Komunikaty PR

Ostatnie dni zapisów do programu EkoMisja

2022-09-22  |  05:00

Coraz mniej czasu zostało na zgłoszenie szkół do bezpłatnego programu edukacyjnego „EkoMisja – nie marnuję”. Celem inicjatywy jest zwiększenie świadomości ekologicznej dzieci. Jej organizatorami są Lidl Polska i Federacja Polskich Banków Żywności. Aby zgłosić szkołę do programu, wystarczy wypełnić formularz.

Program „EkoMisja” trwa od 2018 roku i zaangażowani są w niego doświadczeni metodycy,  którzy co roku przygotowują nowe materiały edukacyjne dla dzieci z klas 1-4 i 5-8 z zakresu edukacji klimatycznej, zdrowego stylu życia oraz niemarnowania zasobów, w tym żywności. Celem inicjatywy jest wzbudzenie u najmłodszych refleksji nad stanem planety oraz wyposażenie ich w najpotrzebniejszą wiedzę. Program kształtuje dobre nawyki i zwraca uwagę na właściwe działania, mogące posłużyć środowisku. Tegoroczne materiały dotyczyć będą m.in. diety planetarnej i ochrony klimatu.

- Marnowanie żywności staje się coraz ważniejszą częścią dyskusji na temat zmian klimatu. W przyszłości to decyzje naszych dzieci będą kształtowały obraz świata, co tylko pokazuje, jak ważna jest obecnie wartościowa edukacja ekologiczna. Dlatego powstała „EkoMisja”. W ramach projektu udostępniamy szkołom darmowe materiały edukacyjne, które w lekki i kreatywny sposób zwracają uwagę najmłodszych na problemy związane ze środowiskiem. Zachęcam wszystkich do zgłaszania do programu okolicznych szkół, aby nasi eksperci razem z nauczycielami i rodzicami mogli już teraz zmieniać świat na lepsze – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.

Wiedza, która ratuje planetę

Do tej pory w ramach „EkoMisji” powstało 18 scenariuszy lekcji, z których skorzystało aż 81 390 uczniów z 623 szkół w Polsce. W tym roku, każda szkoła, która zarejestruje się w trzeciej edycji programu, otrzyma:

  • materiały edukacyjne (w tym scenariusze lekcji),
  • audiobook z dwoma bajkami po polsku i ukraińsku,
  • a także komplet materiałów z edycji 2021/2022 z kartami pracy w języku ukraińskim.

Wszystkie szkoły będą mogły wziąć także udział w specjalnym konkursie z nagrodami. Za organizację programu odpowiada Lidl Polska oraz Federacja Polskich Banków Żywności. Szczegóły na temat konkursu zostaną opublikowane w listopadzie br.

- Cieszymy się, że rozpoczynamy trzecią edycję projektu „EkoMisja” skierowanego do szkół podstawowych. Dziękujemy sieci Lidl Polska za współpracę oraz wsparcie w ramach tego projektu. Stawiamy na innowacyjne metody edukacji, które pozwolą nauczycielom zaangażować uczniów i w prosty sposób pokazać im wpływ naszych codziennych wyborów na planetę. I to działa! Nauczyciele mówią nam że dzieci opowiadają w domu o niemarnowaniu żywności i nawet zaczynają gotować z resztek – mówi Katarzyna Lipka-Szostak, dyrektor ds. rozwoju i edukacji w Federacji Polskich Banków Żywności.

Zgłoszenia do bezpłatnego programu edukacyjnego „EkoMisja” przyjmowane są do końca września br. poprzez formularz na stronie: https://niemarnuje.bankizywnosci.pl/ekomisja-trzecia-edycja/.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Edukacja

Poznanie osobowości kota kluczem do prawidłowej opieki nad nim. Wsparciem może być spotkanie z behawiorystą

Z ogólnopolskiego badania „Zachowanie, osobowość i codzienność kotów” przeprowadzonego przez WHISKAS wynika, że aż 85 proc. opiekunów traktuje koty jako pełnoprawnych członków rodziny, 65 proc. uważa je za swoich najlepszych przyjaciół, a 61 proc. – za powierników codziennych myśli i emocji. Koty potrzebują jednak odpowiedzialnej opieki. Podobnie jak ludzie, mają różne typy osobowości i potrzeby behawioralne, których zaspokajanie jest kluczem do osiągnięcia kociego dobrostanu. W przypadku zauważenia niepokojących objawów u swojego pupila pomocna może być rozmowa z behawiorystą.

Media

Hubert Urbański: Teraz uczestnicy „Milionerów” przejdą wieloetapowe castingi. Chcemy mieć osoby z największą wiedzą

Gospodarz teleturnieju zdradza, że teraz format nagrywany jest w bardziej nowoczesnym studio. Zmieniły się także zasady castingu. Zanim bowiem dany uczestnik zostanie zaproszony do studia i stanie do walki o nagrodę główną, musi przejść wnikliwą weryfikację online. Hubert Urbański uważa, że pozwala to na dokładniejszą ocenę potencjału każdego kandydata i w ten sposób udaje się wybrać najlepszych z najlepszych, więc poziom będzie niezwykle wysoki.