Ostatnie dni zapisów do programu EkoMisja
Coraz mniej czasu zostało na zgłoszenie szkół do bezpłatnego programu edukacyjnego „EkoMisja – nie marnuję”. Celem inicjatywy jest zwiększenie świadomości ekologicznej dzieci. Jej organizatorami są Lidl Polska i Federacja Polskich Banków Żywności. Aby zgłosić szkołę do programu, wystarczy wypełnić formularz.
Program „EkoMisja” trwa od 2018 roku i zaangażowani są w niego doświadczeni metodycy, którzy co roku przygotowują nowe materiały edukacyjne dla dzieci z klas 1-4 i 5-8 z zakresu edukacji klimatycznej, zdrowego stylu życia oraz niemarnowania zasobów, w tym żywności. Celem inicjatywy jest wzbudzenie u najmłodszych refleksji nad stanem planety oraz wyposażenie ich w najpotrzebniejszą wiedzę. Program kształtuje dobre nawyki i zwraca uwagę na właściwe działania, mogące posłużyć środowisku. Tegoroczne materiały dotyczyć będą m.in. diety planetarnej i ochrony klimatu.
- Marnowanie żywności staje się coraz ważniejszą częścią dyskusji na temat zmian klimatu. W przyszłości to decyzje naszych dzieci będą kształtowały obraz świata, co tylko pokazuje, jak ważna jest obecnie wartościowa edukacja ekologiczna. Dlatego powstała „EkoMisja”. W ramach projektu udostępniamy szkołom darmowe materiały edukacyjne, które w lekki i kreatywny sposób zwracają uwagę najmłodszych na problemy związane ze środowiskiem. Zachęcam wszystkich do zgłaszania do programu okolicznych szkół, aby nasi eksperci razem z nauczycielami i rodzicami mogli już teraz zmieniać świat na lepsze – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.
Wiedza, która ratuje planetę
Do tej pory w ramach „EkoMisji” powstało 18 scenariuszy lekcji, z których skorzystało aż 81 390 uczniów z 623 szkół w Polsce. W tym roku, każda szkoła, która zarejestruje się w trzeciej edycji programu, otrzyma:
- materiały edukacyjne (w tym scenariusze lekcji),
- audiobook z dwoma bajkami po polsku i ukraińsku,
- a także komplet materiałów z edycji 2021/2022 z kartami pracy w języku ukraińskim.
Wszystkie szkoły będą mogły wziąć także udział w specjalnym konkursie z nagrodami. Za organizację programu odpowiada Lidl Polska oraz Federacja Polskich Banków Żywności. Szczegóły na temat konkursu zostaną opublikowane w listopadzie br.
- Cieszymy się, że rozpoczynamy trzecią edycję projektu „EkoMisja” skierowanego do szkół podstawowych. Dziękujemy sieci Lidl Polska za współpracę oraz wsparcie w ramach tego projektu. Stawiamy na innowacyjne metody edukacji, które pozwolą nauczycielom zaangażować uczniów i w prosty sposób pokazać im wpływ naszych codziennych wyborów na planetę. I to działa! Nauczyciele mówią nam że dzieci opowiadają w domu o niemarnowaniu żywności i nawet zaczynają gotować z resztek – mówi Katarzyna Lipka-Szostak, dyrektor ds. rozwoju i edukacji w Federacji Polskich Banków Żywności.
Zgłoszenia do bezpłatnego programu edukacyjnego „EkoMisja” przyjmowane są do końca września br. poprzez formularz na stronie: https://niemarnuje.bankizywnosci.pl/ekomisja-trzecia-edycja/.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Żywienie

Sylwia Bomba: Stosuję zasadę żywieniową 80/20. Raz w tygodniu jem z córką kebaba i organizm wybacza mi to
Influencerka przekonuje, że są takie momenty czy okoliczności, kiedy w swoim jadłospisie pozwala sobie na więcej. Jej zdaniem każdy powinien robić sobie taki „oszukany dzień” i spełniać wtedy swoje zachcianki żywieniowe. Oczywiście nie po to, żeby się najeść do syta, ale zaspokoić apetyt chociażby na coś słodkiego. Sylwia Bomba przyznaje, że do jej dietetycznych grzeszków należą: kebab, popcorn i cola.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Gwiazdy
Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj

Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.