przyjaznymi towarzyszami dzieci, ale jednocześnie symbolem dobroczynności, ponieważ każdy zakup to wsparcie szczytnego celu. 100% zysków ze sprzedaży tych uroczych pluszaków trafia do lokalnych organizacji pozarządowych, aby wspomóc rozwój i edukację dzieci i młodzieży. W nowej kolekcji na wiosnę i lato 2024 roku pojawią się Pani Misiowa w uroczej sukience boho oraz Pan Miś w letnim kapeluszu, wyczekujący cieplejszych dni.
W Polsce Pepco współpracuje z Fundacją Świętego Mikołaja, m.in. przekazując środki ze sprzedaży misiów na stypendia edukacyjne dla zdolnych uczniów z niezamożnych rodzin.
– „Fundacja Świętego Mikołaja przyznała w tym roku szkolnym ponad 340 stypendiów na łączną kwotę ponad 960 tysięcy złotych, z czego ponad 200 stypendiów zostało ufundowanych przez Pepco. Zaangażowanie społeczności szkolnych ma kluczowe znaczenie dla sukcesu naszej inicjatywy. Warto wspomnieć, że oprócz wsparcia płynącego ze sprzedaży Charytatywnych Misiów Pepco, każda szkoła w Polsce może dołączyć do programu zbierania środków na stypendia dla swoich uczniów. Do 21 czerwca trwa akcja „Wiosną stypendia rosną”, w której Fundacja Świętego Mikołaja podwaja środki zebrane przez społeczności szkolne. Program stypendialny, którego Pepco jest partnerem strategicznym, to całoroczna pomoc przeznaczona na cele edukacyjne oraz rozwój pasji i talentów dla uzdolnionych i zaangażowanych społecznie dzieci z niezamożnych rodzin” – tłumaczy Antonina Grządkowska z Fundacji Świętego Mikołaja.
Charytatywne misie Pepco ruszają w Europę
Oprócz Polski, Charytatywne Misie Pepco dostępne są również w Niemczech, Rumunii, Bułgarii, Czechach, Serbii, Hiszpanii, Chorwacji, we Włoszech, na Litwie, Słowacji i Węgrzech.
– „Cieszymy się, że w tym roku dobro zwiększa swój zasięg, bo pluszaki trafią także do sklepów Pepco na kolejnych rynkach. Wszędzie tam, gdzie są dostępne, pomagają innej lokalnej organizacji społecznej, ale wszystkie łączy jeden cel – wsparcie rozwoju i edukacji dzieci znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej” – dodaje Kasia Wilczewska, Head of Corporate Communication Pepco.
Warto podkreślić, że misie, które co roku pojawiają się w dwóch odsłonach – w sezonie wiosna/lato oraz jesień/zima – wyróżniają się nie tylko ze względu na niesiony przekaz. Ich wygląd często jest także wynikiem kreatywności i zaangażowania społeczności lokalnych, gdy do projektowania ubranek zapraszane są dzieci pracowników lub te, będące pod opieką partnerów społecznych Pepco. Najmłodsi z pasją włączają się do współtworzenia tej pięknej inicjatywy.
***
Grupa Pepco
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z silnych sieci detalicznych, tzn. Pepco, Dealz i Poundland, współpracujących z PGS, globalnym dostawcą. Grupa Pepco ma obecnie ponad 4800 sklepów w 20 krajach i zatrudnia ok. 47 000 osób.
Pepco
Pepco, tak zwany value retailer, to najszybciej rozwijająca się europejska sieć handlowa, oferująca odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu w bardzo atrakcyjnych cenach. Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez klientów przeprowadzających 30 milionów transakcji miesięcznie. Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie ponad 30 tysięcy pracowników w 18 krajach w całej Europie i posiada sieć ponad 3600 sklepów.
O Fundacji Świętego Mikołaja
Fundacja Świętego Mikołaja od 25 lat pomaga dzieciom w potrzebie. Specjalizuje się w wyrównywaniu szans edukacyjnych dzieci i młodzieży. Od 2010 roku prowadzi ogólnopolski program stypendialny dla zdolnych uczniów z niezamożnych rodzin we współpracy z ponad 300 szkołami z całego kraju oraz program pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży. Wspiera i szkoli młodzież na lokalnych liderów w ramach projektu Akademia Liderów. W czasie pandemii fundacja przekazywała uczniom w najtrudniejszej sytuacji komputery do nauki zdalnej. Od 2018 roku nieustannie wspiera dzieci z Aleppo w Syrii, a od 2019 roku – dzieci z Ukrainy. Każdego roku Fundacja Świętego Mikołaja wspiera setki dzieci, by mogły rozwijać swoje talenty i uczyć się tego, o czym marzą.
Więcej o Fundacji Świętego Mikołaja: www.mikolaj.org.pl

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku
Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Medycyna
Diagnostyka zaburzeń snu może być łatwiejsza. Inteligentna piżama monitoruje bruksizm i bezdech senny

Naukowcy z Uniwersytetu Cambridge opracowali inteligentną piżamę, której zadaniem jest monitorowanie w warunkach domowych wzorców oddechu podczas snu i wykrywanie jego zaburzeń takich jak bezdech senny, chrapanie czy bruksizm. Jest to możliwe dzięki znajdującym się w materiale zaawansowanym grafenowym czujnikom tensometrycznym. Urządzenie może stać się alternatywą dla często niekomfortowej dla pacjentów diagnostyki w warunkach szpitalnych lub z wykorzystaniem nieporęcznego sprzętu.
Gwiazdy
Julia Kamińska: Elektrośmieci to duży problem. Sama mam w piwnicy zepsutą pralkę i muszę zorganizować jej wywóz

Piotr Zelt, Julia Kamińska i Klaudia Zioberczyk zauważają, że mimo wielu akcji informacyjnych i edukacyjnych nadal nie wszyscy Polacy zdają sobie sprawę z tego, że elektrośmieci, które nie są w odpowiedni sposób zutylizowane, stanowią ogromne zagrożenie dla środowiska. I choć istnieją różne możliwości przekazania zużytych, nieużywanych lub uszkodzonych urządzeń elektrycznych i elektronicznych do punktów zbiórki czy firm zajmujących się recyklingiem, to nie brakuje osób, które lekceważą wszelkie wytyczne i idą na łatwiznę. Wyrzucają takie sprzęty do zwykłych śmietników albo wywożą na przykład do lasu.