Pokolenie Z: uczy się, studiuje, wchodzi na rynek pracy. A jak lubi odpoczywać?
Przemiany demograficzne, w tym pokoleniowe wpływają na wiele aspektów gospodarki, także na branżę turystyczną. Każde pokolenie jest wewnętrznie zróżnicowane pod względem stylu życia i innych wartości wpływających na zachowania i potrzeby. Spełnienie oczekiwań pokolenia Z to bardzo duże wyzwanie – mówią organizatorzy turystyki.
Jakie są „Zetki”?
Według raportów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i marketingu, pokolenie Z charakteryzuje pewna grupa cech. Dominują sformułowania, że „Zetki” są generacją ludzi wiecznie „podłączonych”. Właściwie od dnia urodzenia, żyją w zgodzie z nową technologią i stanowi ona dla nich naturalne środowisko. Członkowie tego pokolenia mają wysoką samoocenę i chcą zmieniać świat. Są zorientowani na dialog i rozwiązywanie konfliktów. Mają również radykalne podejście do dyskryminacji, a ich styl konsumpcji jest sposobem wyrażania indywidualnej tożsamości. Generacja Z chce poznawać nowych ludzi i budować z nimi relacje, przy czym informacjami najczęściej dzieli się przez media społecznościowe i komunikatory.
A co z odpoczynkiem i czasem wolnym?
Pokolenie Z ceni niezależność i poszukuje prawdy w każdej sferze życia. „Zetki” chętnie podróżują wykazując tendencje podobne do Millenialsów – mniejszą rolę odgrywają dla nich dobra materialne, a bardziej skupiają się na gromadzeniu doświadczeń i doznań. Znają języki, więc poznawanie nowych kultur i społeczności, nie stanowi dla nich problemu. Dlatego bardzo ważne jest, aby każdy wyjazd, poza uszytym programem pod konkretne potrzeby tej grupy, oferował ciekawą historię i interesujące wyzwania, które zwrócą ich uwagę. Generacja Z chce odkrywać świat i widzieć w swoich wyjazdach głębszy cel – mówi Mirosław Sikorski, prezes zarządu Almatur.
Rola mediów społecznościowych
Pokolenie Z to pierwsza generacja, która z powodzeniem łączy równoległe funkcjonowanie w dwóch światach – rzeczywistym i wirtualnym. Można to zaobserwować w sposobie wyrażania myśli, poszukiwaniu rozwiązań i tworzeniu przez nich treści. Turystyka, z natury rzeczy ukierunkowana na emocje i doświadczenia stanowi rodzaj aktywności, który bardzo dobrze czuje się w wirtualnym środowisku. Pokolenie Z uwielbia dzielić się wrażeniami z podróży w serwisach społecznościowych, chętnie porównuje swoje dokonania, kolekcjonuje doznania i chwile, szuka inspiracji. Młodzi ludzi z każdego wyjazdu przywożą bogaty materiał fotograficzny i filmowy, który następnie przetwarzany jest na teledyski, udostępniany na Youtubie i wysyłany znajomym. Stanowi to ogromne źródło wiedzy i inspiracji dla innych, dlatego bardzo ważne jest, aby firmy oferujące usługi, również te turystyczne, zaprzyjaźniły się z tym potężnym kanałem komunikacji – dodaje Mirosław Sikorski.
Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba
Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.
Konsument
Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową
Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.
Media
Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące
Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.