Nauczanie online: jak branża zmienia się od wewnątrz?
Novakid, europejski lider w nauczaniu dzieci języka angielskiego, przeprowadził badanie wśród nauczycieli edukujących online z okazji Dnia Nauki Cyfrowej (#DLDay). Jakie są zalety nauczania online? Co stanowi wyzwanie dla lektorów? W ankiecie nauczyciele wyrażali swoje opinie na temat pracy zdalnej oraz dzielili się własnymi doświadczeniami w tym zakresie.
Dzień Nauki Cyfrowej (#DLDay) został ustanowiony już 10 lat temu, co roku obchodzony jest 22 lutego przez szkoły i nauczycieli, zwłaszcza tych pracujących na platformach e-learningowych. W tym czasie wiele się zmieniło, nie ma wątpliwości, że z powodu pandemii rynek edukacji online przeżywa rozkwit na skalę światową. Pomimo postępu technologicznego e-learningu, jedno pozostaje niezmienne: nauczyciel ma kluczowy wpływ na proces uczenia się. Platforma Novakid przeprowadziła ankietę wśród swoich lektorów z 49 krajów, chcąc podkreślić znaczenie ich indywidualnego podejścia do nauczania.
Kim są nauczyciele poznani online?
Dla połowy wszystkich nauczycieli, którzy wzięli udział w ankiecie, nauczanie online jest jedynym zawodem, jaki wykonują, podczas gdy druga połowa łączy swoją karierę edukacyjną z innymi stanowiskami: 38% wykonuje inne zawody niezwiązane z nauczaniem, 62% uczy innych przedmiotów online lub w tradycyjnych salach lekcyjnych. Wśród osób, które łączą nauczanie z innymi zawodami, 60% wykonuje inną pracę online, a 40% pracuje w biurach czy prowadzi własną działalność gospodarczą. Profesje nauczycieli Novakid są bardzo zróżnicowane, znajdziemy wśród nich fotografów, doradców finansowych, psychologów, kucharzy czy projektantów stron internetowych.
Jednak dla 66% to nauczanie języków online stanowi główne źródło dochodów. Również ten sam odsetek twierdzi, że udało im się co najmniej podwoić swoje dochody po rozpoczęciu pracy w zakresie e-nauczania.
28% nauczycieli to tak zwani „cyfrowi od zawsze”, ponieważ nigdy wcześniej nie prowadzili żadnych lekcji offline, podczas gdy zdecydowana większość, 72%, zmieniła tradycyjne sale lekcyjne na wirtualne.
Elastyczność platform e-learningowych to główna zaleta w porównaniu z edukacją offline
Prawie 50% respondentów uważa, że stała dostępność nauczycieli jest główną zaletą cyfrowego uczenia się i nauczania – możliwość nauki z dowolnego miejsca na świecie przynosi korzyści zarówno uczniom, jak i lektorom. Około 44% nauczycieli uważa naukę online za wygodne rozwiązanie we współczesnym świecie.
Jednak w wielu krajach nadal problemem jest dostępność Internetu: ponad jedna trzecia światowej populacji nigdy nie korzystała z zasobów sieci. - Mieszkam w kraju, w którym dzieci pełne entuzjazmu i ciekawości zatrzymały się w procesie nauki z powodu braku dostępu do źródeł online. Novakid zapewnia wysokiej jakości lekcje angielskiego online dla dzieci z całego świata. Gdyby internet był bardziej dostępny, wierzę, że korzyści z nauki online mogłoby odczuć zdecydowanie więcej najmłodszych uczniów – powiedział Darth Dabon, nauczyciel języka angielskiego w Novakid
Ponad 34% nauczycieli uważa, że nauka słówek online jest skutecznym sposobem przyswajania języków obcych, zwłaszcza angielskiego. Istotną zaletą nauczania online jest fakt, że lekcje prowadzone są w formie spersonalizowanych, indywidualnych lekcji. - Dużą różnicą między edukowaniem online a offline jest efektywność lekcji. Lekcje online są bardziej skoncentrowane na konkretnych celach językowych i potrzebach ucznia, odbywają się w formule jeden na jeden, podczas gdy w trybie offline nauczyciele muszą skupić się na wszystkich uczniach w klasie i ich konkretnych celach i potrzebach językowych, więc czas, jaki mają na naukę angielskiego, jest ograniczony i dzielony z innymi uczniami – skomentowała Ane Green, nauczycielka języka angielskiego w Novakid.
17% nauczycieli uważa, że głównym atutem nauczania online jest możliwość ustalenia własnego harmonogramu. - Przede wszystkim zaletą jest możliwość dokonywania wyboru podczas pracy. To bardzo wygodne. Dostajesz się do pracy, ale nadal spędzasz więcej czasu z rodziną – skomentował jeden z respondentów.
Problemy techniczne i utrzymanie koncentracji ucznia to główne wyzwania
38% respondentów stwierdziło, że problemy techniczne oraz potencjalne przerwy w dostawie prądu mają negatywny wpływ na cyfrowe nauczanie.
Ponad 35% nauczycieli uważa, że zarządzanie młodymi uczniami w wirtualnej klasie jest dość trudne. Fakt, że nie znajdują się w tym samym pomieszczeniu co dziecko oznacza, że stały kontakt między uczniem, a lektorem jest trudny do utrzymania. Dzieci łatwo rozpraszają się w środowisku domowym, więc zapewnienie im koncentracji podczas lekcji jest wyzwaniem.
Wśród nauczycieli Novakid słychać następujące opinie: “Próba zaangażowania ucznia na bardziej osobistym poziomie, utrzymywanie jego uwagi i motywowanie go bywa niełatwym zadaniem”; „Najtrudniejszą rzeczą jest wymykanie się ucznia spod kontroli, gdy znika z zasięgu kamery”; „To trudne, gdy uczeń nie skupia się na lekcji i czymś się rozprasza, zwłaszcza w przypadku tych dzieci, które mają niewielki zakres zainteresowań”.
Novakid to internetowa szkoła języka angielskiego dla dzieci założona w 2017 roku w Dolinie Krzemowej (USA). Obecnie ponad 3000 doświadczonych i wykwalifikowanych nauczycieli prowadzi lekcje języka angielskiego dla dzieci w wieku od 4 do 12 lat za pośrednictwem interaktywnej platformy internetowej, zaprojektowanej przez Novakid. W 2021 r. szkoła przeprowadziła ponad 2,6 mln zajęć dla około 200 000 uczniów.
Program edukacyjny Novakid English as a Second Language (ESL) - angielski jako drugi język - jest zgodny z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego (CEFR) i został opracowany z myślą o indywidualnych zainteresowaniach i wieku dzieci. Novakid wykorzystuje grywalizację i technologie VR w celu stworzenia anglojęzycznego środowiska i pomaga dzieciom na całym świecie uczyć się angielskiego w zabawny i interesujący sposób.
Unikalna metoda oceny postępów Novakid (ponad 1500 parametrów, testy A/B i inne elementy podejścia opartego na danych) zapewnia doskonałe wyniki i pozwala nauczycielom dostosować program do indywidualnych potrzeb i zainteresowań każdego dziecka.
Novakid został doceniony przez wiele organizacji na całym świecie:*Według J’son & Partners Consulting (2021), platforma Novakid ESL jest liderem w swoim segmencie w Europie.W 2021 r. platforma Novakid znalazła się na liście 50 najlepszych firm zidentyfikowanych jako rozwijające się firmy technologii edukacyjnych przez The Org.HolonIQ umieścił Novakid na liście 100 najbardziej obiecujących startupów z Europy w 2021 roku.Drugi rok z rzędu firma Novakid znalazła się na corocznej liście 150 najlepszych firm GSV EdTech wiodących prywatnych firm w cyfrowej przestrzeni edukacyjnej.Malezyjska społeczność rodzicielska Jenama Pilihan Pa & Ma wybrała Novakid jako jedną ze 100 najlepszych marek dla rodziców w Malezji.
Oficjalna strona: www.novakid.pl

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.