PPG rozwija "Kreatywną Szkołę" dla przyszłych fachowców branży budowlanej
PPG "Kreatywną Szkołę PPG" - autorski program edukacyjny skierowany do uczniów i nauczycieli szkół zawodowych o profilu budowlanym. Jak wynika z badań, 69% europejskich firm wykonawczych i 70 % polskich przyznaje, że w ich krajach brakuje wykwalifikowanych malarzy zawodowych. Inicjatywa PPG ma na celu wspieranie działań służących niwelowaniu luki kompetencyjnej w branży poprzez przygotowywanie przyszłych fachowców do pracy z najnowszymi technologiami w obszarze farb, powłok i materiałów specjalistycznych.
Kompleksowo = skutecznie
Program oferuje bezpłatne szkolenia teoretyczne i praktyczne z zakresu aplikacji materiałów ochronnych i dekoracyjnych, prowadzone przez doświadczonych trenerów Akademii Technicznej PPG. "Kreatywna Szkoła PPG" stawia na kompleksowe podejście do edukacji, dlatego wprowadza dwustopniowy system szkoleniowy, który obejmuje zarówno uczniów, jak i nauczycieli. Młodzi adepci budownictwa przygotowywani są w ramach cyklicznych szkoleń online podzielonych na trzy etapy tematyczne: "Systemy wykończenia wnętrz", "Systemy elewacyjne i posadzkowe" oraz "Powłoki ochronne". To dla nich doskonała okazja na zapoznanie się z najnowszymi technologiami i produktami PPG, zdobycie cennej wiedzy od praktyków i lepsze przygotowanie do wejścia na rynek pracy.
Dla nauczycieli opracowano dwudniowe szkolenia w formie warsztatów praktycznych, prowadzone w profesjonalnie wyposażonych centrach szkoleniowych Akademii Technicznej PPG we Wrocławiu lub Dębicy, połączone z kursami e-learningowymi na specjalnie przygotowanej platformie PPG Technical Academy. Pozwalają one nauczycielom na pogłębienie wiedzy, podniesienie kwalifikacji, zapoznanie się z najnowszymi trendami w branży i wymianę doświadczeń z ekspertami PPG, jak również zdobycie praktycznych umiejętności do późniejszego wykorzystania w pracy z młodzieżą.
„PPG angażuje się w rozwój kadr malarskich i podnoszenie prestiżu zawodu poprzez edukację i szkolenia praktyczne. Wierzymy, że efektywne przygotowywanie uczniów do wejścia na rynek pracy powinno opierać się na współpracy trzech stron. Szkoła odgrywa kluczową rolę, kształcąc uczniów i dbając o ich właściwy rozwój. Jednak potrzebuje ona wsparcia producentów, takich jak PPG, którzy dostarczają wiedzę (know-how), materiały i instruktaż dotyczący stosowania produktów. Aby dopełnić proces edukacji, uczniom należy zapewnić możliwość praktycznego przećwiczenia zdobytej wiedzy i umiejętności” – powiedział Jarosław Domowicz, Technical Service Manager, PPG Deco Polska.
Dodatkowo, "Kreatywna Szkoła PPG" oferuje dostęp do szerokiej gamy materiałów edukacyjnych online, takich jak webinary, kursy e-learningowe, video instruktaże, prezentacje produktowe, dokumentacje techniczne produktów czy porady ekspertów.
„Kreatywna Szkoła PPG” to przykład modelowego wsparcia dla szkół zawodowych, które łączy wiedzę i zasoby PPG z naszymi możliwościami. W ten sposób tworzymy skuteczny model kształcenia, który przygotowuje absolwentów do pracy z najnowszymi technologiami - powiedział Tomasz Łakomski, Dyrektor Centrum Kształcenia Zawodowego w Jaworznie uczestniczący w szkoleniu dla kadry menadżerskiej. „To właśnie takie inicjatywy, oparte na współpracy i zrozumieniu potrzeb rynku pracy, są kluczem do podnoszenia jakości kształcenia zawodowego w Polsce” – dodał Tomasz Łakomski.
Ważna jest współpraca
Aby program "Kreatywna Szkoła PPG" mógł być realizowany w sposób efektywny, niezbędne jest także zaangażowanie ze strony placówki. Szkoła, która przystępuje do programu, zobowiązuje się do wskazania grupy uczniów (wybrany profil), która zostanie objęta trzyletnim programem szkoleniowym, wyznaczenia nauczyciela koordynującego, czuwającego nad prawidłowym przebiegiem szkoleń oraz do zapewnienia "Pracowni Patronackiej", czyli wydzielonego na terenie szkoły i specjalnie przygotowanego według standardów PPG pomieszczenia do prowadzenia zajęć szkoleniowych.
„Współpraca sektora budowlanego ze szkolnictwem zawodowym rozwija się bardzo dynamicznie i owocnie. Doskonałym przykładem jest projekt „Kreatywna szkoła PPG” we Wrocławiu, w którym uczestniczymy. Uczniowie zdobywają tam praktyczną wiedzę na temat produktów, ich zastosowania i nowoczesnych technik, co zapewnia im odpowiednie przygotowanie do wejścia na rynek pracy” – powiedziała Magdalena Popielewska, Dyrektor Zespołu Szkół Budowlanych w Bydgoszczy.
Edukacja kluczem do sukcesu branży
Branża malarska w Europie, w tym w Polsce, przechodzi transformację demograficzną. Najnowsze badania pokazują wyraźny spadek w grupie malarzy z Pokolenia X (spadek o 16 punktów procentowych, z 61% do 45%), na rzecz młodych profesjonalistów z Pokolenia Y, których udział w rynku usług malarskich w 2024 roku wzrósł o 16 punktów procentowych (osiągając 46% w porównaniu do 30% w roku poprzednim). Udział przedstawicieli Pokolenia Baby Boomers utrzymał się na stabilnym, ale dość niskim poziomie (7% w 2024 r. vs 8% w 2023 r.). Te dane wskazują na wyraźny trend odmładzania się branży malarskiej w Europie.
„Aktualnie na rynku rozpoczęła się zmiana pokoleniowa. Średnia wieku zawodowego malarza stopniowo obniża się. Najstarsi wykonawcy odchodzą z rynku, a w ich miejsce zaczynają wchodzić młodzi. Chcemy pomóc im w zdobyciu odpowiednich kwalifikacji niezbędnych w dzisiejszym, bardzo dynamicznym środowisku” – powiedział Jarosław Domowicz, Technical Service Manager, PPG Deco Polska.
Program cieszy się dużym zainteresowaniem zarówno wśród uczniów, jak i kadry nauczycielskiej. W samym 2024 roku swoim zasięgiem objął ponad 650 uczniów z 42 szkół. Placówki zainteresowane dołączeniem do programu mogą się zgłaszać atm.wroc@ppg.com.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.