"PrzedszkolaBezOwsików.pl" – podsumowanie pilotażowej edycji programu edukacyjne
W listopadzie mija zaledwie drugi miesiąc programu „PrzedszkolaBezOwsików.pl” – wyjątkowej inicjatywy edukacyjnej, która w krótkim czasie osiągnęła niesamowite wyniki. W ramach tej edycji aż 120 przedszkoli z województwa pomorskiego podjęło wspólne działania, edukując ponad 8 tys. dzieci i przekazując im umiejętności w zakresie prawidłowej higieny rąk, co łącznie przełożyło się na ponad 16 786 umytych rączek!
Aby wspierać nauczycieli w przeprowadzaniu zajęć, do każdego przedszkola biorącego udział w programie trafiły specjalne paczki z materiałami edukacyjnymi, tzw. „Owsipaki”, stworzone z myślą o nauce przez zabawę. Zawarte w nich pomoce dydaktyczne wspierały kadry przedszkoli w zorganizowaniu warsztatów, które pozwoliły dzieciom w przystępny sposób zrozumieć znaczenie prawidłowej higieny rąk w kontekście zdrowia oraz urozmaiciły praktyczną naukę zdrowych nawyków.
Program został przygotowany we współpracy z doświadczonymi ekspertkami. Dominika Słowikowska, psycholog, stworzyła scenariusz lekcji dla nauczycieli oraz przygotowała wskazówki jak skutecznie oswajać temat owsików wśród rodziców, dzieci oraz kadry przedszkolnej. Dr n. med. Jolanta Popielska, pediatra, wsparła kampanię merytorycznymi poradami na temat profilaktyki i leczenia owsików, które zebrane zostały w broszurze informacyjnej. Obie ekspertki podzieliły się również swoją wiedzą w czasie specjalnego webinaru dla nauczycieli (zapis video jest dostępny na stronie akcji). Dzięki współpracy ze specjalistkami program odpowiedział na potrzeby edukacyjne zarówno dzieci, rodziców, jak i nauczycieli i opiekunów.
Program wsparli także influencerzy, Jakob Kosel, Suchy Tata, Who’sYourDaddy, Kreatywne macierzyństwo i Oczekując, którzy dotarli z przekazem do szerokiego grona rodziców i opiekunów oraz aktywnie zachęcali do udziału w akcji „PrzedszkolaBezOwsików.pl”.
Wszystkie materiały, które powstały w ramach programu, są dostępne do pobrania na stronie internetowej akcji. Znajduje się tam również formularz, za pośrednictwem którego każdy rodzic oraz pracownik przedszkola, może zgłosić wybraną placówkę do programu.
Choć pilotażowa edycja dobiega końca, akcja będzie kontynuowana od stycznia, i to na jeszcze większą skalę. Obecnie prowadzony jest nabór do kolejnej edycji programu, która obejmie przedszkola w całej Polsce. Wysyłka materiałów edukacyjnych do placówek, które przystąpią do akcji, rozpocznie się już od stycznia 2025 roku. Aby zgłosić przedszkole do udziału, wystarczy odwiedzić stronę www.PrzedszkolaBezOwsików.pl i wypełnić formularz zgłoszeniowy.
Regulamin akcji oraz formularz zgłoszeniowy są dostępne na stronie: www.PrzedszkolaBezOwsików.pl.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.