Odwiedźcie laboratorium Profesora Atomka w Galerii Dominikańskiej!
Jak zbudować kalejdoskop? Czym jest tęcza i co ma wspólnego z Newtonem? Jak zrobić sztuczny śnieg? A czy woda może płynąć do góry? Jesteście gotowi na niesamowitą podróż w świat eksperymentów i nauki? Jeśli ciekawią was różne zjawiska zachodzące w przyrodzie, przygotujcie się na emocjonującą zabawę z Profesorem Atomkiem! Już w sobotę, 31 sierpnia zapraszamy wszystkich miłośników nauki i dobrej zabawy do Galerii Dominikańskiej na wspólne eksperymentowanie!
Już tylko dwa dni pozostały do spotkania z niesamowitym Profesorem Atomkiem! Niezwykły naukowiec przeniesie was do krainy ekscytujących doświadczeń, gdzie fizyka i chemia stają się czystą magią! Sobotnie wydarzenie w Galerii Dominikańskiej jest idealną propozycją dla wszystkich tych, którzy uwielbiają dobrze się bawić, a przy okazji zdobywać nową wiedzę. Podczas pięciogodzinnego Science Show (12.00-17.00), zobaczycie wiele eksperymentów, które zaskoczą nawet najbardziej wymagających uczestników – zarówno młodszych, jak i starszych!
Podczas wizyty w laboratorium Profesora Atomka odkryjemy tajemnice tarcia i jego mocy. Sprawdzimy, czy woda może płynąć do góry, wspólnie zbudujemy kalejdoskop i stworzymy sztuczny śnieg. Na przykładzie własnoręcznie wytwarzanego slime’a (rozciągliwej masy plastycznej) dowiecie się, czym są właściwie polimery. Przekonacie się, jak powstaje tęcza i co ma wspólnego z Newtonem. Skonstruujemy też pojazd na napęd balonowy. A to tylko niektóre z atrakcji, które na was czekają!
Każdy uczestnik będzie miał okazję wziąć udział w warsztatach, zadać pytania i samodzielnie eksperymentować, a do tego wczuć się w rolę niesamowitego naukowca. Czekają na was laboratoryjne fartuchy, szalone peruki, naukowe rekwizyty i niesamowite pokazy!
Odwiedźcie nas w najbliższą sobotę, 31 sierpnia. Zajęcia odbędą się w godzinach 12.00-17.00, a udział w nich jest bezpłatny. Wydarzenie zlokalizowane będzie w Galerii Dominikańskiej na poziomie +1 koło Strefy Rozrywki. Przyjdźcie i przekonajcie się, że nauka to niesamowita przygoda, pełna zaskakujących odkryć i niezapomnianych wrażeń! Nie możecie tego przegapić!
Więcej informacji na stronie https://galeria-dominikanska.pl/ bądź na profilu Fb: https://www.facebook.com/GaleriaDominikanska/.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

W 2030 roku zetki będą stanowić jedną trzecią globalnej siły roboczej. Ich odmienne od starszej generacji oczekiwania zmienią podejście firm
Wśród kluczowych kryteriów, którymi przedstawiciele pokolenia Z kierują się przy wyborze pracodawcy, są: atrakcyjne wynagrodzenie, atmosfera w firmie i zachowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Trzy czwarte managerów nie jest zadowolonych z młodych absolwentów szkół wyższych, wskazując na ich słabą motywację, brak profesjonalizmu i niskie umiejętności organizacyjne. Analitycy rynku pracy podnoszą, że aby przyciągnąć do siebie młode talenty i utrzymać je w strukturach firmy, pracodawcy muszą wprowadzić szereg zmian, szczególnie w zakresie kultury organizacyjnej.
Muzyka
Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.