Platformy e-learningowe przeżywają oblężenie
Po kolei przestają działać najbardziej popularne strony do nauki online. Portale edukacyjne Ministerstwa, z wiodącymi Epodreczniki.pl, nie były przygotowane na tak dużą liczbę odwiedzających. Na szczęście, nie tylko rząd dba o edukację. W odpowiedzi na zamknięcie szkół, organizacja non-profit Szkoła w Chmurze otworzyła swoją platformę dla wszystkich uczniów i nauczycieli.
Zamknięcie szkół wymusiło przeniesienie nauki do internetu. Ta nowa sytuacja okazuje się dużym wyzwaniem, zarówno dla uczniów, ich rodziców, jak i dla nauczycieli. Obłożenie stron oferujących materiały edukacyjne jest coraz większe. Serwery ulegają przeciążeniu z powodu zbyt dużej liczby użytkowników, uniemożliwiając normalne korzystanie. Rodzice i uczniowie nie kryją frustracji. Nic dziwnego, skoro strony albo nie działają, albo co chwila się zawieszają.
Pod jednym z postów na profilu facebookowym MENu czytamy komentarz: ,,Strona nie radzi sobie z ilością odsłon. Ta i wiele innych, które mają pomóc uczniom, rodzicom i nauczycielom, zwyczajnie nie działają”.
Co ważne, nie tylko rząd pracuje nad rozwiązaniami do nauki online. Organizacje non-profit zaczęły proponować swoje narzędzia. Do jednych z bardziej rozbudowanych portali należy Szkoła w Chmurze. Materiały na stronie są przygotowane zgodnie
z podstawą programową MEN i podane w formie interaktywnych quizów i zadań otwartych. Platforma Szkoły w Chmurze jest dostępna bez żadnych opłat
dla wszystkich chętnych uczniów szkół podstawowych i nauczycieli
na: www.szkolawchmurze.org.
Dodatkowe informacje:
- http://szkolawchmurze.org – strona platformy online Szkoła w Chmurze - pod tym adresem można założyć darmowe konto
- https://www.facebook.com/szkolawchmurze/ - profil w serwisie Facebook
Kontakt dla mediów
Marzena Kociucka
tel. 506 966 878, media@szkolawchmurze.org

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Dorota Szelągowska: Tęsknię za Darkiem „Stolarzem” przed kamerą. Ale mamy ze sobą kontakt i będziemy razem robić jakieś rzeczy youtube’owe
Prezenterka zaznacza, że wraz z ostatnim klapsem na planie zdjęciowym programu, który wcześniej realizowała z Darkiem „Stolarzem”, nie zakończyła się ich znajomość. Nadal utrzymują ze sobą kontakt i planują kolejne wspólne przedsięwzięcia. Dorota Szelągowska uważa, że każdy powinien maksymalnie wykorzystywać swój potencjał, dlatego nie można siedzieć bezczynnie, tylko trzeba podejmować nowe wyzwania, korzystać z dostępnych propozycji i szans. Teraz co prawda obydwoje pracują dla konkurencyjnych stacji, ale nie rywalizują ze sobą, tylko nadal się wspierają.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Robotyka i SI
Za 90 proc. wypadków drogowych odpowiada człowiek. Rozwój autonomicznych pojazdów może to ryzyko ograniczyć

Z analiz Polskiego Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ITS wynika, że w ok. 90 proc. wypadków drogowych decydującą rolę odgrywa czynnik ludzki. Dzięki inteligentnym pojazdom liczba wypadków może się zmniejszyć o ok. 30 proc. Stopniowe udoskonalanie czujników i algorytmów ma kluczowe znaczenia dla poprawy bezpieczeństwa na drogach. Obecnie samochody osiągają drugi i trzeci poziom autonomii w sześciostopniowej skali SAE.