Komunikaty PR

Nadzieja w emocjach – rusza kampania informacyjna „Akademia Emocji – Ferdek

2021-09-23  |  11:00
Biuro prasowe

Jak często w polskich domach poruszany jest temat tego, co naprawdę czujemy? Czy rodzice potrafią o tym rozmawiać i dawać swoim pociechom przykład, jak radzić sobie z emocjami? Zarówno dzieci, jak i dorośli mają kłopoty z nazywaniem stanów emocjonalnych i ich wyrażaniem, a co dopiero z radzeniem sobie z nimi i prowadzeniem racjonalnego dialogu oraz poszukiwaniem konstruktywnych rozwiązań konfliktów. Na szczęście tego wszystkiego możemy się nauczyć, a im szybciej zaczniemy naukę, tym lepiej.

Zdecydowana większość par przyznaje się, że zdarza im się kłócić lub krytykować się nawzajem przy dziecku. To poważny problem, ponieważ najmłodsi odbierają emocje rodziców i przejmują domowe wzorce. „Akademia Emocji – Ferdek Dzieciom” to akcja, która startuje od października 2021 r. Dedykowana jest dzieciom w wieku 3-10 lat i ma na celu zapoznanie najmłodszych z ośmioma najczęściej występującymi emocjami: radością, smutkiem, osamotnieniem, gniewem, strachem, ciekawością, zaufaniem i zazdrością. Program warsztatów oparty jest na opowieściach z książki „Ferdek żaba i jego muchy” – wyjątkowej publikacji, która każdą z emocji omawia z różnorodnych perspektyw, z którymi dziecko może się utożsamiać. Tytułowy Ferdek jest wzorem, który przeżywa stany emocjonalne w codziennych sytuacjach i pokazuje, jak sobie z nimi skutecznie radzić.

Bezpłatna akcja nauki emocji

Pierwsze warsztaty przeprowadzone będą dla dzieci z przedszkola Zatoka Przygód w Łajskach, które jest partnerem akcji. Kolejne placówki zgłaszają się do wzięcia udziału w „Akademii Emocji – Ferdek Dzieciom”, a lista przedszkoli, które chciałyby wziąć udział w akcji, jest wciąż otwarta. Akademia prowadzona jest bezpłatnie. Założeniem akcji jest dotarcie do jak największej liczby miejsc, gdyż organizatorzy mają świadomość, że „trudne rozmowy” są wyzwaniem nie tylko dla nas – dorosłych, ale przede wszystkim dla wszystkich dzieci. Powinno nam więc zależeć, by dzieci nauczyły się nazwać stany, jakie przeżywają.

Szeroka pomoc dydaktyczna

Psycholog Marta Makowska, ambasador projektu, w ramach kampanii poprowadzi szkolenia instruktażowe on-line, wprowadzające do realizacji programu stworzonego przez nią na bazie wspomnianej książki. Nauczyciele otrzymają gotowe scenariusze i materiały dla rodziców, a także pomysły na to, jak wcielić nauczane treści w życie codzienne. W trakcie realizacji programu dzieciom zostanie przybliżony świat emocji, które zostaną objaśnione w bezpiecznej, bajkowej przestrzeni. Każde dziecko otrzyma dyplom ukończenia Akademii Emocji, a rodzice będą mogli kontynuować edukację emocjonalną swoich dzieci w domu.

Pragniemy, by kampania „Akademia Emocji – Ferdek Dzieciom” dotarła do szerokiego grona odbiorców. Mimo rosnącego zainteresowania tematem dziecięcych emocji u młodych rodziców, jaki obserwuję w ostatnich latach, niestety wciąż nie mówi się wystarczająco o rozwoju inteligencji emocjonalnej . Edukacja emocjonalna to również nabywanie umiejętności społecznych i współodczuwania z innymi. To, jak zadbamy o trening emocji u dzieci, ma przełożenie na radzenie sobie z uczuciami w życiu dorosłym. Dzisiejsze dzieci biorące udział w akcji to potencjalni zdrowi dorośli, którzy nawiązują satysfakcjonujące więzi i radzą sobie z napotykanymi trudnościami. Pamiętajmy, że "przyszłość - to dziś". Dzieci to nasza przyszłość.  „Ferdek Żaba i jego muchy” to zestaw, który doskonale posłuży do edukacji emocjonalnej w domu i w szkole. Mamy nadzieje, że wzbudzimy ogólnopolską dyskusję o tym, że warto zwrócić uwagę na inteligencję emocjonalną naszych dzieci i na zabawki, które nie tylko bawią, ale i uczą – podsumowuje Marta Makowska.

Placówki chęć udziału w akcji mogą zgłosić na stronie: https://ferdekijegomuchy.pl/akademia/

 

Kontakt dla mediów:

Inga Ryfka

Account Executive

+48 790 393 471

i.ryfka@agencjafaceit.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko To na pewno będzie „Przebój lata”. Teatr dla dzieci i piknik przed Magnolia Park Biuro prasowe
2022-06-29 | 15:00

To na pewno będzie „Przebój lata”. Teatr dla dzieci i piknik przed Magnolia Park

W najbliższą sobotę wszystkie dzieci będą miały okazję spotkać się na interaktywnym spektaklu „Przebój lata, czyli Skrzydlaty Odlot”. Przed Magnolia Park stanie
Dziecko Startuje Festiwalowe Lato Konesera! Moc atrakcji dla dzieci i całych rodzin
2022-06-29 | 13:00

Startuje Festiwalowe Lato Konesera! Moc atrakcji dla dzieci i całych rodzin

Festiwal Zręczności, spektakle teatralne, warsztaty i inne atrakcje. Tegoroczne Festiwalowe Lato Konesera to wiele wydarzeń dla dzieci i całych rodzin. A co istotne – wstęp na
Dziecko Dinozaury opanują Atrium Targówek!
2022-06-29 | 10:30

Dinozaury opanują Atrium Targówek!

Masz odwagę wejść do świata dinozaurów? Chcesz spotkać się oko w oko z ogromnymi, niesamowitymi gadami?! Wybierz się w niezwykłą podróż, by przeżyć emocjonującą

Więcej ważnych informacji

Partner serwisu

Wschód Kultury

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Moda

Problemy społeczne

Dzieci z Ukrainy mogą się borykać z traumą i syndromem stresu pourazowego. Wsparciem dla nich są dyżury w języku ukraińskim i rosyjskim w telefonie zaufania 116 111

Ogólnopolski telefon zaufania dla dzieci i młodzieży pod numerem 116 111 działa już od ponad 13 lat. Tylko od stycznia do maja br. psychologowie i terapeuci odebrali 25,4 tys. połączeń, odpowiedzieli na 4,3 tys. wiadomości i ponad 420 razy interweniowali w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia dziecka. Teraz pomoc została rozszerzona także o dyżury w języku ukraińskim i rosyjskim, aby zapewnić pomoc dla kilkuset tysięcy dzieci, które uciekły do Polski z kraju ogarniętego wojną. Rozmowy z psychologiem w ich ojczystym języku mogą być dla nich dużym wsparciem w poradzeniu sobie z nową, trudną sytuacją. Zwłaszcza że będą je prowadzić psycholożki, które również przyjechały tu z ich rodzimego kraju.

Konsument

Liczba włamań i kradzieży od sześciu lat nie maleje. W wakacje rośnie więc zainteresowanie ubezpieczeniami od takich zdarzeń

W okresie wakacji, kiedy wielu Polaków wyjeżdża na urlop i obawia się zostawić swoje mieszkanie lub dom bez ochrony, wzmożonym zainteresowaniem cieszą się ubezpieczenia od kradzieży z włamaniem i rozboju. Statystyki Policji pokazują, że liczba takich przestępstw od sześciu lat oscyluje na poziomie 70 tys. rocznie, a ich wykrywalność choć rośnie, wciąż jest dość niska. Dlatego Polacy dość chętnie ubezpieczają się na taką ewentualność. Przy zawieraniu umowy polisy zdarza się jednak popełniać błędy, wskutek których później może ona nie pokryć ewentualnych szkód.

Partner serwisu