Rogatek powraca na ekrany!
Rogatek powraca na ekrany!
Kampania Kolejowe ABC startuje w kolejnej, nowej odsłonie. Ruszyła emisja spotów z głównym bohaterem akcji – nosorożcem Rogatkiem. Już niebawem ukażą się nowe odcinki programu „Twoja Kolej” w TVP ABC oraz animacji „Myszka w Paski i podróże koleją” w Mini Mini+. Do współpracy zaproszono także nowych vlogerów, którzy opowiedzą o bezpiecznym zachowaniu na obszarach kolejowych.
Kolejna odsłona Kampanii Kolejowe ABC rozpoczęła się w marcu i potrwa do maja 2020 r. W telewizji, kinach i w internecie będzie można obejrzeć krótkie spoty edukacyjne – animacje 3D z udziałem głównych bohaterów kampanii, którzy pokażą, jak zachowywać się na dworcu i peronie. Oprócz spotów na ekranach telewizorów pojawią się nowe odcinki programów edukacyjnych. Dla najmłodszych widzów przygotowano dwie propozycje.
Pierwsza z nich to nowa seria kilkuminutowego programu „Twoja Kolej”, którego bohaterami są rodzeństwo Pola, Krzyś oraz nosorożec Rogatek. Czy można się bawić w pociągu? Co oznacza żółta linia na peronie? Co zrobić, gdy się zgubimy? Jakie są rodzaje wagonów? Na te i inne pytania dotyczące bezpieczeństwa kolejowego odpowie dzieciom nosorożec Rogatek. Na widzów czekają także interaktywne zadania do wykonania przed telewizorem. Emisja nowego odcinka programu „Twoja Kolej” odbędzie się już 7 marca o godzinie 18.30 na antenie TVP ABC.
Drugą propozycją dla najmłodszych widzów jest „Myszka w paski i podróże koleją” na kanale Mini Mini+. W programie tytułowa bohaterka opowiada o tym, jak bezpiecznie zachowywać się na przejazdach kolejowych, na dworcu czy w pociągu. W każdym odcinku odbiorcy wprowadzani są w tematykę bezpieczeństwa kolejowego w ciekawy i angażujący sposób.
W nowej serii programu zostanie wyemitowanych pięć kilkuminutowych odcinków, z których dzieci dowiedzą się, jak powinien zachować się kierowca na przejeździe kolejowym, dlaczego nie wolno bawić się w pobliżu torów, jak umilić sobie czas, czekając na pociąg i jak zachowywać się w pociągu, który wjeżdża na stację. Pierwszy odcinek z nowej serii programu zostanie wyemitowany na antenie Mini Mini + 15 marca, o godzinie 17.25.
Kampania Kolejowe ABC pojawi się także w nowej formie w internecie. Do współpracy zaproszono młodych vlogerów, których zadaniem jest przekazanie w swobodny sposób najważniejszych informacji dotyczących bezpieczeństwa na terenach kolejowych. Zaangażowani w kampanię internetowi twórcy łącznie stworzą 16 krótkich filmików, które ukażą się na ich vlogach do października 2020 r.
– Spoty, programy telewizyjne i filmy Kampanii Kolejowe ABC obejrzało do tej pory kilkanaście milionów widzów. Treści w nich zawarte mają walor edukacyjny i są przedstawiane w formie przystępnej dla dzieci. Nieodłączną częścią przekazu jest także postać Rogatka – bohatera kampanii, który budzi ogromną sympatię dzieci. Jestem przekonany, że dzięki temu najmłodsi zapamiętają, jak zachować się w pobliżu torów czy w pociągu, by było bezpiecznie – mówi dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
Na kanale Youtube „UTK Kolejowe ABC” można znaleźć spoty i odcinki programów telewizyjnych. Więcej informacji na temat działań realizowanych w ramach kampanii można znaleźć na stronie https://kolejoweabc.pl/.
Kampania Kolejowe ABC realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, propagująca zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba
Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.