Rogatek powraca na ekrany!
Rogatek powraca na ekrany!
Kampania Kolejowe ABC startuje w kolejnej, nowej odsłonie. Ruszyła emisja spotów z głównym bohaterem akcji – nosorożcem Rogatkiem. Już niebawem ukażą się nowe odcinki programu „Twoja Kolej” w TVP ABC oraz animacji „Myszka w Paski i podróże koleją” w Mini Mini+. Do współpracy zaproszono także nowych vlogerów, którzy opowiedzą o bezpiecznym zachowaniu na obszarach kolejowych.
Kolejna odsłona Kampanii Kolejowe ABC rozpoczęła się w marcu i potrwa do maja 2020 r. W telewizji, kinach i w internecie będzie można obejrzeć krótkie spoty edukacyjne – animacje 3D z udziałem głównych bohaterów kampanii, którzy pokażą, jak zachowywać się na dworcu i peronie. Oprócz spotów na ekranach telewizorów pojawią się nowe odcinki programów edukacyjnych. Dla najmłodszych widzów przygotowano dwie propozycje.
Pierwsza z nich to nowa seria kilkuminutowego programu „Twoja Kolej”, którego bohaterami są rodzeństwo Pola, Krzyś oraz nosorożec Rogatek. Czy można się bawić w pociągu? Co oznacza żółta linia na peronie? Co zrobić, gdy się zgubimy? Jakie są rodzaje wagonów? Na te i inne pytania dotyczące bezpieczeństwa kolejowego odpowie dzieciom nosorożec Rogatek. Na widzów czekają także interaktywne zadania do wykonania przed telewizorem. Emisja nowego odcinka programu „Twoja Kolej” odbędzie się już 7 marca o godzinie 18.30 na antenie TVP ABC.
Drugą propozycją dla najmłodszych widzów jest „Myszka w paski i podróże koleją” na kanale Mini Mini+. W programie tytułowa bohaterka opowiada o tym, jak bezpiecznie zachowywać się na przejazdach kolejowych, na dworcu czy w pociągu. W każdym odcinku odbiorcy wprowadzani są w tematykę bezpieczeństwa kolejowego w ciekawy i angażujący sposób.
W nowej serii programu zostanie wyemitowanych pięć kilkuminutowych odcinków, z których dzieci dowiedzą się, jak powinien zachować się kierowca na przejeździe kolejowym, dlaczego nie wolno bawić się w pobliżu torów, jak umilić sobie czas, czekając na pociąg i jak zachowywać się w pociągu, który wjeżdża na stację. Pierwszy odcinek z nowej serii programu zostanie wyemitowany na antenie Mini Mini + 15 marca, o godzinie 17.25.
Kampania Kolejowe ABC pojawi się także w nowej formie w internecie. Do współpracy zaproszono młodych vlogerów, których zadaniem jest przekazanie w swobodny sposób najważniejszych informacji dotyczących bezpieczeństwa na terenach kolejowych. Zaangażowani w kampanię internetowi twórcy łącznie stworzą 16 krótkich filmików, które ukażą się na ich vlogach do października 2020 r.
– Spoty, programy telewizyjne i filmy Kampanii Kolejowe ABC obejrzało do tej pory kilkanaście milionów widzów. Treści w nich zawarte mają walor edukacyjny i są przedstawiane w formie przystępnej dla dzieci. Nieodłączną częścią przekazu jest także postać Rogatka – bohatera kampanii, który budzi ogromną sympatię dzieci. Jestem przekonany, że dzięki temu najmłodsi zapamiętają, jak zachować się w pobliżu torów czy w pociągu, by było bezpiecznie – mówi dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
Na kanale Youtube „UTK Kolejowe ABC” można znaleźć spoty i odcinki programów telewizyjnych. Więcej informacji na temat działań realizowanych w ramach kampanii można znaleźć na stronie https://kolejoweabc.pl/.
Kampania Kolejowe ABC realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, propagująca zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Dorota Szelągowska: Tęsknię za Darkiem „Stolarzem” przed kamerą. Ale mamy ze sobą kontakt i będziemy razem robić jakieś rzeczy youtube’owe
Prezenterka zaznacza, że wraz z ostatnim klapsem na planie zdjęciowym programu, który wcześniej realizowała z Darkiem „Stolarzem”, nie zakończyła się ich znajomość. Nadal utrzymują ze sobą kontakt i planują kolejne wspólne przedsięwzięcia. Dorota Szelągowska uważa, że każdy powinien maksymalnie wykorzystywać swój potencjał, dlatego nie można siedzieć bezczynnie, tylko trzeba podejmować nowe wyzwania, korzystać z dostępnych propozycji i szans. Teraz co prawda obydwoje pracują dla konkurencyjnych stacji, ale nie rywalizują ze sobą, tylko nadal się wspierają.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Robotyka i SI
Za 90 proc. wypadków drogowych odpowiada człowiek. Rozwój autonomicznych pojazdów może to ryzyko ograniczyć

Z analiz Polskiego Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ITS wynika, że w ok. 90 proc. wypadków drogowych decydującą rolę odgrywa czynnik ludzki. Dzięki inteligentnym pojazdom liczba wypadków może się zmniejszyć o ok. 30 proc. Stopniowe udoskonalanie czujników i algorytmów ma kluczowe znaczenia dla poprawy bezpieczeństwa na drogach. Obecnie samochody osiągają drugi i trzeci poziom autonomii w sześciostopniowej skali SAE.