Komunikaty PR

Największa e-konferencja o rozwoju społeczno-emocjonalnym dzieci i młodzieży

2021-02-26  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Kowalska
Face it

Bagatela 10
02-003 Warszawa
j.owsianko|agencjafaceit.pl| |j.owsianko|agencjafaceit.pl
+48 503 543 876
www.agencjafaceit.pl

Badania mówią, że 20% społeczeństwa ma objawy ostrego stresu pandemicznego, a co trzeci uczeń ma problemy emocjonalne związane z funkcjonowaniem w obecnej rzeczywistości. Są bierni, brak im motywacji i chęci do życia. Jak pomóc dzieciom i nie przeoczyć niepokojących sygnałów? Studio Psychologiczne zaprasza w dniach 6-7 marca na otwartą dla wszystkich nauczycieli, pedagogów i rodziców e-konferencję „Akcja-relacja”, podczas której eksperci w zakresie kompetencji społecznej podzielą się fachową wiedzą na temat rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci i młodzieży w czasie pandemii i dadzą fachowe wskazówki, jak nie być bezradnym.

Młodzież coraz trudniej radzi sobie w czasach izolacji społecznej. Depresje, lęki, bierność, uzależnienia – to tylko niektóre ze skutków. Co trzeci z uczniów nie radzi sobie z trudnymi emocjami, zamyka się w sobie lub nie ma motywacji, by wychodzić ze swojego pokoju. Istnieje ryzyko, że nie wyjdą także po zakończeniu pandemii lub poluzowaniu obostrzeń. Psychiatria dziecięca jest w zapaści, a rodzice, nauczyciele i dzieci nie wiedzą, gdzie szukać pomocy. Są po prostu bezradni.

Dlatego Joanna Węglarz, ceniona psycholożka i specjalistka psychologii klinicznej, wykładowczyni akademicka i terapeutka EMDR ze Studia Psychologicznego, w weekend 6-7 marca organizuje największą e-konferencję „Akcja-Relacja” mówiącą o rozwoju społeczno-emocjonalnym dzieci i młodzieży. Ze względu na obostrzenia pandemiczne, ale także aby dotrzeć do jak największej liczby nauczycieli, pedagogów i rodziców z całej Polski, zaniepokojonych blokadami w rozwoju dzieci, ich relacjami z rówieśnikami i zmianami w zachowaniu, konferencja odbędzie się online.

Prelegentami będą eksperci - nauczyciele akademiccy, wyspecjalizowani psycholodzy i certyfikowani terapeuci, którzy na co dzień pracują z dziećmi i młodzieżą. Podzielą się oni wiedzą na tematy takie jak, relacje dzieci i młodzieży podczas nauczania zdalnego, trening umiejętności społecznych, jak traktować dziecko jako niezależny podmiot i jak takie podejście wspiera jego rozwój, czego się wystrzegać w wychowaniu i edukacji dzieci, jakie powinno być wsparcie szkoły, terapia relaksacyjna dla dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu czy jak regulować emocje u małego dziecka.

- To na nas, dorosłych, spoczywa ciężar przeprowadzenia młodego pokolenia przez okres pandemii tak, by skutki izolacji społecznej były dla nich jak najmniej odczuwalne i by po zakończonej pandemii dzieci wróciły do normalnego życia. To bardzo ważne, aby dbać o dobre relacje z nimi, szczerze rozmawiać, być empatycznym i koncentrować się nie na ocenianiu, ale na emocjach i potencjale dziecka. Podczas e-konferencji „Akcja-Relacja” eksperci dostarczą mnóstwo merytorycznej wiedzy i praktycznych wskazówek do pracy z dziećmi i młodzieżą. Serdecznie zapraszam, bo życie i zdrowie dzieci jest najważniejsze. Więcej informacji można znaleźć na stronie https://studiopsychologiczne.com/konferencja/ – mówi Joanna Węglarz, psycholog.

Wykłady, sobota 6 marca:

  • Wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego małego dziecka, mgr Joanna Węglarz, mgr Dorota Bentkowska

  • Terapia relacyjna dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu, dr Paulina Gołaska – Ciesielska

  • Nie ma dzieci. Są ludzie. Wychowanie, edukacja i wsparcie rozwoju przyszłego dorosłego człowieka, mgr Anna Janiak

  • „Ok Boomer!” Czyli czego się wystrzegać w wychowaniu i edukacji oraz jak mądrze wspierać młodzież w rozwoju, dr Marcin Szulc

  • Wsparcie ze strony szkoły w kształtowaniu kompetencji społecznych i emocjonalnych, w kontekście pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą, dr Magdalena Wegner - Jezierska

Wykłady, niedziela 7 marca:

  • Relacje dzieci i młodzieży w okresie pandemii i nauczania zdalnego, mgr Tomasz Bilicki

  • Trudności z regulacją emocji u małego dziecka, dr Jagoda Sikora

  • Edukacja afektywna w nurcie poznawczo-behawioralnym, mgr Anna Lewandowska

  • (Nie)rehabilitacja – naprawiać, czy wspierać w rozwoju?, mgr Wojciech Kozłowski

  • Trening Umiejętności Społecznych dzieci i młodzieży, mgr Joanna Węglarz, mgr Dorota Bentkowska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Face it
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Transport

Wypadki pod wpływem alkoholu częściej powodują młodzi kierowcy. Sytuację poprawiają kontrole prędkości oraz stanu trzeźwości kierujących

Najczęściej do picia i wsiadania za kierownicę przyznają się osoby, które nie ukończyły jeszcze 20. roku życia – informuje Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, opierając się na dostępnych statystykach i badaniach opinii społecznej. Między innymi z tego powodu ważna jest prewencja oraz systematyczne kontrole stanu trzeźwości kierowców. W ub.r. w Polsce doszło do 1201 wypadków drogowych, których sprawcami były osoby pod wpływem alkoholu. Zginęły w nich 154 osoby.