Komunikaty PR

Port Łódź spełnia marzenia o beztroskich wakacjach

2022-07-18  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl

Blisko 80 dzieci z Ukrainy i Polski wzięło udział w lipcu w bezpłatnych turnusach wakacyjnych zorganizowanych przez Port Łódź, łódzki sklep IKEA i Fundację Swim For a Dream. Obecnie trwa ostatni tydzień lipcowych zajęć, podczas których najmłodsi przez 8 godzin dziennie mają zapewnioną opiekę, rozmaite atrakcje, wycieczki oraz obiad w restauracji IKEA. Ruszyły zapisy na kolejny miesiąc bezpłatnych zajęć. Warto się pospieszyć by zapisać swoją pociechę na wybrany tydzień tematyczny, ponieważ o przyjęciu dziecka na sierpniowy turnus decyduje - poza względami formalnymi - także kolejność zgłoszeń. 

„Wakacyjna BezTroska” to inicjatywa skierowana do dzieci w wieku od 6 do 12 lat, których rodziny znalazły się w trudnej sytuacji życiowej i aktualnie nie mogą pozwolić sobie na zorganizowanie najmłodszym letniego wypoczynku. Tu ze wsparciem przyszli Port Łódź oraz sklep IKEA Łódź, którzy we współpracy z Fundacją Swim For a Dream postanowili spełnić marzenia maluchów o beztroskich wakacjach. W bezpłatnych letnich turnusach mogą uczestniczyć dzieci z Ukrainy, których rodziny przekroczyły granicę po 24 lutego br. i znalazły w naszym mieście schronienie przed trwającą w ich kraju wojną. Akcja skierowana jest też do polskich rodzin, których dochód na osobę nie przekracza 1500 zł (bez 500+). 

Zapisy na sierpniowe wakacje startują 18 lipca o godzinie 12:00 i potrwają do 22 lipca do godziny 18:00.  Do wyboru są trzy terminy zajęć odbywających się od poniedziałku do piątku: 01-05.08, 08-12.08 oraz 16-19.08. Dzieci rejestrować można za pomocą specjalnego formularza na stronie Fundacji Swim For a Dream, dostępnego w dwóch wersjach językowych: polskiej i ukraińskiej. 

Turnusy wakacyjne w sierpniu podzielone zostały na tematyczne tygodnie: sportowe, kreatywne i językowe. Dzieci od poniedziałku do piątku przez 8 godzin mają zapewnioną opiekę polskich i ukraińskich wychowawców oraz codzienny obiad w Restauracji IKEA. Najmłodsi uczestniczą w warsztatach organizowanych w dwóch udostępnionych przez Port Łódź salach. Do dyspozycji maluchów są także dodatkowe atrakcje: park linowy na Patio Portu Łódź, sala zabaw Port Łódź Junior oraz Sport Stacja na zielonym terenie rekreacyjnym Centrum, gdzie zlokalizowane są boiska do gry w piłkę nożną, siatkówkę, koszykówkę, bulodrom, pole do minigolfa, szachy, stoły do ping – ponga i wiele innych przestrzeni sprzyjających aktywności fizycznej. Każdego dnia zaplanowane zostały też atrakcje poza Portem Łódź: wizyta w Planetarium EC1, wycieczki do Orientarium w ZOO, zajęcia na basenie, ścianka wspinaczkowa, kręgielnia, a także seanse filmowe w kinie. Dzieci poprzez zabawę i integrację będą mogły ponadto nauczyć się lub podszkolić język angielski, polski oraz ukraiński.

Lipcowe turnusy udały się znakomicie, a dzieci były zachwycone przygotowanymi atrakcjami, mamy nadzieję, że sierpień wypadnie równie dobrze. To dla najmłodszych świetny sposób na aktywne spędzenie wakacyjnych dni, ale też okazja do integracji, zdobycia nowych przyjaciół i wzajemnego poznawania języka i kultury. Wakacyjna BezTroska to jedna z wielu inicjatyw Portu Łódź, przygotowana w ramach wsparcia lokalnej społeczności. Wiemy jak wiele rodzin 
z doświadczeniem uchodźczym potrzebuje wsparcia, szczególnie w okresie wakacyjnym, kiedy szkoły są zamknięte, a rodzice dopiero co znaleźli nową pracę lub są na etapie jej poszukiwania. Zachęcamy wszystkich opiekunów, bez względu na narodowość, do zapoznania się ze szczegółami i zgłoszenia dzieci na sierpniowe turnusy 
– mówi Maria Szwed z Portu Łódź.

Inicjatorami i sponsorami projektu „Wakacyjna BezTroska” są Port Łódź oraz IKEA Łódź, a organizacja została powierzona łódzkiej Fundacji Swim For a Dream.

 

OFICJALNA STRONA PROJEKTU:

PL https://swimforadream.com/warsztaty-wakacyjne/

UA www.swimforadream.com./uk/daycamps

 

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY:

PL https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd060cxJ9NPBRQB2ZCGftdH5m_wsfLfKFTM7FuD9VduNJKY9A/viewform

UA https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeLon8fys6aelbQFYR1aNmTl7DgTxdhPQ_RjCemnnrTL7BIpg/viewform

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Beyond Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.