Komunikaty PR

Port Łódź z kolejną akcją wsparcia dla Ukraińców

2022-07-07  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl

W Porcie Łódź ruszyła kolejna po „Butiku Pełnym Dobra” inicjatywa wsparcia ukraińskich rodzin, które znalazły schronienie przed wojną w regionie łódzkim. „Wakacyjna BezTroska” to akcja zaplanowana z myślą o ukraińskich dzieciach, które wraz z rodzinami przybyły do Łodzi po 24 lutego br. Inicjatywa skierowana jest także do dzieci pochodzących z polskich rodzin, które znalazły się w trudnej sytuacji i potrzebują wsparcia. Dzięki współpracy Fundacji Swim For a Dream, Portu Łódź oraz IKEA Łódź blisko 200 dzieci w wieku od 6 do 12 lat będzie mogło spędzić tegoroczne lato na bezpłatnych turnusach wakacyjnych. Najmłodsi przez 8 godzin dziennie będą mieli zapewnioną opiekę, obiad, tematyczne warsztaty, aktywności sportowe oraz wycieczki po Łodzi. 

W województwie łódzkim przebywa ponad 114 tysięcy Ukrainek i Ukraińców, z czego ponad 18 tysięcy to dzieci (dane Unii Metropolii Polskich), które wraz z rodzicami i opiekunami musiały uciekać ze swojego kraju przed trwającą tam wojną. Port Łódź, IKEA Łódź, Centrum Służby Rodzinie oraz organizacja Humana w marcu br. połączyły siły by na terenie Centrum otworzyć „Butik Pełen Dobra” z bezpłatną odzieżą dla osób potrzebujących wsparcia. Do tej pory z oferty butiku skorzystało już ponad 5 tysięcy osób, którym wydano ponad 10 tysięcy sztuk ubrań i akcesoriów. Teraz w związku z rozpoczęciem wakacji Port Łódź rusza z kolejną akcją, która zapewni beztroskie wakacje przebywającym w Łodzi ukraińskim dzieciom. Inicjatywa dedykowana jest również dla polskich dzieci, których rodzice nie mogą sobie pozwolić na opłacenie wypoczynku czy półkolonii dla swoich pociech. 

Turnusy wakacyjne podzielone zostały na tematyczne tygodnie: sportowe, kreatywne i językowe. Dzieci od poniedziałku do piątku mają zapewnioną opiekę polskich i ukraińskich wychowawców. Najmłodsi uczestniczą w zajęciach stacjonarnych organizowanych w dwóch udostępnionych przez Port Łódź salach, wyposażonych przez sklep IKEA Łódź. Dzieci mają zapewniony codzienny obiad w Restauracji IKEA, a także dodatkowe atrakcje: park linowy na Patio Portu Łódź, salę zabaw Port Łódź Junior oraz Sport Stację na zielonym terenie rekreacyjnym Centrum, gdzie zlokalizowane są boiska do gry w piłkę nożną, siatkówkę, koszykówkę, bulodrom, pole do minigolfa, szachy, stoły do ping – ponga i wiele innych przestrzeni sprzyjających aktywności fizycznej. Każdego dnia zaplanowane zostały też atrakcje poza Portem Łódź: wizyta w Planetarium EC1, wycieczki do Orientarium w ZOO, zajęcia na basenie, ścianka wspinaczkowa, kręgielnia, a także seanse filmowe w kinie Helios. Dzieci poprzez zabawę i integrację będą mogły ponadto nauczyć się lub podszkolić język angielski, polski oraz ukraiński.

- Dla Portu Łódź i IKEA bardzo ważne jest regularne wspieranie lokalnej społeczności, której częścią są Ukraińcy stanowiący obecnie 11%* mieszkańców Łodzi.  Zdajemy sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach organizacja wakacji dla dzieci jest dużym wyzwaniem i organizacyjnym, i finansowym, szczególnie dla rodzin i opiekunów, którzy nie mogą pozwolić sobie na zapewnienie wypoczynku swoim pociechom ze względu na trudną sytuację, w której się znaleźli. Takim rodzinom chcemy pomóc, wesprzeć ich i zaprosić dzieciaki na wakacje do nas, do Portu Łódź, gdzie wspólnie z IKEA i Fundacją Swim For a Dream przygotowaliśmy na tegoroczne lato szereg bezpłatnych atrakcji. – mówi Maria Szwed z Portu Łódź.

Rodzice i opiekunowie już od 18 do 22 lipca będą mogli zapisywać swoje pociechy na sierpniowe turnusy wakacyjne. Rejestracja odbywa się poprzez specjalny formularz dostępny w języku polskim i ukraińskim na stronie Fundacji Swim For a Dream. O przyjęciu dziecka na wakacyjny turnus decydują kwestie formalne zawarte w Regulaminie inicjatywy, a także kolejność zgłoszeń. Organizatorem akcji jest Fundacja Swim For a Dream, inicjatorami i sponsorami projektu są Port Łódź oraz IKEA Łódź. 

 

 *badanie Unii Metropolii Polskich i Uniwersytetu Warszawskiego 

 

OFICJALNA STRONA PROJEKTU:

PL https://swimforadream.com/warsztaty-wakacyjne/

UA www.swimforadream.com./uk/daycamps

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY:

PL https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd060cxJ9NPBRQB2ZCGftdH5m_wsfLfKFTM7FuD9VduNJKY9A/viewform

UA https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeLon8fys6aelbQFYR1aNmTl7DgTxdhPQ_RjCemnnrTL7BIpg/viewform

HARMONOGRAM WARSZTATÓW:

PL https://swimforadream.com/wp-content/uploads/2022/07/harmonogram-4-8.07-pl.pdf

UA https://swimforadream.com/wp-content/uploads/2022/06/rozklad-zanyat.pdf

REGULAMIN I ZASADY REKRUTACJI:

PL https://swimforadream.com/wp-content/uploads/2022/06/regulamin-warsztatów-wakacyjna-beztroska-w-porcie.pdf

UA https://swimforadream.com/wp-content/uploads/2022/06/reglament-taboru-bezturbotnij-vidpochinok-v-port-lodz.pdf

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Beyond Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.