Nadzieja w emocjach – rusza kampania informacyjna „Akademia Emocji – Ferdek
Jak często w polskich domach poruszany jest temat tego, co naprawdę czujemy? Czy rodzice potrafią o tym rozmawiać i dawać swoim pociechom przykład, jak radzić sobie z emocjami? Zarówno dzieci, jak i dorośli mają kłopoty z nazywaniem stanów emocjonalnych i ich wyrażaniem, a co dopiero z radzeniem sobie z nimi i prowadzeniem racjonalnego dialogu oraz poszukiwaniem konstruktywnych rozwiązań konfliktów. Na szczęście tego wszystkiego możemy się nauczyć, a im szybciej zaczniemy naukę, tym lepiej.
Zdecydowana większość par przyznaje się, że zdarza im się kłócić lub krytykować się nawzajem przy dziecku. To poważny problem, ponieważ najmłodsi odbierają emocje rodziców i przejmują domowe wzorce. „Akademia Emocji – Ferdek Dzieciom” to akcja, która startuje od października 2021 r. Dedykowana jest dzieciom w wieku 3-10 lat i ma na celu zapoznanie najmłodszych z ośmioma najczęściej występującymi emocjami: radością, smutkiem, osamotnieniem, gniewem, strachem, ciekawością, zaufaniem i zazdrością. Program warsztatów oparty jest na opowieściach z książki „Ferdek żaba i jego muchy” – wyjątkowej publikacji, która każdą z emocji omawia z różnorodnych perspektyw, z którymi dziecko może się utożsamiać. Tytułowy Ferdek jest wzorem, który przeżywa stany emocjonalne w codziennych sytuacjach i pokazuje, jak sobie z nimi skutecznie radzić.
Bezpłatna akcja nauki emocji
Pierwsze warsztaty przeprowadzone będą dla dzieci z przedszkola Zatoka Przygód w Łajskach, które jest partnerem akcji. Kolejne placówki zgłaszają się do wzięcia udziału w „Akademii Emocji – Ferdek Dzieciom”, a lista przedszkoli, które chciałyby wziąć udział w akcji, jest wciąż otwarta. Akademia prowadzona jest bezpłatnie. Założeniem akcji jest dotarcie do jak największej liczby miejsc, gdyż organizatorzy mają świadomość, że „trudne rozmowy” są wyzwaniem nie tylko dla nas – dorosłych, ale przede wszystkim dla wszystkich dzieci. Powinno nam więc zależeć, by dzieci nauczyły się nazwać stany, jakie przeżywają.
Szeroka pomoc dydaktyczna
Psycholog Marta Makowska, ambasador projektu, w ramach kampanii poprowadzi szkolenia instruktażowe on-line, wprowadzające do realizacji programu stworzonego przez nią na bazie wspomnianej książki. Nauczyciele otrzymają gotowe scenariusze i materiały dla rodziców, a także pomysły na to, jak wcielić nauczane treści w życie codzienne. W trakcie realizacji programu dzieciom zostanie przybliżony świat emocji, które zostaną objaśnione w bezpiecznej, bajkowej przestrzeni. Każde dziecko otrzyma dyplom ukończenia Akademii Emocji, a rodzice będą mogli kontynuować edukację emocjonalną swoich dzieci w domu.
– Pragniemy, by kampania „Akademia Emocji – Ferdek Dzieciom” dotarła do szerokiego grona odbiorców. Mimo rosnącego zainteresowania tematem dziecięcych emocji u młodych rodziców, jaki obserwuję w ostatnich latach, niestety wciąż nie mówi się wystarczająco o rozwoju inteligencji emocjonalnej . Edukacja emocjonalna to również nabywanie umiejętności społecznych i współodczuwania z innymi. To, jak zadbamy o trening emocji u dzieci, ma przełożenie na radzenie sobie z uczuciami w życiu dorosłym. Dzisiejsze dzieci biorące udział w akcji to potencjalni zdrowi dorośli, którzy nawiązują satysfakcjonujące więzi i radzą sobie z napotykanymi trudnościami. Pamiętajmy, że "przyszłość - to dziś". Dzieci to nasza przyszłość. „Ferdek Żaba i jego muchy” to zestaw, który doskonale posłuży do edukacji emocjonalnej w domu i w szkole. Mamy nadzieje, że wzbudzimy ogólnopolską dyskusję o tym, że warto zwrócić uwagę na inteligencję emocjonalną naszych dzieci i na zabawki, które nie tylko bawią, ale i uczą – podsumowuje Marta Makowska.
Placówki chęć udziału w akcji mogą zgłosić na stronie: https://ferdekijegomuchy.pl/akademia/
Kontakt dla mediów:
Inga Ryfka
Account Executive
+48 790 393 471
i.ryfka@agencjafaceit.pl

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.