Komunikaty PR

Port Łódź łączy siły z Fundacją Huśtawka

2023-10-26  |  12:55
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Do pobrania docx ( 0.32 MB )

Łódzka Fundacja Huśtawka zajmująca się pracą z osobami w kryzysach przeniosła swoją siedzibę do Portu Łódź, centrum handlowego należącego do Ingka Centres. To kolejna po „Butiku Pełnym Dobra” inicjatywa społeczna Portu Łódź, której celem jest wspieranie lokalnych organizacji. W Atrium Centrum jako symbol rozpoczętej współpracy pojawiła się ekspozycja - huśtawka, na której każdy może usiąść i pomyśleć nad głównym przesłaniem Fundacji: „Raz w górę, raz w dół. To normalne. Nasze emocje są na huśtawce”. W Porcie Łódź Fundacja Huśtawka organizować będzie spotkania tematyczne dotyczące zdrowia psychicznego, odbywać będą się tu też dyżury otwarte, szczególne kierowane do rodziców szukających wsparcia.

W Porcie Łódź Fundacja Huśtawka realizować będzie program akcji społecznej „Raz w górę, raz w dół”, mającej na celu wsparcie rodziców na każdym etapie życiowego wyzwania, jakim jest wychowywanie dziecka. Zespół Fundacji na czele z prezeską Anną Grabarczyk oferować będzie bezpłatną pomoc rodzicom, realizowaną nie tylko poprzez stacjonarne spotkania indywidualne i grupowe, ale także porady telefoniczne oraz konsultacje za pomocą komunikatora Messenger „Mamo, tato, pogadajmy!” Planowane są ponadto spotkania z psychologami, organizacjami, osobami, które mierzyły czy nadal mierzą się z kryzysem emocjonalnym, a także autorami książek podejmującymi temat zdrowia psychicznego.

- W nowej siedzibie w Porcie Łódź, chcemy jeszcze szerzej wyjść do mieszkańców Łodzi i regionu, wspierać rodziców na każdym etapie – gdy czekają na przyjście na świat dziecka, gdy zmagają się z wyzwaniem jakim niewątpliwie jest bycie mamą lub tatą oraz gdy w rodzicielstwie spotyka ich utrata. Inicjatywa „Raz w górę, raz w dół” realizowana przez naszą Fundację to bezpieczna przestrzeń dla rodziców, w której mogą opowiedzieć o tym co czują, o tym z jakimi problemami borykają się każdego dnia, o swoich trudnościach i radościach mówi Anna Grabarczyk, założycielka i prezeska Fundacji Huśtawka.

Symbolem wspólnej akcji Fundacji oraz Portu Łódź jest ekspozycja zlokalizowana w Atrium Centrum - huśtawka. Każdy odwiedzający Port Łódź może na niej usiąść i wykonać sobie zdjęcie lub film, które opublikowane w mediach społecznościowych z hasztagiem #razwgóręrazwdół z pewnością znacznie przyczynią się do szerzenia świadomości na temat tej ważnej inicjatywy.

- Nasze emocje są jak huśtawka – raz w górę, raz w dół, wszystkie potrzebne. Ważne, by odpowiednio i na czas się nimi zaopiekować. Zaopiekować się sobą. A czasami, jeśli nasze zasoby są zabezpieczone, zobaczyć czy ktoś obok nie potrzebuje wsparcia. Dlatego Port Łódź połączył siły z Fundacją Huśtawka. Chcemy wyjść naprzeciw osobom, które może za długo były silne i teraz po prostu potrzebują porozmawiać opisuje nową społeczną akcję Centrum Maria Szwed z Portu Łódź.

Fundacja Huśtawka została założona przez kobiety. Powstała po to, aby wspierać i pomagać osobom, w szczególności rodzinom, w sposób profesjonalny, z zachowaniem granic i poszanowania godności drugiego człowieka. Jej celem jest zmiana rzeczywistości, budowanie współpracy między organizacjami i instytucjami na rzecz poprawy życia osób najbardziej potrzebujących. Fundacja Huśtawka współpracuje między innymi z Wydziałem Ekonomiczno-Socjologicznym, gdzie prowadzony był Punkt Interwencji Kryzysowej dla mieszkańców Łodzi, studentów i pracowników oraz realizuje szkolenia dla profesjonalistów wspierających osoby w kryzysach. 

Anna Grabarczyk - psychotraumatolożka, interwentka kryzysowa, pracowniczka socjalna. Założycielka i prezeska Fundacji Huśtawka, koordynatorka Interwencyjnego Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży „Pogadajmy tutaj”, trenerka umiejętności społecznych, szkoleniowczyni, wykładowczyni akademicka. Od kilkunastu lat pracuje z osobami w różnych kryzysach. Prywatnie mama Ignasia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Beyond Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.