Komunikaty PR

Pokolenie Z: uczy się, studiuje, wchodzi na rynek pracy. A jak lubi odpoczywać?

2020-01-02  |  17:10
Biuro prasowe

Przemiany demograficzne, w tym pokoleniowe wpływają na wiele aspektów gospodarki, także na branżę turystyczną. Każde pokolenie jest wewnętrznie zróżnicowane pod względem stylu życia i innych wartości wpływających na zachowania i potrzeby. Spełnienie oczekiwań pokolenia Z to bardzo duże wyzwanie – mówią organizatorzy turystyki. 

Jakie są „Zetki”?

Według raportów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i marketingu, pokolenie Z charakteryzuje pewna grupa cech. Dominują sformułowania, że „Zetki” są generacją ludzi wiecznie „podłączonych”. Właściwie od dnia urodzenia, żyją w zgodzie z nową technologią i stanowi ona dla nich naturalne środowisko. Członkowie tego pokolenia mają wysoką samoocenę i chcą zmieniać świat. Są zorientowani na dialog i rozwiązywanie konfliktów. Mają również radykalne podejście do dyskryminacji, a ich styl konsumpcji jest sposobem wyrażania indywidualnej tożsamości. Generacja Z chce poznawać nowych ludzi i budować z nimi relacje, przy czym informacjami najczęściej dzieli się przez media społecznościowe i komunikatory.

A co z odpoczynkiem i czasem wolnym?

Pokolenie Z ceni niezależność i poszukuje prawdy w każdej sferze życia.Zetki” chętnie podróżują wykazując tendencje podobne do Millenialsów – mniejszą rolę odgrywają dla nich dobra materialne, a bardziej skupiają się na gromadzeniu doświadczeń i doznań. Znają języki, więc poznawanie nowych kultur i społeczności, nie stanowi dla nich problemu. Dlatego bardzo ważne jest, aby każdy wyjazd, poza uszytym programem pod konkretne potrzeby tej grupy, oferował ciekawą historię i interesujące wyzwania, które zwrócą ich uwagę. Generacja Z chce odkrywać świat i widzieć w swoich wyjazdach głębszy cel – mówi Mirosław Sikorski, prezes zarządu Almatur.

Rola mediów społecznościowych

Pokolenie Z to pierwsza generacja, która z powodzeniem łączy równoległe funkcjonowanie w dwóch światach – rzeczywistym i wirtualnym. Można to zaobserwować w sposobie wyrażania myśli, poszukiwaniu rozwiązań i tworzeniu przez nich treści. Turystyka, z natury rzeczy ukierunkowana na emocje i doświadczenia stanowi rodzaj aktywności, który bardzo dobrze czuje się w wirtualnym środowisku. Pokolenie Z uwielbia dzielić się wrażeniami z podróży w serwisach społecznościowych, chętnie porównuje swoje dokonania, kolekcjonuje doznania i chwile, szuka inspiracji. Młodzi ludzi z każdego wyjazdu przywożą bogaty materiał fotograficzny i filmowy, który następnie przetwarzany jest na teledyski, udostępniany na Youtubie i wysyłany znajomym. Stanowi to ogromne źródło wiedzy i inspiracji dla innych, dlatego bardzo ważne jest, aby firmy oferujące usługi, również te turystyczne, zaprzyjaźniły się z tym potężnym kanałem komunikacji – dodaje Mirosław Sikorski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko „PrzedszkolaBezOwsików.pl” – rusza ogólnopolski program edukacyjny Biuro prasowe
2024-10-16 | 14:00

„PrzedszkolaBezOwsików.pl” – rusza ogólnopolski program edukacyjny

Przynajmniej co trzeci rodzic (37 proc.) deklaruje, że jego dziecko zaraziło się owsikami. Dlatego też, w trosce o zdrowie dzieci i ich bliskich, uruchomiony został program
Dziecko W czasie deszczu dzieci… nie muszą się nudzić - pomysły na zabawy na zewnątrz
2024-10-13 | 21:00

W czasie deszczu dzieci… nie muszą się nudzić - pomysły na zabawy na zewnątrz

Skakanie po kałużach, puszczanie statków, strząsanie patykiem wody z gałęzi i spacery w przyjemnym szumie spadających kropel… Jesienne deszczowe dni mogą dać dzieciom wiele
Dziecko Warszawska galeria organizuje Festiwal Sztuki Ulicznej
2024-10-11 | 11:00

Warszawska galeria organizuje Festiwal Sztuki Ulicznej

Szczudlarze, mimowie, żywe rzeźby, aktorzy teatralni, muzycy oraz tancerze opanują Galerię Północną w Warszawie. Już 12 października rusza Festiwal Sztuki Ulicznej. Impreza w tym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edukacja

Stereotypy społeczne sprawiają, że mężczyznom trudno szukać pomocy w depresji. W zdrowiu i edukacji ich sytuacja jest trudniejsza niż kobiet

Luka edukacyjna, czyli gorsze wyniki w testach i mniejsze szanse na wyższą edukację, krótszy czas życia, późniejszy wiek emerytalny, ale przede wszystkim samotność w depresji i większa liczba samobójstw – to problemy współczesnych polskich mężczyzn. W ich naprawie przeszkadza nie tylko brak powszechnej świadomości ich występowania, ale także stereotypy społeczne, które utrudniają mężczyznom zwrócenie się o pomoc, oraz brak systemowych ram udzielania tej pomocy.

Muzyka

Krzysztof Skórzyński: Wkrótce planuję co najmniej dwa nowe single. Jeżeli moja muzyka nie znajdzie słuchaczy, to nie będę miał do nikogo pretensji

Dziennikarz przygotowuje się do premiery pierwszej autorskiej EP-ki i jak zaznacza, w ten sposób spełnia jedno ze swoich największych marzeń. Bardzo zależy mu więc na tym, by każdy utwór był dopracowany w najmniejszym szczególe i niósł wartościowy przekaz. Pierwszy singiel zatytułowany „A może tak” Krzysztof Skórzyński oficjalnie zaprezentował podczas Top of The Top Sopot Festival.