Komunikaty PR

Porozumienie między największą śląską uczelnią i Szkołą w Chmurze

2024-04-26  |  14:00
Biuro prasowe

25 kwietnia 2024 roku w auli Kazimierza Lepszego w budynku Rektoratu Uniwersytetu Śląskiego przy ul. Bankowej 12 w Katowicach zainagurowano współpracę w ramach umowy podpisanej pomiędzy Szkołą w Chmurze a Uniwersytetem Śląskim. Dokument zakłada współpracę dydaktyczno-naukową (wykłady, prelekcje, warsztaty, Hackathon). 

-        Cieszymy się, że Szkoła w Chmurze dołącza do szkół, które już współpracują z Uniwersytetem Śląskim. Aktualnie współpracujemy z blisko 130 placówkami edukacyjnymi. Jesteśmy uczelnią, która od lat, prowadzi licea akademickie, klasy uniwersyteckie, obejmuje swoim patronatem działalność edukacyjną. Cieszymy się, że do tego grona dołącza ogólnopolska Szkoła w Chmurze - mówi dr Magdalena Ochwat, Pełnomocniczka Rektora UŚ ds. współpracy ze szkołami

Szkoła w Chmurze to największa szkoła wspierająca edukację domową w Polsce. Dziś to blisko 30 tys. uczniów oraz tysiąc nauczycieli i warsztatowców. Szkoła w Chmurze chce kontynuować swoją misję reformowania edukacji, zapewniając uczniom przestrzeń do rozwijania talentów oraz czerpania radości z nauki. To miejsce, gdzie edukacja staje się inspirującym procesem, a nie tylko obowiązkiem. To przestrzeń, w której wspierane są pasje i przywracana jest radość z uczenia się.

  • Zależy nam na dawaniu uczniom naszej szkoły możliwości szerokiego zdobywania wiedzy i doświadczenia interdyscyplinarności - mówi Barbara Jędrusiak, dyrektorka Szkoły w Chmurze. - Istotą naszego modelu jest stwarzanie możliwości do korzystania z całego piękna i zasobów, które są dostępne w ofercie miast, metropolii i regionów. Cieszę się ze współpracy naszych uczniów z fantastycznymi nauczycielami uniwersyteckimi. Już teraz realizowane przez uczniów projekty w ramach Szkoły w Chmurze pokazują ich ogromny potencjał i zasługują na wsparcie doświadczeniem i kreatywnością pracowników Uniwersytetu Śląskiego.

O tym jaka powinna być nowoczesna edukacja rozmawiali w czwartek przedstawiciele Uniwersytetu Śląskiego: dr Mikołaj Marcela, prof. Michał Kłosiński, prof. Dariusz Szostek,Rafał Prabucki oraz Anna Gliszczyńska ze Szkoły w Chmurze i uczniowie: Paweł Juszkiewicz oraz Zofia Pichlak.

-        Współpraca ze Szkołą w Chmurze dopełnia ideę uniwersyteckiej transdyscyplinarności. Wraz ze wsparciem Cyber Science możliwe jest uzupełnienie inicjatyw o wiedzę prawną, techniczną, o bezpieczeństwie młodzieży w Internecie, a także o wsparcie Hackathonu we właściwym kreowaniu cyfrowego świata opartego o wartości zgodne z centralną rolą człowieka w tych procesach – podkreśla dr inż. Rafał Prabucki ze Śląskiego Centrum Inżynierii Prawa, Technologii i Kompetencji Cyfrowych Cyber Science.


Uniwersytet Śląski i Szkoła w Chmurze zapowiadają realizację wspólnych projektów edukacyjnych oraz prowadzenie wspólnych badań. Szczególnym obszarem będą wyzwania humanistyki cyfrowej oraz bezpieczeństwa cyfrowego. Uniwersytet otwiera się na uczniów Szkoły w Chmurze oraz ich nauczycieli. Uczniowie mają brać udział w organizowanych przez Uniwersytet zajęciach i inicjatywach. Jednym z nich jest planowany Hackathon. Z kolei nauczyciele będą mieli możliwość podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych. Koordynatorami współpracy są dr Monika Karwacka i prof. Michał Kłosiński z Wydziału Humanistycznego oraz dr Rafał Prabucki z Wydziału Prawa i Administracji. 

Współpraca uniwersytetu ze Szkołą w Chmurze sięga jesieni 2023 roku. Teraz została sformalizowana. 

-        Już po tych pierwszych kontaktach, czuliśmy, że umowa pomiędzy naszą uczelnią a szkołą będzie tylko kwestią czasu. Troska o edukację, otwartość, cyfrowe środowisko pracy oraz podobny pozytywny work flow dają nam najlepsze podstawy do dalszych przedsięwzięć - mówią dr Monika Karwacka i dr Marek Mikołajec z Zespołu Humanistyki Cyfrowej UŚ. - Żeby nie poprzestawać tylko na podpisaniu dokumentów proponujemy towarzyszące temu faktowi wydarzenia, skierowane do uczniów szkoły oraz studentów: panel dyskusyjny z udziałem dr Mikołaja Marceli, dr hab. Michała Kłosińskiego na temat wyzwań edukacji w cyfrowym świecie, slam poetycki (grupa poetycka Na Abarot), gra edukacyjna w CINiBA - dodają.

W czwartek zapowiedzią szerokiej współpracy między Szkołą w Chmurze i Uniwersytem Śląskim były warsztaty organizowane przez działający w uczelni Zespół Humanistyki Cyfrowej, centrum Cyber Science oraz grupę Na Abarot oraz Centrum Informacji Naukowej i Biblioteki Akademickiej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Jak dbać o aktywność fizyczną w ciąży i po porodzie Biuro prasowe
2024-04-28 | 20:00

Jak dbać o aktywność fizyczną w ciąży i po porodzie

Niezależnie od panującej na zewnątrz pogody i natłoku obowiązków warto znaleźć każdego dnia czas na aktywność fizyczną – również w czasie ciąży czy połogu. O
Dziecko „Mój zaczarowany świat” – startuje konkurs dla przedszkoli w całej Polsce
2024-04-26 | 10:05

„Mój zaczarowany świat” – startuje konkurs dla przedszkoli w całej Polsce

Z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka w czerwcu, Primater ogłasza dedykowany przedszkolom konkurs plastyczny „Mój zaczarowany świat”. Zwycięska placówka dla
Dziecko Porozumienie między największą śląską uczelnią i Szkołą w Chmurze
2024-04-24 | 13:00

Porozumienie między największą śląską uczelnią i Szkołą w Chmurze

W najbliższy czwartek – 25 kwietnia 2024 roku, w Auli im. Kazimierza Lepszegow budynku Rektoratu Uniwersytetu Śląskiego przy ul. Bankowej 12 w Katowicach o godz. 11.00

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Psychologia

Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu

Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.

Konsument

Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność

Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.