Komunikaty PR

Niemal 90% nauczycieli poleca „Stację Galaxy” innym edukatorom [raport]

2024-11-19  |  16:30
Biuro prasowe

Za nami pierwsza, pilotażowa edycja programu edukacyjnego Samsung: „Stacja Galaxy. Bezpieczne miejsce w sieci”, którego misją jest edukacja dzieci na temat bezpieczeństwa w świecie nowych technologii. W celach ewaluacyjnych nauczyciele i nauczycielki z całej Polski, wzięli udział w badaniu przeprowadzonym przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę i przedstawili swoje rekomendacje dotyczące programu.

„Stacja Galaxy” jest to program edukacyjny Samsung, który stanowi odpowiedź na wyzwania związane z bezpieczeństwem dzieci online, a także motywuje do wspólnego działania na rzecz cyfrowego dobrostanu w domu i w szkole. Program jest w szczególności skierowany do dzieci w wieku 7-9 lat, a także ich rodziców, opiekunów oraz nauczycieli, nauczycielek i dyrekcji szkół.

W pierwszej edycji programu wzięło udział 289 szkół, 1445 nauczycieli i nauczycielek, 28 900 dzieci, 400 aktywnych rodziców. Odbyły się także 24 wydarzenia i lekcje pokazowe. W związku z tak szerokim zainteresowaniem, firma Samsung poprosiła nauczycieli i nauczycielki, uczestniczących w projekcie o przedstawienie swoich opinii i uwag. Wyniki tego badania zostały przedstawione w raporcie przygotowanym przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.

– Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego pozwoliło na zebranie opinii nauczycielek i nauczycieli z całej Polski, którzy zaangażowali się w program Stacja Galaxy. Dzięki temu mogliśmy poznać nie tylko ich oceny i opinie na temat zajęć, ale także uwagi i pomysły na przyszłość. Co ciekawe, program wpłynął pozytywnie nie tylko na dzieci, ale także nauczycieli – 77% z nich stwierdziło, że poszerzyło swoją wiedzę z zakresu nowych technologii – mówi dr Szymon Wójcik, Koordynator Działu Badawczego z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

Jak wynika z raportu, nauczyciele docenili w programie możliwość wyboru dostępnych materiałów, co pozwala na dostosowanie treści do potrzeb dzieci. Zwrócili uwagę na to, że program pozwala na pracę w określonej tematyce zarówno w domu, jak i w szkole, a także indywidualnie, grupowo czy we współpracy z rodzicami. Wśród zalet programu wskazali także atrakcyjność pod względem merytorycznym i wizualnym.

Co ważne, według nauczycieli, program pozytywnie wpłynął na poszerzenie wiedzy i kompetencji uczniów. Jak wynika z raportu zanotowano wzrost, jeśli chodzi o poznanie zasad cyfrowej higieny – u 90% dzieci, czy o wiedzę na temat wpływu używania urządzeń elektronicznych na zdrowie – u 87%. Ponadto 87% przebadanych nauczycieli zadeklarowało, że poleciłoby program „Stacja Galaxy” innym nauczycielom.

– Niedługo upłynie rok od startu pilotażowej edycji programu, a to dobry czas na podsumowania. Cieszymy się, że „Stacja Galaxy” zainspirowała wielu rodziców i nauczycieli do refleksji. Raport zawiera rekomendacje do udoskonalenia kolejnych odsłon programu. Będziemy poszerzać „Stację Galaxy” o zaproponowane treści i kontynuować naszą misję rozwijania kompetencji dzieci, rodziców i nauczycieli w zakresie bezpieczeństwa cyfrowego – powiedziała Magdalena Olborska, ESG Manager w Samsung Electronics Polska.

Jak wskazuje raport, rodzice byli chętni do współpracy i cieszyli się, że włączono ich do dyskusji między nauczycielami i uczniami. Także podczas debaty podsumowującej I edycję programu „Stacja Galaxy” eksperci: prof. dr hab. Jacek Pyżalski i dr Magdalena Rowicka starali się podkreślić rolę rodziców w byciu przewodnikami po cyfrowym świecie.

– Warto żebyśmy pamiętali, że zarówno szanse związane z wykorzystaniem technologii, jak i zagrożenia z niego wynikające mają charakter jedynie potencjalny. Jednym z istotniejszych czynników, który wpływa na to jak bilans tych dobrych i złych rzeczy wyglądać będzie u konkretnego dziecka jest to, co rodzice robią z technologią w domu. Wchodzi tu w grę zarówno to jakim jesteśmy wzorem, jak korzystamy wspólnie z dziećmi z technologii i wreszcie to jakie mamy zasady stosowania tych narzędzi – powiedział prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski.

– Pamiętajmy, że w obecnych czasach wychowanie to nie tylko ekrany i zakazy lub zachęty wokół nich – ale także, albo przede wszystkim, rozwój dziecka w wymiarze fizycznym, społecznym, emocjonalnych czy poznawczym – dodała dr Magdalena Rowicka. – I choć bardzo dobrze dobrane treści mogą wspierać niektóre z tych wymiarów, to w dalszym ciągu zabawa w berka, układanie klocków typu lego czy gry planszowe mogą dać więcej korzyści. Ekrany – tak, ale z umiarem, aby nie wyparły okazji do ruchu, interakcji społecznych, poznawania bogatego świata emocji czy rozwoju poznawczego. I co ważne – towarzyszmy dzieciom w tym procesie.

Moderatorem dyskusji był Dawid Łasiński, znany szerzej jako Pan Belfer – nauczyciel z Internetów, który skomentował kwestię ustalenia zasad higieny cyfrowej w domu.

– Jako rodzice, towarzyszyliśmy swoim dzieciom na placach zabaw, dbając o ich bezpieczeństwo. Dzieci podrosły i często dostały od nas klucz do zupełnie nowych placów zabaw, tych cyfrowych. Czy nadal pamiętamy o tym, że naszym obowiązkiem jest im tam towarzyszyć i wspierać w odkrywaniu możliwości sieci, ale też wskazywać i zabezpieczać przed potencjalnymi zagrożeniami? To nie jest opcja, ta opieka jest naszym obowiązkiem – skomentował Dawid Łasiński, znany jako Pan Belfer.

Jeszcze do 31 grudnia 2024 roku można wziąć udział w rekrutacji do programu. Wystarczy wypełnić formularz pod linkiem: https://stacjagalaxy.pl/rejestracja. Ponadto szkoły, które zgłoszą się do programu i zrealizują zadania określone w regulaminie mogą wziąć udział w wyjątkowym konkursie „Aktywna Stacja Galaxy”. Dla najbardziej zaangażowanych szkół przewidziano nagrody rzeczowe: interaktywny filpchart Samsung Fl!p Pro oraz 15 sztuk tabletów Tab S9 FE.

Raport można pobrać na stronie:
https://cms.stacjagalaxy.pl/fotifon/2024/11/Raport_stacja_galaxy_FIN.pdf

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko 35 lat Konwencji o prawach dziecka Biuro prasowe
2024-11-20 | 11:30

35 lat Konwencji o prawach dziecka

WARSZAWA, Polska, 20 listopada 2024 roku — Od 35 lat Konwencja o prawach dziecka wyznacza kierunki realizacji, ochrony i poszanowania praw najmłodszych oraz jest fundamentem działania
Dziecko Magiczna podróż do Świętego Mikołaja w Galerii Dominikańskiej już od 25 listopad
2024-11-19 | 16:00

Magiczna podróż do Świętego Mikołaja w Galerii Dominikańskiej już od 25 listopad

Galeria Dominikańska wprowadza najmłodszych i ich rodziny w niezapomniany, świąteczny nastrój, zapraszając do magicznej podróży na Biegun Północny. Już od 25
Dziecko Spotkanie z Paddingtonem w Promenadzie – przygoda pełna londyńskich wrażeń!
2024-11-19 | 15:15

Spotkanie z Paddingtonem w Promenadzie – przygoda pełna londyńskich wrażeń!

Przygotuj się na niesamowitą podróż do Londynu bez wyjeżdżania z Warszawy! Już 22 i 23 listopada Centrum Handlowe Promenada zaprasza na magiczne spotkanie z Paddingtonem –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.