Komunikaty PR

Nadzieja w emocjach – rusza kampania informacyjna „Akademia Emocji – Ferdek

2021-09-23  |  11:00
Biuro prasowe

Jak często w polskich domach poruszany jest temat tego, co naprawdę czujemy? Czy rodzice potrafią o tym rozmawiać i dawać swoim pociechom przykład, jak radzić sobie z emocjami? Zarówno dzieci, jak i dorośli mają kłopoty z nazywaniem stanów emocjonalnych i ich wyrażaniem, a co dopiero z radzeniem sobie z nimi i prowadzeniem racjonalnego dialogu oraz poszukiwaniem konstruktywnych rozwiązań konfliktów. Na szczęście tego wszystkiego możemy się nauczyć, a im szybciej zaczniemy naukę, tym lepiej.

Zdecydowana większość par przyznaje się, że zdarza im się kłócić lub krytykować się nawzajem przy dziecku. To poważny problem, ponieważ najmłodsi odbierają emocje rodziców i przejmują domowe wzorce. „Akademia Emocji – Ferdek Dzieciom” to akcja, która startuje od października 2021 r. Dedykowana jest dzieciom w wieku 3-10 lat i ma na celu zapoznanie najmłodszych z ośmioma najczęściej występującymi emocjami: radością, smutkiem, osamotnieniem, gniewem, strachem, ciekawością, zaufaniem i zazdrością. Program warsztatów oparty jest na opowieściach z książki „Ferdek żaba i jego muchy” – wyjątkowej publikacji, która każdą z emocji omawia z różnorodnych perspektyw, z którymi dziecko może się utożsamiać. Tytułowy Ferdek jest wzorem, który przeżywa stany emocjonalne w codziennych sytuacjach i pokazuje, jak sobie z nimi skutecznie radzić.

Bezpłatna akcja nauki emocji

Pierwsze warsztaty przeprowadzone będą dla dzieci z przedszkola Zatoka Przygód w Łajskach, które jest partnerem akcji. Kolejne placówki zgłaszają się do wzięcia udziału w „Akademii Emocji – Ferdek Dzieciom”, a lista przedszkoli, które chciałyby wziąć udział w akcji, jest wciąż otwarta. Akademia prowadzona jest bezpłatnie. Założeniem akcji jest dotarcie do jak największej liczby miejsc, gdyż organizatorzy mają świadomość, że „trudne rozmowy” są wyzwaniem nie tylko dla nas – dorosłych, ale przede wszystkim dla wszystkich dzieci. Powinno nam więc zależeć, by dzieci nauczyły się nazwać stany, jakie przeżywają.

Szeroka pomoc dydaktyczna

Psycholog Marta Makowska, ambasador projektu, w ramach kampanii poprowadzi szkolenia instruktażowe on-line, wprowadzające do realizacji programu stworzonego przez nią na bazie wspomnianej książki. Nauczyciele otrzymają gotowe scenariusze i materiały dla rodziców, a także pomysły na to, jak wcielić nauczane treści w życie codzienne. W trakcie realizacji programu dzieciom zostanie przybliżony świat emocji, które zostaną objaśnione w bezpiecznej, bajkowej przestrzeni. Każde dziecko otrzyma dyplom ukończenia Akademii Emocji, a rodzice będą mogli kontynuować edukację emocjonalną swoich dzieci w domu.

Pragniemy, by kampania „Akademia Emocji – Ferdek Dzieciom” dotarła do szerokiego grona odbiorców. Mimo rosnącego zainteresowania tematem dziecięcych emocji u młodych rodziców, jaki obserwuję w ostatnich latach, niestety wciąż nie mówi się wystarczająco o rozwoju inteligencji emocjonalnej . Edukacja emocjonalna to również nabywanie umiejętności społecznych i współodczuwania z innymi. To, jak zadbamy o trening emocji u dzieci, ma przełożenie na radzenie sobie z uczuciami w życiu dorosłym. Dzisiejsze dzieci biorące udział w akcji to potencjalni zdrowi dorośli, którzy nawiązują satysfakcjonujące więzi i radzą sobie z napotykanymi trudnościami. Pamiętajmy, że "przyszłość - to dziś". Dzieci to nasza przyszłość.  „Ferdek Żaba i jego muchy” to zestaw, który doskonale posłuży do edukacji emocjonalnej w domu i w szkole. Mamy nadzieje, że wzbudzimy ogólnopolską dyskusję o tym, że warto zwrócić uwagę na inteligencję emocjonalną naszych dzieci i na zabawki, które nie tylko bawią, ale i uczą – podsumowuje Marta Makowska.

Placówki chęć udziału w akcji mogą zgłosić na stronie: https://ferdekijegomuchy.pl/akademia/

 

Kontakt dla mediów:

Inga Ryfka

Account Executive

+48 790 393 471

i.ryfka@agencjafaceit.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Gwiazdkowe spotkanie ze Świnką Peppą w centrum handlowym Reduta – spędź świątecz Biuro prasowe
2023-11-28 | 15:30

Gwiazdkowe spotkanie ze Świnką Peppą w centrum handlowym Reduta – spędź świątecz

Już w najbliższy piątek i sobotę warszawskie centrum handlowe Reduta odwiedzą wyjątkowi goście – świnka Peppa i jej braciszek George! W programie przewidziano ogrom atrakcji dla
Dziecko Odliczanie do Świąt w Fabryce Norblina czas zacząć!
2023-11-27 | 12:50

Odliczanie do Świąt w Fabryce Norblina czas zacząć!

Fabryka Norblina zaprasza na Mikołajkowy weekend. Inauguracja okresu przedświątecznego rozpocznie się w sobotę, 2 grudnia i potrwa do niedzielnego wieczora. W planach jest mnóstwo
Dziecko Biedronka i Czarny Kot w Atrium Biała!
2023-11-27 | 10:30

Biedronka i Czarny Kot w Atrium Biała!

Biedronka i Czarny Kot zapraszają na wielką przygodę w Paryżu! Czekamy na Was 1 i 2 grudnia w Atrium Biała! Wspólnie z bohaterami kultowego filmu wyruszymy w niebezpieczną misję, by

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Leszek Lichota: Spotkanie się z postacią Znachora jest jednym z najprzyjemniejszych przeżyć aktorskich w mojej karierze. On ma w sobie wiele pozytywnych cech, które każdy z nas chciałby mieć

Do tej pory widzowie kojarzyli „Znachora” przede wszystkim ze znakomitą rolą Jerzego Bińczyckiego. W nowej adaptacji powieści Tadeusza Dołęgi-Mostowicza jego miejsce zajął Leszek Lichota. Aktor nie ukrywa, że na takie wyzwanie zawodowe czekał wiele lat. Historia profesora Rafała Wilczura/Antoniego Kosiby niezwykle go ujęła i wcielenie się w tak kultową postać, która ma ogromny bagaż doświadczeń, a jednocześnie boryka się z wieloma traumami  i próbuje na nowo odkryć swoją tożsamość, było dla niego niezwykle cennym doświadczeniem. Film jest hitem Netflixa, bije rekordy popularności nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Leszek Lichota przyznaje też, że w tej wyjątkowej dla niego produkcji są sceny, których pierwotnie nie było w scenariuszu, a zostały nakręcone właśnie z jego inicjatywy.

Edukacja

Nawet 20 proc. dzieci w Europie pada ofiarą przemocy seksualnej i wykorzystywania. UE pracuje nad przepisami umożliwiającymi walkę z tym procederem w sieci

W 2022 roku Internet Watch Foundation (IWF) usunęła ponad 255,5 tys. stron internetowych z treścią związaną z wykorzystywaniem seksualnym dzieci. Zawierały tysiące publikacji, zdjęć i filmów, często z kategorii najbardziej okrutnych, co pokazuje, że skala problemu jest ogromna. Obecny system dobrowolnego zgłaszania nadużyć nie jest wystarczająco skuteczny. Aby rozwiązać problem, UE zaproponowała przepisy, zgodnie z którymi dostawcy usług internetowych będą mieć obowiązek wychwytywania i zgłaszania tego typu treści. Celem unijnej akcji #ChildSafetyON jest wywarcie presji na europarlamentarzystach, by przyjęli nowe prawo.

Seriale

Zuzanna Grabowska: Podczas zdjęć do serialu „Rafi” musiałam przez pół roku chodzić w różowych włosach. Dało mi to pewien rodzaj pewności siebie i zachęciło do kolejnych zmian

W produkcji opartej na własnym pomyśle aktorka wciela się w postać niezwykle barwnej i zwariowanej Melki, która wyróżnia się z tłumu nie tylko osobowością, ale również krzykliwym kolorem włosów. Kiedy zostaje sąsiadką tytułowego Rafiego, to na pierwszy rzut oka może się wydawać, że więcej ich dzieli, niż łączy. Ale nic bardziej mylnego. Ta relacja jest zarówno szorstka, jak i intrygująca. Zuzanna Grabowska nie ukrywa, że bardzo polubiła się z Melką, a zmiana wyglądu na potrzeby tej roli prywatnie dodała jej odwagi i zachęciła do kolejnych zmian.