Komunikaty PR

Nauka przez zabawę – podsumowanie konkursów w aplikacji „Kolejowe ABC”

2020-11-06  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania PDF ( 0.58 MB )

Nauka przez zabawę – podsumowanie konkursów w aplikacji „Kolejowe ABC”

Gra mobilna „Kolejowe ABC” cieszy się dużą popularnością wśród dzieci i młodzieży. Aplikacja została pobrana już przez ponad 18 000 osób. Za jej pomocą dzieci w łatwy sposób poznają i przyswajają zasady bezpieczeństwa na obszarach kolejowych, a przy tym zdobywają atrakcyjne nagrody.

Aplikacja „Kolejowe ABC” to gra edukacyjna, która uczy poprzez zabawę. Podczas rozgrywki gracze mają okazję poznać zasady bezpieczeństwa kolejowego na wsi, w mieście, na dworcu i w pociągu. Dotychczas udział w grze wzięło ponad 18 000 osób, a średni czas spędzony w aplikacji przez zarejestrowanych uczestników wynosił około 168 minut.

Podczas gry indywidulnie tworzymy postać według swoich upodobań, możemy wybrać płeć, twarz i ubiór. Następnie wybieramy się w podróż pociągiem w różne regiony Polski i zdobywamy przedmioty takie jak np. bilet, plecak, monety, baterie, czy mapy aktywujące zadania specjalne. Wszystkie zdobyte elementy zasilają konto punktami, co wpływa na pozycję w rankingu. Na kolejnych poziomach gracze otrzymują specjalne zadania, podczas których muszą wykazać się nie tylko sprawnością, ale także wiedzą z bezpieczeństwa na kolei. Ważne jest, aby kierować bohaterem w taki sposób, żeby za każdym razem podróż przebiegła zgodnie z obowiązującymi zasadami zachowania na drodze i terenach kolejowych.

W ramach „Kampanii Kolejowe ABC” w 2019 r. i 2020 r. Urząd Transportu Kolejowego zorganizował łącznie 8 konkursów dla uczniów klas IV-VI. Zadania konkursowe polegały na uzyskaniu jak największej liczby punktów dla swojej klasy w aplikacji mobilnej „Kolejowe ABC”. Województwa, które zdobyły największą liczbę punktów to lubelskie – 60 390 548, warmińsko-mazurskie – 16 857 425, małopolskie – 16 662 822 i mazowieckie – 14 259 752.

Nagrodą główną w każdym konkursie była 5-dniowa wycieczka na zieloną szkołę. Podczas każdego wyjazdu laureaci konkursu brali udział w grach, zabawach i interaktywnych zajęciach z zakresu bezpieczeństwa kolejowego przeprowadzonych przez zespół Kolejowego ABC. Podczas zajęć dzieci przypomniały sobie zasady bezpiecznego zachowania w pobliżu przejazdów kolejowych, torów, w pociągu, na dworcu i peronie. Wycieczki zorganizowane były miedzy innymi w Bieszczady, Góry Świętokrzyskie, do Augustowa czy Beskidu Żywieckiego. Podczas każdej zielonej szkoły zwycięzcy uczestniczyli w wycieczkach turystyczno-krajoznawczych, zajęciach integracyjnych, konkursach i zawodach sportowych. Jedną z atrakcji podczas każdej zielonej szkoły był przejazd kolejką wąskotorową.

Laureatami konkursów zostali:

  • klasa IV C ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Białej Podlaskiej;
  • klasa VI B ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Białej Podlaskiej;
  • klasa VI C ze Szkoły Podstawowej nr 87 w Krakowie;
  • klasa VI ze Szkoły Podstawowej im. Ks. T. A. Leszczyńskiego w Mikłusach;
  • klasa VI ze Szkoły Podstawowej im. Józefa Piłsudskiego w Jakuszach;
  • klasa VI B ze Szkoły Podstawowej w Wydminach;
  • klasa VI C ze Szkoły Podstawowej w Woli Kiełpińskiej;
  • klasa VI ze Szkoły Podstawowej w Bojmiu.

Nagrodami za zajecie drugiego i trzeciego miejsca w konkursach były pakiety edukacyjne, zawierające m.in. książki edukacyjne, kredki i odblaski.

W przyszłym roku Urząd Transportu Kolejowego planuje kolejne aktywności związane z grą mobilną „Kolejowe ABC”, a na uczestników czekać będą atrakcyjne nagrody. Zachęcamy do śledzenia strony www.kolejoweabc.pl oraz obserwowania profilu „Kampanii Kolejowe ABC” na Facebooku oraz Instagramie.

Grę można pobrać z App Store (dla systemu iOS) oraz z Google Play (dla systemu Android). 

Kampania Kolejowe ABC realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, propagująca zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Dodatkowych informacji udziela:

Natalia Krapacz

Zastępca Dyrektora Departamentu Przewozów Pasażerskich

e-mail: natalia.krapacz@utk.gov.pl, tel. kom.: 783 914 315

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.