Komunikaty PR

Nadzieja w emocjach – rusza kampania informacyjna „Akademia Emocji – Ferdek

2021-09-23  |  11:00
Biuro prasowe

Jak często w polskich domach poruszany jest temat tego, co naprawdę czujemy? Czy rodzice potrafią o tym rozmawiać i dawać swoim pociechom przykład, jak radzić sobie z emocjami? Zarówno dzieci, jak i dorośli mają kłopoty z nazywaniem stanów emocjonalnych i ich wyrażaniem, a co dopiero z radzeniem sobie z nimi i prowadzeniem racjonalnego dialogu oraz poszukiwaniem konstruktywnych rozwiązań konfliktów. Na szczęście tego wszystkiego możemy się nauczyć, a im szybciej zaczniemy naukę, tym lepiej.

Zdecydowana większość par przyznaje się, że zdarza im się kłócić lub krytykować się nawzajem przy dziecku. To poważny problem, ponieważ najmłodsi odbierają emocje rodziców i przejmują domowe wzorce. „Akademia Emocji – Ferdek Dzieciom” to akcja, która startuje od października 2021 r. Dedykowana jest dzieciom w wieku 3-10 lat i ma na celu zapoznanie najmłodszych z ośmioma najczęściej występującymi emocjami: radością, smutkiem, osamotnieniem, gniewem, strachem, ciekawością, zaufaniem i zazdrością. Program warsztatów oparty jest na opowieściach z książki „Ferdek żaba i jego muchy” – wyjątkowej publikacji, która każdą z emocji omawia z różnorodnych perspektyw, z którymi dziecko może się utożsamiać. Tytułowy Ferdek jest wzorem, który przeżywa stany emocjonalne w codziennych sytuacjach i pokazuje, jak sobie z nimi skutecznie radzić.

Bezpłatna akcja nauki emocji

Pierwsze warsztaty przeprowadzone będą dla dzieci z przedszkola Zatoka Przygód w Łajskach, które jest partnerem akcji. Kolejne placówki zgłaszają się do wzięcia udziału w „Akademii Emocji – Ferdek Dzieciom”, a lista przedszkoli, które chciałyby wziąć udział w akcji, jest wciąż otwarta. Akademia prowadzona jest bezpłatnie. Założeniem akcji jest dotarcie do jak największej liczby miejsc, gdyż organizatorzy mają świadomość, że „trudne rozmowy” są wyzwaniem nie tylko dla nas – dorosłych, ale przede wszystkim dla wszystkich dzieci. Powinno nam więc zależeć, by dzieci nauczyły się nazwać stany, jakie przeżywają.

Szeroka pomoc dydaktyczna

Psycholog Marta Makowska, ambasador projektu, w ramach kampanii poprowadzi szkolenia instruktażowe on-line, wprowadzające do realizacji programu stworzonego przez nią na bazie wspomnianej książki. Nauczyciele otrzymają gotowe scenariusze i materiały dla rodziców, a także pomysły na to, jak wcielić nauczane treści w życie codzienne. W trakcie realizacji programu dzieciom zostanie przybliżony świat emocji, które zostaną objaśnione w bezpiecznej, bajkowej przestrzeni. Każde dziecko otrzyma dyplom ukończenia Akademii Emocji, a rodzice będą mogli kontynuować edukację emocjonalną swoich dzieci w domu.

Pragniemy, by kampania „Akademia Emocji – Ferdek Dzieciom” dotarła do szerokiego grona odbiorców. Mimo rosnącego zainteresowania tematem dziecięcych emocji u młodych rodziców, jaki obserwuję w ostatnich latach, niestety wciąż nie mówi się wystarczająco o rozwoju inteligencji emocjonalnej . Edukacja emocjonalna to również nabywanie umiejętności społecznych i współodczuwania z innymi. To, jak zadbamy o trening emocji u dzieci, ma przełożenie na radzenie sobie z uczuciami w życiu dorosłym. Dzisiejsze dzieci biorące udział w akcji to potencjalni zdrowi dorośli, którzy nawiązują satysfakcjonujące więzi i radzą sobie z napotykanymi trudnościami. Pamiętajmy, że "przyszłość - to dziś". Dzieci to nasza przyszłość.  „Ferdek Żaba i jego muchy” to zestaw, który doskonale posłuży do edukacji emocjonalnej w domu i w szkole. Mamy nadzieje, że wzbudzimy ogólnopolską dyskusję o tym, że warto zwrócić uwagę na inteligencję emocjonalną naszych dzieci i na zabawki, które nie tylko bawią, ale i uczą – podsumowuje Marta Makowska.

Placówki chęć udziału w akcji mogą zgłosić na stronie: https://ferdekijegomuchy.pl/akademia/

 

Kontakt dla mediów:

Inga Ryfka

Account Executive

+48 790 393 471

i.ryfka@agencjafaceit.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Prawo

Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.