Rogatek w nowych salach lekcyjnych – efekt Akcji Mural
Rogatek w nowych salach lekcyjnych – efekt Akcji Mural
Nagrody odebrane – sale szkolne pomalowane! Nosorożec Rogatek, bohater prowadzonej przez Urząd Transportu Kolejowego Kampanii Kolejowe ABC, znalazł się w salach lekcyjnych w sześciu szkołach. Wszystko dzięki Akcji Mural oraz zaangażowaniu uczniów i nauczycieli. Klasy zostały wyremontowane i pomalowane w zwycięskiej szkole z Nowej Szarzyny oraz pięciu wyróżnionych placówkach. W każdej odnowionej sali znalazło się miejsce dla Rogatka. Sympatyczny nosorożec przypomina uczniom o zachowaniu bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych.
Do konkursu Akcji Mural zostało zgłoszonych prawie 2 tys. prac wykonanych przez ponad 19 tys. uczniów i nauczycieli szkół podstawowych w całej Polsce. Akcja miała swój finał w czerwcu tego roku. Zwycięski mural – zaprojektowany przez uczniów klasy VIC z Zespołu Szkół w Nowej Sarzynie – został przeniesiony na ścianę budynku w centrum stolicy. Można go podziwiać do końca roku przy placu Zawiszy w Warszawie. W ramach nagrody głównej w zwycięskiej szkole zostały również odmalowane sale lekcyjne, a laureaci wyruszyli na zieloną szkołę do Wrocławia i w Karkonosze. Podczas wycieczki mieli okazję m.in. wspiąć się na Śnieżkę, najwyższy szczyt Karkonoszy, pospacerować po starym mieście we Wrocławiu czy odwiedzić Panoramę Racławicką i Afrykarium. Ponadto uczniowie uczestniczyli w warsztatach edukacyjnych przeprowadzonych przez Zespół Kampanii Kolejowe ABC. Podczas zajęć mogli pogłębić swoją widzę dotyczącą bezpiecznego zachowania w pobliżu przejazdów kolejowych, w pociągu, na dworcu czy na peronie.
W konkursie zostało wyróżnionych również 5 innych szkół. W każdej z nich odmalowano sale lekcyjne, a do uczniów trafiły książeczki edukacyjne Kampanii Kolejowe ABC. Wśród wyróżnionych placówek znalazły się: Szkoła Podstawowa nr 124 im. S. Jachowicza w Warszawie, Szkoła Podstawowa w Dunkowej, Szkoła Podstawowa w Nowej Iwicznej, Szkoła Podstawowa nr 35 im. Polskich Olimpijczyków w Toruniu oraz Szkoła Podstawowa im. Ks. Twardowskiego w Szkotowie.
– Konkurs w ramach Akcji Mural cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Jestem przekonany, że dzięki pięknie odnowionym klasom dzieci z wyróżnionych szkół już zawsze będą wiedzieć, jak zachować się w pobliżu torów, na dworcu czy w pociągu. Szczególnie, że w każdym odmalowanym pomieszczeniu będzie im o tym przypominał nosorożec Rogatek, bohater naszej Kampanii Kolejowe ABC – mówi dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
Kampania Kolejowe ABC realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, propagująca zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Dodatkowych informacji udziela:
Natalia Krapacz
Zastępca Dyrektora Departamentu Przewozów Pasażerskich
e-mail: natalia.krapacz@utk.gov.pl, tel. kom.: 783 914 315

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.