Ostatnie dni zapisów do programu EkoMisja
Coraz mniej czasu zostało na zgłoszenie szkół do bezpłatnego programu edukacyjnego „EkoMisja – nie marnuję”. Celem inicjatywy jest zwiększenie świadomości ekologicznej dzieci. Jej organizatorami są Lidl Polska i Federacja Polskich Banków Żywności. Aby zgłosić szkołę do programu, wystarczy wypełnić formularz.
Program „EkoMisja” trwa od 2018 roku i zaangażowani są w niego doświadczeni metodycy, którzy co roku przygotowują nowe materiały edukacyjne dla dzieci z klas 1-4 i 5-8 z zakresu edukacji klimatycznej, zdrowego stylu życia oraz niemarnowania zasobów, w tym żywności. Celem inicjatywy jest wzbudzenie u najmłodszych refleksji nad stanem planety oraz wyposażenie ich w najpotrzebniejszą wiedzę. Program kształtuje dobre nawyki i zwraca uwagę na właściwe działania, mogące posłużyć środowisku. Tegoroczne materiały dotyczyć będą m.in. diety planetarnej i ochrony klimatu.
- Marnowanie żywności staje się coraz ważniejszą częścią dyskusji na temat zmian klimatu. W przyszłości to decyzje naszych dzieci będą kształtowały obraz świata, co tylko pokazuje, jak ważna jest obecnie wartościowa edukacja ekologiczna. Dlatego powstała „EkoMisja”. W ramach projektu udostępniamy szkołom darmowe materiały edukacyjne, które w lekki i kreatywny sposób zwracają uwagę najmłodszych na problemy związane ze środowiskiem. Zachęcam wszystkich do zgłaszania do programu okolicznych szkół, aby nasi eksperci razem z nauczycielami i rodzicami mogli już teraz zmieniać świat na lepsze – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.
Wiedza, która ratuje planetę
Do tej pory w ramach „EkoMisji” powstało 18 scenariuszy lekcji, z których skorzystało aż 81 390 uczniów z 623 szkół w Polsce. W tym roku, każda szkoła, która zarejestruje się w trzeciej edycji programu, otrzyma:
- materiały edukacyjne (w tym scenariusze lekcji),
- audiobook z dwoma bajkami po polsku i ukraińsku,
- a także komplet materiałów z edycji 2021/2022 z kartami pracy w języku ukraińskim.
Wszystkie szkoły będą mogły wziąć także udział w specjalnym konkursie z nagrodami. Za organizację programu odpowiada Lidl Polska oraz Federacja Polskich Banków Żywności. Szczegóły na temat konkursu zostaną opublikowane w listopadzie br.
- Cieszymy się, że rozpoczynamy trzecią edycję projektu „EkoMisja” skierowanego do szkół podstawowych. Dziękujemy sieci Lidl Polska za współpracę oraz wsparcie w ramach tego projektu. Stawiamy na innowacyjne metody edukacji, które pozwolą nauczycielom zaangażować uczniów i w prosty sposób pokazać im wpływ naszych codziennych wyborów na planetę. I to działa! Nauczyciele mówią nam że dzieci opowiadają w domu o niemarnowaniu żywności i nawet zaczynają gotować z resztek – mówi Katarzyna Lipka-Szostak, dyrektor ds. rozwoju i edukacji w Federacji Polskich Banków Żywności.
Zgłoszenia do bezpłatnego programu edukacyjnego „EkoMisja” przyjmowane są do końca września br. poprzez formularz na stronie: https://niemarnuje.bankizywnosci.pl/ekomisja-trzecia-edycja/.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.