“Odłącz się – Połącz się” Bambino partnerem ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej

Anna Wrzesińska
Lucky Monday PR&Events
Kościuszki 65/28
30-114 Kraków
biuro|luckymonday.pl| |biuro|luckymonday.pl
+48 691769463
www.luckymonday.pl
Kolorowe dzieciństwo? Radosny gwar? Super zabawa? Kreatywnie i aktywnie – czy nie tak powinno wyglądać życie przedszkolaka i małego ucznia? W marcu br. wystartował program edukacyjny Re@lnie Odpowiedzialni otwierający I Etap Ogólnopolskiej Kampanii społecznej “Odłącz się – Połącz się”, której autorem jest Stowarzyszenie Strefa Wsparcia. Kampania edukacyjna ma na celu promowanie wiedzy na temat zrównoważonego korzystania z technologii przez dzieci. Partnerem akcji jest polska marka Bambino, która od pokoleń wspiera kreatywność dzieci oraz prawidłowy rozwój artystyczny, pokazując im świat barwnych, prawdziwych emocji.
70% dzieci w wieku przedszkolnym systematycznie korzysta z tabletów lub smartfonów? 26% dzieci do 6 roku życia posiada własne urządzenia mobilne? 60% rodziców udostępnia dzieciom tablet lub smartfon, żeby zająć się swoimi sprawami? Tak, te dane są prawdziwe.
Odpowiedzią na głęboką, społeczną potrzebę przeciwdziałania nadmiernemu i zbyt wczesnemu wkraczaniu dzieci w świat nowych technologii jest kampania “Odłącz się –Połącz się”, w ramach której planowane jest dotarcie do jak największej liczby rodziców, nauczycieli i opiekunów dzieci, aby zapewnić im niezbędną wiedzę i wsparcie w temacie nadużywania oraz niewłaściwego korzystania z urządzeń ekranowych i współczesnej technologii przez najmłodszych.
Marka Bambino, której właścicielem jest firma St. Majewski, przyłączyła się do kampanii, gdyż twórcze zabawy plastyczne, rodzinne spędzanie czasu przy tworzeniu dekoracji czy prezentów DIY, poznawanie kolorów, konsystencji, podstawowych zjawisk fizyki (np. tęcza) ma w swoim DNA. Zachęcać będzie do nauki i zabawy przy wykorzystaniu artykułów plastycznych. Pokaże, że lepienie z plasteliny czy malowanie palcami może być wspaniałą przygodą, w której czas płynie szybko i nie ma miejsca na nudę! Bambino mobilizować będzie całe rodziny i grupy rówieśnicze do wspólnej zabawy nie tylko w domu, szkole, ale również w plenerze.
W ramach kampanii marka Bambino zamierza inspirować i motywować do twórczego działania m.in. poprzez: akcje w mediach społecznościowych, konkursy, eventy, udział w parentingowych targach MamaVille na stanowisku kampanii „Odłącz się - Połącz się". A wszystko po to, by podać rodzicom gotową alternatywę spędzania czasu bez smartfonów, tabletów i komputerów. Zainteresowani znajdą również inspiracje w materiale wideo "Kuferek z pomysłami".
„Jest oczywiste, że to rodzice mają największy wpływ na rozwój dziecka. To oni decydują, czy wspomnienia z dzieciństwa będą w głównej mierze związane z wirtualną rzeczywistością czy z tą prawdziwą, na którą składają się wspólne wakacje, zabawy, rozmowy. Firma St. Majewski od ponad 130 lat pokazuje dzieciom świat prawdziwych emocji poprzez ich edukację artystyczną, rozwijanie kreatywności, wspólną zabawę. Jesteśmy przekonani,
że kampania “Odłącz się – Połącz się” to świetna inicjatywa, w którą angażujemy się pełnym sercem, dbając o dobro kolejnych pokoleń dzieci.” – powiedziała Barbara Pikos - Kierownik Działu Marketingu.
Na potrzeby kampanii została stworzona cyfrowa platforma dla rodziców i nauczycieli, na której znajdują się wszystkie kluczowe informacje i aktualności www.odlaczsie-polaczsie.pl To właśnie na tej platformie odbiorcy mają szeroki i bezpłatny dostęp do bardzo interesujących materiałów edukacyjnych i dydaktycznych.
Jednym z filarów kampanii jest program „RE@LNIE ODPOWIEDZIALNI”. To profilaktyczny program edukacyjny, którego działania skierowane są do przedszkoli i szkół (klasy I-III). W ramach tego programu nauczyciele otrzymają bezpłatne wsparcie merytoryczne w zakresie problemu nadużywania urządzeń ekranowych przez najmłodszych.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.