Komunikaty PR

Nauczyciel przedszkolny coraz bardziej poszukiwany. Idea human to human

2022-10-07  |  16:00
Biuro prasowe
  • Jak wynika z najnowszych danych, w Polsce już teraz brakuje ponad 900 nauczycieli wychowania przedszkolnego[1]. W tym samym czasie przybywa natomiast placówek
    – w roku szkolnym 2020/2021 w kraju było już ponad 22 tysiące przedszkoli[2].
  • Wychowawcy przedszkolni wskazują między innymi na dużą odpowiedzialność związaną z wykonywanym zawodem, stres oraz „zabieranie pracy do domu”, 
    a także brak prestiżu społecznego.
  • KIDS&Co., jedna z największych dwujęzycznych sieci komercyjnych przedszkoli i żłobków w Polsce, postanowiła przeprowadzić badania satysfakcji wśród swoich pracowników. Z badań m.in., że blisko 70% zatrudnionych w sieci poleciłoby KIDS&Co. jako dobre miejsce do pracy, a 80% wskazuje na dużą atrakcyjność benefitów pracowniczych oferowanych przez markę.
  • Firma wypłaca m.in. zatrudnionym dodatek na start w kwocie 1000 zł, dodatki funkcyjne i oferuje szerokie pakiety dodatków pozapłacowych, w tym liczne szkolenia.

Sektor edukacji przedszkolnej stanął przed wyzwaniem związanym z pozyskaniem wartościowych i dobrze wykwalifikowanych pracowników. Nauczyciele i nauczycielki przedszkolni ze względu na niski poziom wynagrodzenia, brak benefitów, ale również coraz mniejszą motywację do pracy w zawodzie często decydują się na przebranżowanie na inną drogę zawodową. Może ich do tego skłaniać również brak społecznego doceniania tego zawodu i poczucia, że pełnią niezwykle istotną i odpowiedzialną rolę.

To niezwykle odpowiedzialna i wymagająca praca. Wychowawcy przedszkolni każdego dnia zapewniają dzieciom holistyczny rozwój i wsparcie, dlatego ta sama zasada powinna obowiązywać w relacji pracodawcy oraz nauczyciela. Placówki muszą dać zatrudnionym możliwość rozwoju zawodowego, dostęp do nowoczesnych narzędzi, atrakcyjne świadczenia płacowe oraz pozapłacowa, a także stwarzać przyjazną atmosferę pracy. To idea firmy w duchu human 2 human powinna być wyznacznikiem, którym powinny kierować się nowoczesne placówki edukacyjne opisuje Joanna Kwaśkiewicz, dyrektorka zarządzająca siecią KIDS&Co.

Funkcjonowanie zgodnie z ideą, w której potrzeby pracowników traktowane są z należytą uwagą sprawia, że w badaniach satysfakcji zrealizowanych przez sieć KIDS&Co., blisko 70% osób zatrudnionych w firmie poleciłoby ją jako atrakcyjnego pracodawcę. Co więcej, 95% zatrudnionych wychowawców przedszkolnych wskazuje, że spełnia się w swojej pracy, 91%, że firma zapewnia możliwość rozwoju cennych umiejętności, a blisko 75% podkreśla, że „firma dostrzega we mnie człowieka, nie tylko pracownika”.

Realizowanie strategii human to human sprzyja również temu, że 90% pracowników KIDS&Co. biorących udział w badaniu podkreśla, że może rozmawiać o swoich problemach z przełożonym i zostaje wysłuchanych. Tyle samo (90%) wskazuje, że przełożony udziela im wsparcia niezbędnego do wykonywania obowiązków, a 86% czuje się docenionych przez przełożonego.

Postawienie potrzeb pracowników, w wielu wymiarach, na pierwszym miejscu to klucz do zatrzymania najbardziej wartościowych osób. Zawód wychowawcy przedszkolnego to niezwykle trudne i wymagające zajęcie, dlatego też wielu młodych ludzi decyduje się na zmianę branży. Oferując im optymalne warunki rozwoju, partnerskie środowisko i atrakcyjne benefity mamy szansę, aby odwrócić trend dopływu. Chcemy nie tylko stworzyć im miejsce do wzrostu w ramach swojego zawodu, ale również pokazać i budować społeczne postrzeganie tego zawodu jako niezwykle ważnej profesji – szczególnie dla przyszłości naszych dzieci podsumowuje Joanna Kwaśkiewicz, dyrektorka zarządzająca siecią KIDS&Co.

Pracownicy firmy, realizujący swoje zadania zgodnie z nowoczesnymi trendami w edukacji, otrzymują również dostęp do nowoczesnych narzędzi, między innymi tablic multimedialnych, interaktywnych dywanów, mat ozonowanych, oczyszczaczy powietrza czy jonizatorów.  Nauczyciele i dzieci mają do dyspozycji również nowoczesne roboty EMYS, które wspierają najmłodszych podczas nauki języka angielskiego.

Wychowawcy mogą uczestniczyć w certyfikowanych szkoleniach lub skorzystać z zajęć z coachem lub mentorem. Dodatkowo, każdy z pracowników ma jasno określoną ścieżkę rozwoju oraz kariery. Tym samym aż 90% awansów na poziomie dyrektorskim odbywa się dzięki wewnętrznej rekrutacji.

Korporacyjne benefity w przedszkolu? Tak, to działa. 

Rynek pracownika przeszedł dużą transformację – również w obszarze edukacji wczesnoszkolnej. Widać to szczególnie z perspektywy ostatnich 2 lat. Zatrudnieni oczekują już nie tylko stabilności etatu, ale również benefitów dopasowanych do ich indywidulanych potrzeb. KIDS&Co. postawiło między innymi na premię na start w wysokości 1000 zł. Każdy nowo zatrudniony pracownik już w pierwszym miesiącu pracy otrzymuje świadczenie w w/w wysokości. Ale to nie jedyny dodatek finansowy, na jaki mogą liczyć osoby związane z firmą.

Wychowawcy pełniący dodatkowe funkcje otrzymują tak zwany dodatek funkcyjny - nawet do 500 zł miesięcznie. Kolejne 1000 zł przysługuje każdemu z pracowników, który poleci innego nauczyciela – kwota wypłacana jest przy podpisaniu umowy przez nowo zatrudnionego. Jeżeli polecony pracownik po okresie próbnym zostanie z KIDS&CO. na dłużej, polecający może liczyć na kolejny 1000 zł premii.

Zatrudnieni otrzymują kompleksowy pakiet medyczny, kartę Medicover Sport oraz pakiet ubezpieczenia (OC, NWW). Pracownicy posiadające dzieci w wieku przedszkolnym mogą skorzystać z 75% zniżki na czesne w przedszkolach KIDS&Co. (w przypadku edukacji w roku szkolnym), a także 100% zniżki na ofertę Wakacje z KIDS&Co.  Jak wynika z badań zrealizowanych przez sieć, blisko 80% pracowników firmy wskazuje na dużą atrakcyjność w/w benefitów.

 


[1] Brakuje wychowawców przedszkolnych. Ofert pracy przybywa z dnia na dzień (portalsamorzadowy.pl)

[2] Przedszkola w Polsce - Publiczne i niepubliczne przedszkola i punkty przedszkolne w Polsce - eduBaza

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.