Nauczyciel przedszkolny coraz bardziej poszukiwany. Idea human to human
- Jak wynika z najnowszych danych, w Polsce już teraz brakuje ponad 900 nauczycieli wychowania przedszkolnego[1]. W tym samym czasie przybywa natomiast placówek
– w roku szkolnym 2020/2021 w kraju było już ponad 22 tysiące przedszkoli[2]. - Wychowawcy przedszkolni wskazują między innymi na dużą odpowiedzialność związaną z wykonywanym zawodem, stres oraz „zabieranie pracy do domu”,
a także brak prestiżu społecznego. - KIDS&Co., jedna z największych dwujęzycznych sieci komercyjnych przedszkoli i żłobków w Polsce, postanowiła przeprowadzić badania satysfakcji wśród swoich pracowników. Z badań m.in., że blisko 70% zatrudnionych w sieci poleciłoby KIDS&Co. jako dobre miejsce do pracy, a 80% wskazuje na dużą atrakcyjność benefitów pracowniczych oferowanych przez markę.
- Firma wypłaca m.in. zatrudnionym dodatek na start w kwocie 1000 zł, dodatki funkcyjne i oferuje szerokie pakiety dodatków pozapłacowych, w tym liczne szkolenia.
Sektor edukacji przedszkolnej stanął przed wyzwaniem związanym z pozyskaniem wartościowych i dobrze wykwalifikowanych pracowników. Nauczyciele i nauczycielki przedszkolni ze względu na niski poziom wynagrodzenia, brak benefitów, ale również coraz mniejszą motywację do pracy w zawodzie często decydują się na przebranżowanie na inną drogę zawodową. Może ich do tego skłaniać również brak społecznego doceniania tego zawodu i poczucia, że pełnią niezwykle istotną i odpowiedzialną rolę.
To niezwykle odpowiedzialna i wymagająca praca. Wychowawcy przedszkolni każdego dnia zapewniają dzieciom holistyczny rozwój i wsparcie, dlatego ta sama zasada powinna obowiązywać w relacji pracodawcy oraz nauczyciela. Placówki muszą dać zatrudnionym możliwość rozwoju zawodowego, dostęp do nowoczesnych narzędzi, atrakcyjne świadczenia płacowe oraz pozapłacowa, a także stwarzać przyjazną atmosferę pracy. To idea firmy w duchu human 2 human powinna być wyznacznikiem, którym powinny kierować się nowoczesne placówki edukacyjne – opisuje Joanna Kwaśkiewicz, dyrektorka zarządzająca siecią KIDS&Co.
Funkcjonowanie zgodnie z ideą, w której potrzeby pracowników traktowane są z należytą uwagą sprawia, że w badaniach satysfakcji zrealizowanych przez sieć KIDS&Co., blisko 70% osób zatrudnionych w firmie poleciłoby ją jako atrakcyjnego pracodawcę. Co więcej, 95% zatrudnionych wychowawców przedszkolnych wskazuje, że spełnia się w swojej pracy, 91%, że firma zapewnia możliwość rozwoju cennych umiejętności, a blisko 75% podkreśla, że „firma dostrzega we mnie człowieka, nie tylko pracownika”.
Realizowanie strategii human to human sprzyja również temu, że 90% pracowników KIDS&Co. biorących udział w badaniu podkreśla, że może rozmawiać o swoich problemach z przełożonym i zostaje wysłuchanych. Tyle samo (90%) wskazuje, że przełożony udziela im wsparcia niezbędnego do wykonywania obowiązków, a 86% czuje się docenionych przez przełożonego.
Postawienie potrzeb pracowników, w wielu wymiarach, na pierwszym miejscu to klucz do zatrzymania najbardziej wartościowych osób. Zawód wychowawcy przedszkolnego to niezwykle trudne i wymagające zajęcie, dlatego też wielu młodych ludzi decyduje się na zmianę branży. Oferując im optymalne warunki rozwoju, partnerskie środowisko i atrakcyjne benefity mamy szansę, aby odwrócić trend dopływu. Chcemy nie tylko stworzyć im miejsce do wzrostu w ramach swojego zawodu, ale również pokazać i budować społeczne postrzeganie tego zawodu jako niezwykle ważnej profesji – szczególnie dla przyszłości naszych dzieci – podsumowuje Joanna Kwaśkiewicz, dyrektorka zarządzająca siecią KIDS&Co.
Pracownicy firmy, realizujący swoje zadania zgodnie z nowoczesnymi trendami w edukacji, otrzymują również dostęp do nowoczesnych narzędzi, między innymi tablic multimedialnych, interaktywnych dywanów, mat ozonowanych, oczyszczaczy powietrza czy jonizatorów. Nauczyciele i dzieci mają do dyspozycji również nowoczesne roboty EMYS, które wspierają najmłodszych podczas nauki języka angielskiego.
Wychowawcy mogą uczestniczyć w certyfikowanych szkoleniach lub skorzystać z zajęć z coachem lub mentorem. Dodatkowo, każdy z pracowników ma jasno określoną ścieżkę rozwoju oraz kariery. Tym samym aż 90% awansów na poziomie dyrektorskim odbywa się dzięki wewnętrznej rekrutacji.
Korporacyjne benefity w przedszkolu? Tak, to działa.
Rynek pracownika przeszedł dużą transformację – również w obszarze edukacji wczesnoszkolnej. Widać to szczególnie z perspektywy ostatnich 2 lat. Zatrudnieni oczekują już nie tylko stabilności etatu, ale również benefitów dopasowanych do ich indywidulanych potrzeb. KIDS&Co. postawiło między innymi na premię na start w wysokości 1000 zł. Każdy nowo zatrudniony pracownik już w pierwszym miesiącu pracy otrzymuje świadczenie w w/w wysokości. Ale to nie jedyny dodatek finansowy, na jaki mogą liczyć osoby związane z firmą.
Wychowawcy pełniący dodatkowe funkcje otrzymują tak zwany dodatek funkcyjny - nawet do 500 zł miesięcznie. Kolejne 1000 zł przysługuje każdemu z pracowników, który poleci innego nauczyciela – kwota wypłacana jest przy podpisaniu umowy przez nowo zatrudnionego. Jeżeli polecony pracownik po okresie próbnym zostanie z KIDS&CO. na dłużej, polecający może liczyć na kolejny 1000 zł premii.
Zatrudnieni otrzymują kompleksowy pakiet medyczny, kartę Medicover Sport oraz pakiet ubezpieczenia (OC, NWW). Pracownicy posiadające dzieci w wieku przedszkolnym mogą skorzystać z 75% zniżki na czesne w przedszkolach KIDS&Co. (w przypadku edukacji w roku szkolnym), a także 100% zniżki na ofertę Wakacje z KIDS&Co. Jak wynika z badań zrealizowanych przez sieć, blisko 80% pracowników firmy wskazuje na dużą atrakcyjność w/w benefitów.
[1] Brakuje wychowawców przedszkolnych. Ofert pracy przybywa z dnia na dzień (portalsamorzadowy.pl)
[2] Przedszkola w Polsce - Publiczne i niepubliczne przedszkola i punkty przedszkolne w Polsce - eduBaza

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.