NAGO wspiera najmłodszych
Aktualna sytuacja związana z pandemią koronawirusa budzi stres, niepewność i poczucie zagrożenia. Dorośli stracili poczucie stabilności oraz kontroli, co niestety w wielu przypadkach doprowadziło do eskalacji agresji i wyładowywania się na najbliższych. Przymusowa izolacja pogłębia problem i sprawia, że osoby doświadczające przemocy są od tygodni uwięzione ze swoimi oprawcami w jednym domu. Dane udostępniane przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę, prowadzącej Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111, potwierdzają skalę problemu.
- Tegoroczny marzec był rekordowy pod względem liczby odebranych wiadomości i podejmowanych przez naszych konsultantów interwencji chroniących zdrowie lub życie dzieci. W 3. miesiącu 2020 roku, kiedy Polskę dotknęła pandemia, a rząd zaczął wprowadzać niezbędne ograniczenia, na nasz Telefon Zaufania zadzwoniło ponad 5000 dzieci, ponad 1000 zostawiło wiadomość tekstową, a w niemal 100 przypadkach musieliśmy interweniować. W kwietniu sytuacja nie uległa znacznej poprawie – odebraliśmy prawie 4000 połączeń i odpisaliśmy na niemal 1500 wiadomości. – mówi dr Monika Sajkowska, Prezeska Zarządu Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
Przemoc domowa jest teraz problemem jeszcze większej wagi, a anonimowa, kompetentna pomoc, której mogą udzielić pokrzywdzonym konsultanci linii pomocowej Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, to jedna z niewielu form wsparcia, na jaką mogą liczyć aktualnie najmłodsi. Marka NAGO pragnie zwrócić uwagę na ten problem i uświadomić swoich odbiorców, że zbliżający się Dzień Dziecka nie dla wszystkich będzie radosny i przepełniony miłością.
By wesprzeć funkcjonowanie Telefonu Zaufania dla Dzieci Młodzieży 116 111, od 30.05 do 01.06, 40 zł z każdego zamówienia powyżej 50 zł, będzie przekazywane na konto Fundacji, właśnie na cel usprawnienia działania linii pomocowej. Kwota 40 zł nie jest przypadkowa. Tyle właśnie wynosi koszt ok. 4 połączeń w Telefonie Zaufania 116 111 i tylko tyle potrzeba, by być może uratować życie lub zdrowie 4 dzieci.
Tak samo, jak w przypadku zaangażowania się w akcję wspierającą samotnych seniorów i tym razem, NAGO zwraca uwagę na problem, z którego można nie zdawać sobie sprawy, ponieważ ma miejsce w domach, za zamkniętymi drzwiami. Ważne, by jak najwięcej osób uświadomić w danych kwestiach i dać każdemu szansę do wpłynięcia na poprawę sytuacji.
#jesteśmyrazem
#dajemydzieciomsiłę

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.
Konsument
Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.
Gwiazdy
Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.