Organizatorzy Orbit® „Dziel się Uśmiechem” dziękują za wsparcie programu
5 marca wystartowała kampania reklamowa wspierająca ogólnopolski program Orbit® „Dziel się Uśmiechem”. 10. edycja tej inicjatywy edukacyjnej trwa w szkołach od września 2022 roku. Organizatorzy – Mars Polska oraz Polski Czerwony Krzyż wraz z partnerami merytorycznymi i ambasadorką programu – Magdaleną Różczką, dziękują za wsparcie jubileuszowej edycji oraz zachęcają do dbania o zdrowie zębów w dedykowanym spocie.
Program „Dziel się Uśmiechem” realizowany jest przez Mars Polska i Polski Czerwony Krzyż przy wsparciu Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Stomatologii Dziecięcej od 2013 roku. Jego celem jest edukacja dzieci w wieku szkolnym – uczenie jak w prosty sposób dbać o zdrowie zębów i zapobiegać próchnicy. Inicjatywa jest w całości finansowana przez Mars Polska, który przekazuje na jego realizację 1% ze sprzedaży stacjonarnej bezcukrowych gum Orbit®, we wrześniu i październiku. Firma dotychczas przeznaczyła na ten cel ponad 7,6 miliona złotych. Z okazji 10. edycji programu i dekady promowania troski o zdrowe i czyste zęby, na bazie dobrzej znanej już reklamy, powstał specjalny spot. Organizatorzy i partnerzy „Dziel się Uśmiechem” dziękują w nim wszystkim, którzy wspierają inicjatywę i przyczyniają się do promowania zasad profilaktyki próchnicy.
Jak zaznacza Beata Rożek, Dyrektorka ds. korporacyjnych Mars Polska: Cieszę się, że jako firma odpowiedzialna, która chce mieć pozytywny wpływ na społeczeństwo, już dekadę pomagamy dbać o dziecięce uśmiechy. Jest to możliwe dzięki konsekwentnej współpracy z naszymi partnerami - Polskim Czerwonym Krzyżem – współorganizatorem akcji – oraz ekspertami z Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego i Polskiego Towarzystwa Stomatologii Dziecięcej. A przede wszystkim – dzięki konsumentom, którzy kupują nasze bezcukrowe gumy Orbit®. To dzięki ich wyborom przy półce sklepowej, co roku możemy produkować atrakcyjne materiały edukacyjne dla uczniów i nauczycieli, a także higienistek szkolnych oraz realizować lekcje w szkołach. W trwającej w tym roku szkolnym edycji „Dziel się Uśmiechem” kolejne 100 tys. dzieci uczy się co robić, by mieć zdrowe zęby bez próchnicy.
Poprzez kampanię reklamową symbolicznie dziękujemy wszystkim, którzy wspierają realizację programu „Dziel się Uśmiechem". Nauczycielom i koordynatorom programu, uczniom i rodzicom oraz każdemu, kto sprawia, że możemy wspólnie realizować tę ważną inicjatywę edukacyjną. Chcemy też zwracać uwagę, że próchnica nadal stanowi poważny problem społeczny, a chorobie tej można skutecznie zapobiegać stosując 4 kroki dla zdrowych i czystych zębów – dodaje Małgorzata Szukała, Kierownik Działu Promocji i Pozyskiwania Dochodów w Polskim Czerwonym Krzyżu.
Realizowany od 10 lat ogólnopolski program Orbit® „Dziel się Uśmiechem” wspiera walkę z próchnicą wśród dzieci. Według badań problem ten dotyka bowiem blisko 82% sześciolatków w Polsce[1] i ponad 85% dwunastolatków. Tymczasem chorobie tej można skutecznie zapobiegać wdrażając w codzienną rutynę cztery proste kroki: szczotkowanie zębów przynajmniej dwa razy dziennie, używanie dodatkowych akcesoriów do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych, sięganie po bezcukrową gumę do żucia, kiedy nie mam możliwości umycia zębów po jedzeniu i piciu oraz regularne kontrole u dentysty.
Problem próchnicy wśród najmłodszych niestety wciąż pozostaje aktualny. Realizowany w szkołach program Orbit® „Dziel się Uśmiechem” poprzez zabawę uczy, jak dbać o zęby. Pamiętajmy natomiast, że to my – rodzice, opiekunowie – jesteśmy wzorem dla naszych dzieci. Warto więc, żeby w parze z pełnym miłości uśmiechem, utrwalać w domu te dobre nawyki – 4 proste kroki – podkreśla ambasadorka programu – Magdalena Różczka.
Kampania reklamowa w TV, kanałach VOD, ogólnopolskich stacjach radiowych oraz na platformie YouTube oraz w social mediach potrwa do końca kwietnia.
Kreację i materiały przygotowała agencja Brandcomm, za zakup mediów odpowiedzialny jest MediacomEssenc. Działaniami PR wspierającymi program Orbit „Dziel się Uśmiechem” zajmuje się grupa Garden of Words.
Link do spotu: https://youtu.be/LXsKcjAZkCQ
[1] Źródło: „Monitorowanie stanu zdrowia jamy ustnej populacji polskiej i jego uwarunkowań w latach 2016-2020. Ocena stanu zdrowia jamy ustnej i jego uwarunkowań w populacji polskiej w wieku 6, i 10 oraz 15 lat w 2018 roku” red. Dorota Olczak-Kowalczyk. Oficyna Wydawnicza Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, 2019.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Hubert Urbański: Teraz uczestnicy „Milionerów” przejdą wieloetapowe castingi. Chcemy mieć osoby z największą wiedzą
Gospodarz teleturnieju zdradza, że teraz format nagrywany jest w bardziej nowoczesnym studio. Zmieniły się także zasady castingu. Zanim bowiem dany uczestnik zostanie zaproszony do studia i stanie do walki o nagrodę główną, musi przejść wnikliwą weryfikację online. Hubert Urbański uważa, że pozwala to na dokładniejszą ocenę potencjału każdego kandydata i w ten sposób udaje się wybrać najlepszych z najlepszych, więc poziom będzie niezwykle wysoki.
Polityka
Niemal 2 mln Polaków jest zagrożonych skrajnym ubóstwem. Są duże trudności w mierzeniu skali tego zjawiska

W 2024 roku w Polsce nastąpiło zmniejszenie zasięgu zagrożenia ubóstwem skrajnym o 1,4 pp. – z 6,6 proc. rok wcześniej do 5,2 proc. Jest to jednak mniejszy spadek niż wzrost odnotowany pomiędzy 2022 a 2023 rokiem – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. W 2024 roku zwiększył się jednak zasięg zagrożenia ubóstwem relatywnym (do 13,3 proc.) i zmniejszył ubóstwem ustawowym – do poziomu 2,6 proc. Miliony Polaków wciąż nie realizują potrzeb na podstawowym poziomie, co może powodować konsekwencje polityczne i społeczne. Eksperci apelują o wprowadzenie obiektywnych miar ubóstwa, co ma pomóc w jego zwalczaniu.
Media
Edyta Herbuś: Ostatnio bardziej koncentrowałam się na aktorskim rozwoju w teatrze. Teraz znowu zawołała mnie telewizja i jest to czas fajnego odświeżenia

Tancerka robi sobie przerwę od teatralnej sceny i cieszy się, że teraz będzie jej więcej w telewizji. Ostatnie tygodnie spędza przede wszystkim na planie produkcji realizowanych dla Polsatu. Swoich sił próbuje między innymi w 22. edycji programu „Twoja twarz brzmi znajomo”. Będzie ją można oglądać również w nowych odcinkach serialu „Przyjaciółki”. Edyta Herbuś zaznacza jednak, że niezależnie od tego, jak bardzo jest zajęta, zawsze znajdzie chwilę, by potańczyć czy stworzyć spontaniczny układ choreograficzny.