Komunikaty PR

Nietypowe warsztaty dla dzieci. Nauczą najmłodszych robić kiszonki

2024-09-19  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

W centrum handlowym Nowe Czyżyny w Krakowie odbędą się nietypowe warsztaty pod hasłem „Złap jesień do słoika”. Już 21 września dzieci będą mogły nauczyć się tam, jak tworzyć domowe kiszonki oraz wprowadzić je do codziennego jadłospisu. Zajęcia mają na celu popularyzację zdrowej diety wśród młodych osób.


Kiszonki można przygotować w domu praktycznie z każdego warzywa. Przekonają się o tym dzieci, które już w najbliższą sobotę, 21 września, wezmą udział w otwartych warsztatach organizowanych w centrum handlowym Nowe Czyżyny.

Przez kilka godzin, od 10.00 do 17.00, najmłodsi będą poznawać tam tajniki kiszenia, m.in. marchwi i rzodkiewki. Dzieci dowiedzą się, jak odpowiednio przygotować słoiki, pokroić warzywa, dobrać dodatki i wymieszać zalewę.

– Zaplanowane przez nas warsztaty dadzą dzieciom praktyczną wiedzę na temat przygotowywania różnorodnych kiszonek. Co więcej, będzie to lekcja zdrowego odżywiania. W trakcie zajęć przybliżymy bowiem najmłodszym korzyści zdrowotne wynikające z diety bogatej w kiszonki – mówi Anna Brzozowska z CH Nowe Czyżyny.

– Uczestnicy warsztatów dowiedzą się więcej m.in. o właściwościach probiotycznych kiszonek, roli błonnika w codziennej diecie, witaminach i minerałach, które ukryte są w warzywach, a także o tym, jak jedzenie np. kiszonych ogórków czy rzodkiewek reguluje poziom glukozy we krwi oraz wspiera układ trawienny i odpornościowy, zwłaszcza jesienią – dodaje.

Całość będzie miała formę zabawy. Oprócz kiszenia dzieci będą mogły także przykleić na słoiki własnoręcznie wykonane etykiety oraz stworzyć prace plastyczne inspirowane warzywami i kiszonkami. Te trafią do specjalnej, papierowej spiżarni, która powstanie w Nowych Czyżynach.

To jednak nie koniec. Wydarzenie będzie także okazją do zasięgnięcia wiedzy eksperckiej. W trakcie warsztatów nie zabraknie spotkania z dietetykiem oraz quizu „Jak żyć zdrowo”. Na miejscu będzie można także zapoznać się z produktami spod znaku bio oraz eko. Najmłodsi będą mogli także spróbować świeżych soków, wyciskanych dzięki jeździe na energorowerze.

– Zbilansowana dieta jest niezwykle ważna w rozwoju dziecka, chroniąc je m.in. przed nadwagą. Tym wydarzeniem, łączącym zabawę z nauką, chcemy pokazać, jak na co dzień przygotowywać posiłki, aby obfitowały w warzywa, w tym kiszonki. Jest to więc lekcja nie tylko dla dzieci, ale także dla dorosłych – mówi Anna Brzozowska.

„Złap jesień do słoika”, 21 września, godz. 10.00 – 17.00. Wstęp bezpłatny.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.