Rogatek wraca na ekrany - jesienne nowości w Kampanii Kolejowe ABC
Rogatek wraca na ekrany – jesienne nowości w Kampanii Kolejowe ABC
Dzieci mogą już oglądać najnowszy spot edukacyjny Kampanii Kolejowe ABC, w którym bohater akcji, nosorożec Rogatek, uczy kulturalnego podróżowania pociągiem. W największych miastach pojawiło się 700 bilbordów promujących bezpieczeństwo. A to nie jedyne nowości przygotowane przez Urząd Transportu Kolejowego na początek roku szkolnego.
Na początku września premierę miał najnowszy spot edukacyjny Kampanii Kolejowe ABC. Tym razem sympatyczny nosorożec podpowiada, jak zachować się w takcie podróży. Rogatek przypomina również o obowiązku zakrywania ust i nosa w trakcie jazdy pociągiem w czasie epidemii. Spoty można zobaczyć w telewizji, internecie, kinach oraz w pociągach przewoźników: Koleje Wielkopolskie, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, PKP Intercity, PKP SKM w Trójmieście oraz na ekranach udostępnionych przez Fundację PKP.
W TVP ABC można już oglądać nowe odcinki programu edukacyjnego „Twoja Kolej”. Bohaterami serii są nosorożec Rogatek oraz Pola i Krzyś – rodzeństwo, które gra w planszówkę i rozwiązuje rozmaite zadania związane z podróżowaniem koleją i bezpieczeństwem na terenach kolejowych. Nosorożec Rogatek ocenia odpowiedzi udzielane przez dzieci, wyjaśnia trudne zagadnienia, komentuje poprawność wykonania wyznaczonych zadań, a także uzupełnia i podsumowuje najważniejsze dla widzów informacje.
W 18 największych miastach Polski pojawiły się billboardy przypominające o konieczności zachowania bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. W ramach zabawy rodzice z dziećmi mogą spróbować je odszukać, zrobić zdjęcie i opublikować na Facebooku lub Instagramie, oznaczając profil Kolejowe ABC. Nie powinno to być trudne, bo tablic z nosorożcem Rogatkiem jest 700.
Dodatkowo, na kanałach YouTube pojawią się wkrótce kolejne filmy dotyczące ważnych zasad związanych z podróżowaniem pociągiem przygotowane przez popularnych vlogerów – Pusheen Girl oraz Euzebiusza z „Zabawy Mistrzów”.
– Za pomocą spotów, programów telewizyjnych i billboardów Kampanii Kolejowe ABC z sympatycznym nosorożcem Rogatkiem przekazujemy wiedzę na temat bezpiecznego podróżowania pociągiem i przekraczania przejazdów kolejowych. Jestem przekonany, że im więcej dzieci zapozna się z zasadami bezpieczeństwa, tym większa szansa na to, że w przyszłości będą one odpowiedzialnymi kierowcami i pieszymi – mówi dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
ABC wraca do szkół
We wrześniu ruszają także zajęcia edukacyjne dla dzieci prowadzone na terenach gmin, w których doszło do niebezpiecznych wypadków i zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych oraz tzw. dzikich przejściach. Podczas zajęć uczniowie poznają prawidłowe zachowania w pobliżu torów, w pociągu, na peronie i na dworcu.
Uczniowie klas IV-VI szkół podstawowych z całej Polski, wykazując się sprytem i wiedzą, ponownie mogą ruszyć w wyścig po nagrody, biorąc udział w kolejnych edycjach konkursów zorganizowanych w aplikacji mobilnej „Kolejowe ABC”. Warto rywalizować, ponieważ głównymi nagrodami w konkursach są 5-dniowe wycieczki na zielone szkoły dla zwycięskich klas. Im więcej zaangażowanych osób z klasy, tym większe szanse na wygraną. Klasy, które zdobędą drugie i trzecie miejsca, otrzymają pakiety dla uczniów zawierające m.in. maskotki Rogatka oraz zestaw odblasków. Pierwszy konkurs zakończył się 10 września, a kolejne rozpoczną się 14 września i 25 września.
Zachęcamy do śledzenia strony internetowej www.kolejoweabc.pl.
Kampania Kolejowe ABC realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, propagująca zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Qczaj: Po miesiącu w Tajlandii przeżywam jakieś przebudzenie. Ostatnio miałem w życiu dużo różnych trudności
Trener jest niezwykle zadowolony z ostatniego pobytu w Tajlandii. Wypoczął, pozbył się negatywnych emocji i naładował akumulatory, a jednocześnie zrealizował ciekawy projekt. Pełen energii wrócił do kraju, by podejmować kolejne wyzwania zawodowe. Qczaj zaznacza, że teraz zupełnie inaczej spojrzał na ten kraj po tym, jak w jego życiu nastąpił przełom i wreszcie uwolnił się od nałogu alkoholowego.
Psychologia
Bartłomiej Nowosielski: Osoby z chorobą otyłościową są stygmatyzowane. Hejterów nie obchodzi to, że po drugiej stronie jest człowiek z emocjami

Aktor przyznaje, że niejednokrotnie spotkał się w sieci z mową nienawiści pod swoim adresem, a najczęściej hejterzy krytykują go za wygląd. Przykre było dla niego to, że nieprzyjemne komentarze nasiliły się wtedy, kiedy po specjalistycznych zabiegach choroba otyłościowa niestety znów dała o sobie znać. Bartłomiej Nowosielski ubolewa nad tym, że szerokie grono osób nie postrzega otyłości w kategorii schorzenia, które niesie ze sobą wiele powikłań.
Handel
E-papierosy i aromatyzowane saszetki nikotynowe mogą zniknąć z rynku. Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży

W wykazie prac legislacyjnych pojawiła się nowa propozycja Ministerstwa Zdrowia, która przewiduje zakaz wprowadzania do obrotu papierosów elektronicznych jednorazowego użytku – zarówno tych z nikotyną, jak i bez niej, oraz zakaz stosowania aromatów w woreczkach nikotynowych. Projekt trafił do konsultacji społecznych. To już kolejna regulacja sektora tytoniowego w ostatnich miesiącach. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że to chaos regulacyjny, który wpływa na brak poczucia pewności prawnej i decyzje inwestycyjne.