Komunikaty PR

Nietypowe warsztaty dla dzieci. Nauczą najmłodszych robić kiszonki

2024-09-19  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

W centrum handlowym Nowe Czyżyny w Krakowie odbędą się nietypowe warsztaty pod hasłem „Złap jesień do słoika”. Już 21 września dzieci będą mogły nauczyć się tam, jak tworzyć domowe kiszonki oraz wprowadzić je do codziennego jadłospisu. Zajęcia mają na celu popularyzację zdrowej diety wśród młodych osób.


Kiszonki można przygotować w domu praktycznie z każdego warzywa. Przekonają się o tym dzieci, które już w najbliższą sobotę, 21 września, wezmą udział w otwartych warsztatach organizowanych w centrum handlowym Nowe Czyżyny.

Przez kilka godzin, od 10.00 do 17.00, najmłodsi będą poznawać tam tajniki kiszenia, m.in. marchwi i rzodkiewki. Dzieci dowiedzą się, jak odpowiednio przygotować słoiki, pokroić warzywa, dobrać dodatki i wymieszać zalewę.

– Zaplanowane przez nas warsztaty dadzą dzieciom praktyczną wiedzę na temat przygotowywania różnorodnych kiszonek. Co więcej, będzie to lekcja zdrowego odżywiania. W trakcie zajęć przybliżymy bowiem najmłodszym korzyści zdrowotne wynikające z diety bogatej w kiszonki – mówi Anna Brzozowska z CH Nowe Czyżyny.

– Uczestnicy warsztatów dowiedzą się więcej m.in. o właściwościach probiotycznych kiszonek, roli błonnika w codziennej diecie, witaminach i minerałach, które ukryte są w warzywach, a także o tym, jak jedzenie np. kiszonych ogórków czy rzodkiewek reguluje poziom glukozy we krwi oraz wspiera układ trawienny i odpornościowy, zwłaszcza jesienią – dodaje.

Całość będzie miała formę zabawy. Oprócz kiszenia dzieci będą mogły także przykleić na słoiki własnoręcznie wykonane etykiety oraz stworzyć prace plastyczne inspirowane warzywami i kiszonkami. Te trafią do specjalnej, papierowej spiżarni, która powstanie w Nowych Czyżynach.

To jednak nie koniec. Wydarzenie będzie także okazją do zasięgnięcia wiedzy eksperckiej. W trakcie warsztatów nie zabraknie spotkania z dietetykiem oraz quizu „Jak żyć zdrowo”. Na miejscu będzie można także zapoznać się z produktami spod znaku bio oraz eko. Najmłodsi będą mogli także spróbować świeżych soków, wyciskanych dzięki jeździe na energorowerze.

– Zbilansowana dieta jest niezwykle ważna w rozwoju dziecka, chroniąc je m.in. przed nadwagą. Tym wydarzeniem, łączącym zabawę z nauką, chcemy pokazać, jak na co dzień przygotowywać posiłki, aby obfitowały w warzywa, w tym kiszonki. Jest to więc lekcja nie tylko dla dzieci, ale także dla dorosłych – mówi Anna Brzozowska.

„Złap jesień do słoika”, 21 września, godz. 10.00 – 17.00. Wstęp bezpłatny.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

W 2030 roku zetki będą stanowić jedną trzecią globalnej siły roboczej. Ich odmienne od starszej generacji oczekiwania zmienią podejście firm

Wśród kluczowych kryteriów, którymi przedstawiciele pokolenia Z kierują się przy wyborze pracodawcy, są: atrakcyjne wynagrodzenie, atmosfera w firmie i zachowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Trzy czwarte managerów nie jest zadowolonych z młodych absolwentów szkół wyższych, wskazując na ich słabą motywację, brak profesjonalizmu i niskie umiejętności organizacyjne. Analitycy rynku pracy podnoszą, że aby przyciągnąć do siebie młode talenty i utrzymać je w strukturach firmy, pracodawcy muszą wprowadzić szereg zmian, szczególnie w zakresie kultury organizacyjnej.

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.