Port Łódź łączy siły z Fundacją Huśtawka

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations
ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
„Raz w górę, raz w dół. Mamo, tato pogadajmy!” – to przesłanie akcji społecznej wspierającej rodziców na każdym etapie życiowego wyzwania, jakim jest wychowywanie dziecka. Inicjatywa realizowana jest przez Fundację Huśtawka oraz Port Łódź, które wspólnie uruchamiają bezpłatne konsultacje dla rodziców: stacjonarne, telefoniczne oraz poprzez aplikację Messenger. Planowane są ponadto spotkania z psychologami, organizacjami, a także autorami książek podejmującymi temat zdrowia psychicznego. Fundacja Huśtawka na stałe zagości w Porcie Łódź, gdzie w jednej z sal przeznaczonych do działań społecznych będzie mieć swoją nową siedzibę.
Inauguracja akcji „Raz w górę, raz w dół. Mamo, tato pogadajmy!” nieprzypadkowo odbywa się 10 października, kiedy to obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Port Łódź połączył siły z łódzką Fundacją Huśtawka na czele z jej założycielką Anną Grabarczyk, by wspomóc rodziców w trudnych sytuacjach, a także służyć radą młodym mamom i tatom, którzy zaczynają dopiero swoją przygodę z rodzicielstwem. Anna Grabarczyk jest już koordynatorką Regionalnego Interwencyjnego Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży, teraz w ramach inicjatywy „Raz w górę, raz w dół. Mamo, tato pogadajmy!” wspólnie z zespołem Fundacji oferować będzie bezpłatną pomoc rodzicom realizowaną poprzez stacjonarne spotkania indywidualne i grupowe, porady telefoniczne oraz konsultacje za pomocą komunikatora Messenger.
Pierwsze dyżury stacjonarne w Porcie Łódź – nowej siedzibie Fundacji Huśtawka – odbędą się 19 oraz 26 października w godzinach 15:00 – 18:00. Dodatkowo z myślą o rodzicach przez trzy dni w tygodniu funkcjonować będą konsultacje: telefoniczne (każdy wtorek w godzinach 19:00 – 22:00) oraz poprzez aplikację Messenger (każdy poniedziałek i piątek w godzinach 19:00 – 22:00).
- Inicjatywa „Raz w górę, raz w dół. Mamo, tato pogadajmy!” to bezpieczna przestrzeń dla rodziców, w której mogą opowiedzieć o tym co czują, o tym z jakimi problemami borykają się każdego dnia, o swoich trudnościach i radościach. To miejsce dla każdej mamy i każdego taty, który potrzebuje wsparcia, szuka pomocy albo po prostu potrzebuje porozmawiać, opowiedzieć komuś o swoich troskach. Aby dawać dzieciom siłę, być ich podporą, towarzyszyć im w zdobywaniu świata, każdy rodzic potrzebuje mocy – mówi Anna Grabarczyk, założycielka i prezeska Fundacji Huśtawka.
Symbolem wspólnej akcji Fundacji oraz Portu Łódź jest ekspozycja zlokalizowana w Atrium Centrum - huśtawka. Każdy odwiedzający Port Łódź może na niej usiąść i pomyśleć nad przesłaniem inicjatywy „Raz w górę, raz w dół. Mamo, tato pogadajmy!”, wykonać sobie na niej zdjęcie lub film, który opublikowany w mediach społecznościowych z pewnością znacznie przyczyni się do szerzenia świadomości na temat tej ważnej inicjatywy.
- Nasze emocje są jak huśtawka – raz w górę, raz w dół, wszystkie potrzebne. Ważne, by odpowiednio i na czas się nimi zaopiekować. Zaopiekować się sobą. A czasami, jeśli nasze zasoby są zabezpieczone, zobaczyć czy ktoś obok nie potrzebuje wsparcia. Dlatego Port Łódź połączył siły z Fundacją Huśtawka. Chcemy wyjść naprzeciw osobom, które może za długo były silne i teraz po prostu potrzebują porozmawiać – opisuje nową społeczną akcję Centrum Maria Szwed z Portu Łódź.
Siedziba Fundacji Huśtawka
Port Łódź, ulica Pabianicka 245
Sala Rokicie
Dyżury
Stacjonarne:
19 października (czwartek) 15:00 – 18:00
26 października (czwartek) 15:00 – 18:00
Telefoniczne:
Każdy wtorek 19:00 – 22:00
Tel: 780 73 73 74
Messenger:
Każdy poniedziałek i piątek 19:00 – 22:00
Fundacja Huśtawka
Anna Grabarczyk - psychotraumatolożka, interwentka kryzysowa, pracowniczka socjalna. Założycielka i prezeska Fundacji Huśtawka, koordynatorka Interwencyjnego Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży Pogadajmytutaj, trenerka umiejętności społecznych, szkoleniowiec, wykładowca akademicki. Od kilkunastu lat pracuje z osobami w różnych kryzysach. Prywatnie mama Ignasia.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.