NAGO wspiera najmłodszych
Aktualna sytuacja związana z pandemią koronawirusa budzi stres, niepewność i poczucie zagrożenia. Dorośli stracili poczucie stabilności oraz kontroli, co niestety w wielu przypadkach doprowadziło do eskalacji agresji i wyładowywania się na najbliższych. Przymusowa izolacja pogłębia problem i sprawia, że osoby doświadczające przemocy są od tygodni uwięzione ze swoimi oprawcami w jednym domu. Dane udostępniane przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę, prowadzącej Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111, potwierdzają skalę problemu.
- Tegoroczny marzec był rekordowy pod względem liczby odebranych wiadomości i podejmowanych przez naszych konsultantów interwencji chroniących zdrowie lub życie dzieci. W 3. miesiącu 2020 roku, kiedy Polskę dotknęła pandemia, a rząd zaczął wprowadzać niezbędne ograniczenia, na nasz Telefon Zaufania zadzwoniło ponad 5000 dzieci, ponad 1000 zostawiło wiadomość tekstową, a w niemal 100 przypadkach musieliśmy interweniować. W kwietniu sytuacja nie uległa znacznej poprawie – odebraliśmy prawie 4000 połączeń i odpisaliśmy na niemal 1500 wiadomości. – mówi dr Monika Sajkowska, Prezeska Zarządu Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
Przemoc domowa jest teraz problemem jeszcze większej wagi, a anonimowa, kompetentna pomoc, której mogą udzielić pokrzywdzonym konsultanci linii pomocowej Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, to jedna z niewielu form wsparcia, na jaką mogą liczyć aktualnie najmłodsi. Marka NAGO pragnie zwrócić uwagę na ten problem i uświadomić swoich odbiorców, że zbliżający się Dzień Dziecka nie dla wszystkich będzie radosny i przepełniony miłością.
By wesprzeć funkcjonowanie Telefonu Zaufania dla Dzieci Młodzieży 116 111, od 30.05 do 01.06, 40 zł z każdego zamówienia powyżej 50 zł, będzie przekazywane na konto Fundacji, właśnie na cel usprawnienia działania linii pomocowej. Kwota 40 zł nie jest przypadkowa. Tyle właśnie wynosi koszt ok. 4 połączeń w Telefonie Zaufania 116 111 i tylko tyle potrzeba, by być może uratować życie lub zdrowie 4 dzieci.
Tak samo, jak w przypadku zaangażowania się w akcję wspierającą samotnych seniorów i tym razem, NAGO zwraca uwagę na problem, z którego można nie zdawać sobie sprawy, ponieważ ma miejsce w domach, za zamkniętymi drzwiami. Ważne, by jak najwięcej osób uświadomić w danych kwestiach i dać każdemu szansę do wpłynięcia na poprawę sytuacji.
#jesteśmyrazem
#dajemydzieciomsiłę
Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba
Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Krystian Ochman: Uwielbiam musicale i bardzo chciałbym wrócić na taką scenę. Nigdy nie grałem w polskim musicalu, ale mógłbym spróbować
Zwycięzca 11. edycji programu „The Voice of Poland” podkreśla, że ma duży sentyment do amerykańskich musicali. W kilku muzycznych spektaklach już zagrał i nie wyklucza powrotu na scenę właśnie w takiej roli. Krystian Ochman zaznacza, że wolałby się zmierzyć z jakimś testem w języku angielskim, ale polski projekt też byłby dla niego ciekawym wyzwaniem.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Problemy społeczne
Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie
Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.