“Odłącz się – Połącz się” Bambino partnerem ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej

Anna Wrzesińska
Lucky Monday PR&Events
Kościuszki 65/28
30-114 Kraków
biuro|luckymonday.pl| |biuro|luckymonday.pl
+48 691769463
www.luckymonday.pl
Kolorowe dzieciństwo? Radosny gwar? Super zabawa? Kreatywnie i aktywnie – czy nie tak powinno wyglądać życie przedszkolaka i małego ucznia? W marcu br. wystartował program edukacyjny Re@lnie Odpowiedzialni otwierający I Etap Ogólnopolskiej Kampanii społecznej “Odłącz się – Połącz się”, której autorem jest Stowarzyszenie Strefa Wsparcia. Kampania edukacyjna ma na celu promowanie wiedzy na temat zrównoważonego korzystania z technologii przez dzieci. Partnerem akcji jest polska marka Bambino, która od pokoleń wspiera kreatywność dzieci oraz prawidłowy rozwój artystyczny, pokazując im świat barwnych, prawdziwych emocji.
70% dzieci w wieku przedszkolnym systematycznie korzysta z tabletów lub smartfonów? 26% dzieci do 6 roku życia posiada własne urządzenia mobilne? 60% rodziców udostępnia dzieciom tablet lub smartfon, żeby zająć się swoimi sprawami? Tak, te dane są prawdziwe.
Odpowiedzią na głęboką, społeczną potrzebę przeciwdziałania nadmiernemu i zbyt wczesnemu wkraczaniu dzieci w świat nowych technologii jest kampania “Odłącz się –Połącz się”, w ramach której planowane jest dotarcie do jak największej liczby rodziców, nauczycieli i opiekunów dzieci, aby zapewnić im niezbędną wiedzę i wsparcie w temacie nadużywania oraz niewłaściwego korzystania z urządzeń ekranowych i współczesnej technologii przez najmłodszych.
Marka Bambino, której właścicielem jest firma St. Majewski, przyłączyła się do kampanii, gdyż twórcze zabawy plastyczne, rodzinne spędzanie czasu przy tworzeniu dekoracji czy prezentów DIY, poznawanie kolorów, konsystencji, podstawowych zjawisk fizyki (np. tęcza) ma w swoim DNA. Zachęcać będzie do nauki i zabawy przy wykorzystaniu artykułów plastycznych. Pokaże, że lepienie z plasteliny czy malowanie palcami może być wspaniałą przygodą, w której czas płynie szybko i nie ma miejsca na nudę! Bambino mobilizować będzie całe rodziny i grupy rówieśnicze do wspólnej zabawy nie tylko w domu, szkole, ale również w plenerze.
W ramach kampanii marka Bambino zamierza inspirować i motywować do twórczego działania m.in. poprzez: akcje w mediach społecznościowych, konkursy, eventy, udział w parentingowych targach MamaVille na stanowisku kampanii „Odłącz się - Połącz się". A wszystko po to, by podać rodzicom gotową alternatywę spędzania czasu bez smartfonów, tabletów i komputerów. Zainteresowani znajdą również inspiracje w materiale wideo "Kuferek z pomysłami".
„Jest oczywiste, że to rodzice mają największy wpływ na rozwój dziecka. To oni decydują, czy wspomnienia z dzieciństwa będą w głównej mierze związane z wirtualną rzeczywistością czy z tą prawdziwą, na którą składają się wspólne wakacje, zabawy, rozmowy. Firma St. Majewski od ponad 130 lat pokazuje dzieciom świat prawdziwych emocji poprzez ich edukację artystyczną, rozwijanie kreatywności, wspólną zabawę. Jesteśmy przekonani,
że kampania “Odłącz się – Połącz się” to świetna inicjatywa, w którą angażujemy się pełnym sercem, dbając o dobro kolejnych pokoleń dzieci.” – powiedziała Barbara Pikos - Kierownik Działu Marketingu.
Na potrzeby kampanii została stworzona cyfrowa platforma dla rodziców i nauczycieli, na której znajdują się wszystkie kluczowe informacje i aktualności www.odlaczsie-polaczsie.pl To właśnie na tej platformie odbiorcy mają szeroki i bezpłatny dostęp do bardzo interesujących materiałów edukacyjnych i dydaktycznych.
Jednym z filarów kampanii jest program „RE@LNIE ODPOWIEDZIALNI”. To profilaktyczny program edukacyjny, którego działania skierowane są do przedszkoli i szkół (klasy I-III). W ramach tego programu nauczyciele otrzymają bezpłatne wsparcie merytoryczne w zakresie problemu nadużywania urządzeń ekranowych przez najmłodszych.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Gwiazdy: Rower może być alternatywą dla samochodu. To nie tylko tani i ekologiczny środek transportu, ale też wspiera zdrowie
Jeśli tylko pogoda na to pozwala, to Anna Powierza, Iwona Guzowska i Piotr Zelt chętnie przesiadają się na rower, który doskonale sprawdza się zarówno jako środek transportu w zakorkowanym mieście, jak również podczas wycieczek krajoznawczych czy treningów zdrowotnych. Gwiazdy zgodnie przyznają, że jazda jednośladem przynosi wiele korzyści dla organizmu, jest również przyjazna dla środowiska. Pozwala też zaoszczędzić na paliwie i opłatach za parkowanie.
Edukacja
Poznanie osobowości kota kluczem do prawidłowej opieki nad nim. Wsparciem może być spotkanie z behawiorystą

Z ogólnopolskiego badania „Zachowanie, osobowość i codzienność kotów” przeprowadzonego przez WHISKAS wynika, że aż 85 proc. opiekunów traktuje koty jako pełnoprawnych członków rodziny, 65 proc. uważa je za swoich najlepszych przyjaciół, a 61 proc. – za powierników codziennych myśli i emocji. Koty potrzebują jednak odpowiedzialnej opieki. Podobnie jak ludzie, mają różne typy osobowości i potrzeby behawioralne, których zaspokajanie jest kluczem do osiągnięcia kociego dobrostanu. W przypadku zauważenia niepokojących objawów u swojego pupila pomocna może być rozmowa z behawiorystą.
Media
Hubert Urbański: Teraz uczestnicy „Milionerów” przejdą wieloetapowe castingi. Chcemy mieć osoby z największą wiedzą

Gospodarz teleturnieju zdradza, że teraz format nagrywany jest w bardziej nowoczesnym studio. Zmieniły się także zasady castingu. Zanim bowiem dany uczestnik zostanie zaproszony do studia i stanie do walki o nagrodę główną, musi przejść wnikliwą weryfikację online. Hubert Urbański uważa, że pozwala to na dokładniejszą ocenę potencjału każdego kandydata i w ten sposób udaje się wybrać najlepszych z najlepszych, więc poziom będzie niezwykle wysoki.