Odnajdź pasję w macierzyństwie
Bycie mamą skłania do wielu przemyśleń, nie tylko o dziecku, ale i o sobie. Szczególnie teraz w postępowej i nowoczesnej teraźniejszości, niejedna kobieta decyduje się na dziecko po osiągnięciu sukcesu zawodowego. Jednak nie musi tak być! Macierzyństwo również pozwala na odnalezienie własnej pasji i osiągnięcie sukcesu zawodowego. Istnieje wiele rozwiązań, które pozwalają mamom rozwinąć swoje skrzydła i jednocześnie być obecną dla swoich pociech. Jednym z takich rozwiązań jest rozpoczęcie własnego biznesu!
Własny biznes drogą do szczęścia
Perspektywa rozpoczęcia własnego biznesu wydaje się straszna, szczególnie w perspektywie posiadania małego dziecka. Jednak może się ona okazać tym rozwiązaniem, którego właśnie potrzebujesz. Początki jak ze wszystkim są ciężkie, ale później działania dają ogromną satysfakcję. Przede wszystkim posiadając własny biznes możesz z nim zrobić co tylko chcesz. Stajesz się własnym szefem, prezesem własnego czasu. Czyż nie jest to wspaniała myśl? Nie musisz się do nikogo dopasowywać, no chyba, że do dziecka.
Jako matka 2 letniej córeczki oraz 6 letniego synka, mogę śmiało powiedzieć, że rozpoczęcie własnej działalności było najlepszym dla mnie rozwiązaniem. Z wykształcenia jestem księgową. Przed urodzeniem pierwszego dziecka prowadziłam placówkę Bankową. Byłam bardzo aktywna zawodowo, ale wszystko zmieniło się po narodzinach synka. Bardzo długo nie mogłam odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Macierzyństwo w kobiecie aktywuje duże pokłady odpowiedzialności za tą małą, bezbronną istotę, że poświęcenie się karierze na podobnym jak wcześniej poziomie było już niemożliwe. Marzyłam o pracy, w której będę mogła jednocześnie pracować i wychowywać dziecko. Zanim marzenia przekułam w realizację minęło sporo czasu. Dopiero po narodzinach córeczki nabrałam wiatru w żagle i siły żeby zacząć myśleć o sobie. I tak powstała moja marka odzieżowa TheWeOne, sklep z ubraniami dla kobiet, które cenią wysoką jakość materiału oraz wybierają ubrania wyprodukowane w Polsce. – mówi Agnieszka Szyszkowska, właścicielka marki odzieżowej TheWeOne
Jaka dziedzina biznesu?
Pytanie teraz co zacząć robić. W jakiej branży rozpocząć firmę? Odpowiedź jest bardzo prosta, bo tak naprawdę można robić wszystko, co jest naszą pasją. Jednak są pewne biznesy, które szczególnie sprawdzą się dla mam z małymi dziećmi. Przede wszystkim są to sklepy internetowe. Tu otwierają się drzwi do wielu dziedzin, które nadawałyby się do prowadzenia własnego sklepu. Podstawowe i najbardziej oczywiste to:
- Sklep z zabawkami
- Sklep z naturalnymi kosmetykami
- Sklep z produktami DIY
- Sklep z odzieżą
Sklep z zabawkami jest bardzo naturalnym wyborem dla nowej mamy. Sama doskonale widzi, jakich zabawek brakuje na rynku, co jest użyteczne i bezpieczne dla dziecka. Dzięki swojemu doświadczeniu bardzo dobrze, może wypełnić lukę branży, produkując zabawki, których brakuje. Dodatkowo, kto jak nie mama, zachęci inne mamy do kupna przedmiotu.
Sklep z naturalnymi kosmetykami jest obecnie niezwykle modną opcją. Ekologiczne kosmetyki są niezwykle popularne wśród kobiet. Do takich produktów należą mydła, olejki czy nawet świece, które da się wyprodukować w domu. Zawsze możesz zrobić testy na sobie, co zapewni Ci SPA w godzinach pracy J
Sklep z produktami DIY może być świetnym sposobem na rodzinny biznes. Aktywizacja rodzinny w różne formy ręcznych produktów jest kreatywnym sposobem na wspólne spędzanie czasu. Farbowanie koszulek np. w formie Tie-Die, dzierganie chusteczech, malowanie kubków, to tylko nieliczne formy DIY, które można robić.
Sklep z odzieżą podobnie jak sklep z zabawkami, może być formę zapełniania luki na rynku. Jako użytkowniczki odzieży i kobiety, doskonale wiemy jakich ubrań nam brakuje. Więc dlaczego by ich samodzielnie nie stworzyć?
Agnieszka Szyszkowska, która jest właścicielką marki odzieżowej „TheWeOne” doszła do tego właśnie wniosku. Stworzyła odzież, której jej brakowało. Podczas pandemii i ciąży, kiedy nagle trzeba było się przerzucić na odzież domową, doszłam do wniosku, że naprawdę nie mam się w co ubrać! Przez lata skompletowałam moją szafę do stylizacji wyjściowych, a nie ubrań domowych. Stwierdziłam, że nie ma odzieży domowej, która by była jednocześnie wygodna, stylowa, ale również wyjściowa, więc postanowiłam ją stworzyć. W ten sposób powstała marka TheWeOne, która łączy w sobie komfort i estetykę.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Qczaj: Po miesiącu w Tajlandii przeżywam jakieś przebudzenie. Ostatnio miałem w życiu dużo różnych trudności
Trener jest niezwykle zadowolony z ostatniego pobytu w Tajlandii. Wypoczął, pozbył się negatywnych emocji i naładował akumulatory, a jednocześnie zrealizował ciekawy projekt. Pełen energii wrócił do kraju, by podejmować kolejne wyzwania zawodowe. Qczaj zaznacza, że teraz zupełnie inaczej spojrzał na ten kraj po tym, jak w jego życiu nastąpił przełom i wreszcie uwolnił się od nałogu alkoholowego.
Psychologia
Bartłomiej Nowosielski: Osoby z chorobą otyłościową są stygmatyzowane. Hejterów nie obchodzi to, że po drugiej stronie jest człowiek z emocjami

Aktor przyznaje, że niejednokrotnie spotkał się w sieci z mową nienawiści pod swoim adresem, a najczęściej hejterzy krytykują go za wygląd. Przykre było dla niego to, że nieprzyjemne komentarze nasiliły się wtedy, kiedy po specjalistycznych zabiegach choroba otyłościowa niestety znów dała o sobie znać. Bartłomiej Nowosielski ubolewa nad tym, że szerokie grono osób nie postrzega otyłości w kategorii schorzenia, które niesie ze sobą wiele powikłań.
Handel
E-papierosy i aromatyzowane saszetki nikotynowe mogą zniknąć z rynku. Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży

W wykazie prac legislacyjnych pojawiła się nowa propozycja Ministerstwa Zdrowia, która przewiduje zakaz wprowadzania do obrotu papierosów elektronicznych jednorazowego użytku – zarówno tych z nikotyną, jak i bez niej, oraz zakaz stosowania aromatów w woreczkach nikotynowych. Projekt trafił do konsultacji społecznych. To już kolejna regulacja sektora tytoniowego w ostatnich miesiącach. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że to chaos regulacyjny, który wpływa na brak poczucia pewności prawnej i decyzje inwestycyjne.