Komunikaty PR

Rekordowa liczba przedszkoli i szkół podstawowych uczy się, jak dbać o naturę

2020-12-18  |  14:20
Biuro prasowe
Do pobrania png ( 1.51 MB )

Jak troszczyć się o rośliny i zwierzęta, segregować śmieci, oszczędzać prąd, wodę i energię? To tylko niektóre z zagadnień, jakie porusza program „Kubusiowi Przyjaciele Natury” - największy w Polsce program edukacyjny dla dzieci na temat ekologii i życia w zgodzie z naturą. W trwającej właśnie edycji weźmie udział rekordowa liczba ponad 1 100 000 dzieci z przedszkoli i szkół podstawowych!

Edukacja proekologiczna jest nie tylko ważna i potrzebna, ale również cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród przedszkoli i szkół podstawowych w Polsce. W trwającym roku szkolnym aż 750 tys. przedszkolaków i 360 tys. dzieci z klas 1-3 szkół podstawowych pozna podstawowe zasady dbania o przyrodę i życia w zgodzie z naturą w ramach XIII edycji „Kubusiowych Przyjaciół Natury”, czyli największego programu edukacyjnego dla dzieci na temat ekologii, organizowanego już od 13 lat przez markę Kubuś. W tym roku do akcji przystąpiło ponad 9 tys. przedszkoli i ponad 5 tys. szkół podstawowych (kl. 1-3). Dzieci z co drugiego przedszkola w Polsce i z co trzeciej szkoły podstawowej będą się uczyć, jak troszczyć się o rośliny i zwierzęta, segregować śmieci, oszczędzać prąd, wodę i energię, a także poznają zasady ekonologii, dbania o aktywność fizyczną oraz właściwe odżywianie.

– Liczba uczestników oraz rosnące z roku na rok zainteresowanie programem pokazują, jak potrzebna jest edukacja ekologiczna już od najmłodszych lat oraz jak ważny jest to obecnie temat. „Kubusiowi Przyjaciele Natury” to największy tego typu projekt w Polsce, który przez 13 lat wpisał się już na stałe do kalendarza placówek uczących dzieci, dowodząc jak świetnie sprawdza się popularyzacja wiedzy na tematy ekologiczne oraz budowanie właściwych nawyków, a także świadomości i odpowiedzialności za planetę oraz środowisko już na etapie przedszkola i szkoły podstawowej. Edukacja i wykształcenie postaw proekologicznych wśród dzieci oraz swoistej ekologicznej empatii to najlepsza możliwa inwestycja w przyszłość – mówi Daniel Karaś, koordynator Programu „Kubusiowi Przyjaciele Natury”.

Tegoroczna edycja programu została dostosowana do potrzeb nauki zdalnej. Przedszkola i szkoły podstawowe otrzymują w formie elektronicznej bezpłatne materiały edukacyjne dla nauczycieli oraz dzieci, do realizacji 7 tematycznych scenariuszy lekcyjnych. Materiały zawierają również treści multimedialne: 4 animowane filmy edukacyjne i 7 audiobooków, które wprowadzają najmłodszych w tematykę dbania o przyrodę. Każda placówka biorąca udział w programie otrzyma specjalny certyfikat przyznający tytuł „Kubusiowych Przyjaciół Natury”, a dzieci dyplomy. Tegoroczna edycja programu została rozszerzona o scenariusz na temat ekonologii, czyli podstaw ekonomii i oszczędzania oraz ich wpływu na środowisko, przygotowany wspólnie z partnerem programu, fundacją Czepczyński Family Foundation.

– Ekonologia to temat, który w dobie zmian klimatycznych powinien na stałe zagościć w zagadnieniach edukacyjnych. Nauka zasad oszczędzania i gospodarowania pieniędzmi jest ściśle związana z naturą i może mieć znaczący wpływ na nasze środowisko. Najprostszy przykład: oszczędzanie wody, energii, czy niemarnowanie jedzenia oddziałuje zarówno na przyrodę, jak i na budżet domowy. Te dwie kwestie są ze sobą ściśle powiązane i warto uświadamiać to dzieciom już od najmłodszych lat, kiedy są najbardziej głodne wiedzy i ciekawe świata. Dzięki temu dobre nawyki będą dla nich w przyszłości po prostu naturalne – tłumaczy Damian Kupczyk, prezes Czepczyński Family Foundation.

Obecna edycja „Kubusiowych Przyjaciół Natury” potrwa do końca roku szkolnego. Przedszkola i szkoły podstawowe (kl. 1-3) chcące jeszcze przystąpić do programu, mogą zapisać się na stronie www.przyjacielenatury.pl. Partnerem XIII edycji programu jest INTERSEROH Organizacja Odzysku Opakowań.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.