Prawie 800 osób na Wielkim Finale Lelenfant [GALERIA]
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Dwa dni, dwa spektakle, ponad 40 młodych artystów i blisko 800 osób na widowni. Tak wyglądało zakończenie pierwszej edycji Lelenfant, projektu, który zgromadził we Wrocławiu uczestników z Tanzanii, Gruzji, Iranu, Czech, Afganistanu, Ukrainy, Białorusi i Polski.
Wielki Finał w Sali Koncertowej Radia Wrocław odbył się dwukrotnie – w poniedziałek oraz we wtorek (29 i 30 sierpnia) i za każdym razem zgromadził tłumy. Organizatorzy mówią o blisko 800 gościach.
- To były naprawdę wzruszające występy – od początku do końca. Młodzi artyści dali z siebie wszystko i zaprezentowali swoje talenty jak najlepiej tylko potrafili. Wielki Finał był zwieńczeniem ich dwutygodniowych wspólnych przygotowań oraz pracy z instruktorami. Młodzi artyści bardzo poważnie podeszli do tego zadania, a efekt ich pracy mogliśmy obserwować na scenie – mówi Iwona Frydryszak z Fundacji Przyjaźń Sztuka Edukacja, dyrektorka programowa projektu Lelenfant.
Wielki Finał, wyreżyserowany przez Jacka Timingeriu, Aleksandrę Sikorską i Ewelinę Wójtowicz, trwał 40 minut. Na scenie można było zobaczyć gruzińskie tańce w wykonaniu grupy Caritas Georgia i akrobacje tanzańskich artystów z Dar es Salaam. Towarzyszyła im irańska grupa Koodakan Donya Research Institute, zespół Cirkusárna z Czech, artyści teatralni z Podlasia oraz tancerze z Ukrainy i Białorusi.
Wtorkowy Wielki Finał był również połączony z uroczystą galą, którą zainaugurował Bartłomiej Świerczewski, dyrektor Departamentu Spraw Społecznych Urzędu Miejski Wrocławia.
Pierwsza edycja Lelenfant
Lelenfant (dawniej Brave Kids) to międzynarodowy projekt, w ramach którego do Wrocławia przyjeżdżają młodzi artyści z całego świata, by razem brać udział w warsztatach, dzielić się doświadczeniem, prezentować swoje talenty i finalnie przygotować spektakl będący zwieńczeniem pobytu w Polsce.
- Naszym celem jest wspierać młode talenty, integrować dzieci i młodzież z całego świata, a także pokazywać im, że Wrocław jest otwartym i wielokulturowym miastem, w którym mogą rozwijać swoje pasje i dzielić się nimi z rówieśnikami – mówi Mary Sadowska-Łakomy, prezeska Fundacji Przyjaźń Sztuka Edukacja, która organizuje Lelenfant.
Uczestnicy Lelenfant przebywali w Polsce przez dwa tygodnie. Najpierw mieszkali wspólnie w internacie na Pilczycach, gdzie cały czas odbywały się warsztaty, a ostatnie 10 dni gościli u rodzin z Wrocławia i okolic. W ramach projektu odbyły się: Wielka Parada na wrocławskim Rynku, Wielki Piknik na Partynicach, a także Wielki Finał, który widzowie mogli obejrzeć dwukrotnie.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.