Komunikaty PR

Rozwijają skrzydła na Fabrycznej. Edukacyjny projekt w ZSS w Białymstoku

2020-09-06  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ida Szwaczko
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko

Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Do pobrania szko ( 0.02 MB )

„Rozwijamy skrzydła na Fabrycznej” – to unijny projekt, który przez dwa lata będzie realizowany w ZSS Fundacji Edukacji „Fabryczna 10”. Jego celem jest wsparcie rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Projekt skierowany jest do wszystkich uczniów z klas IV-VIII Społecznej Szkoły Podstawowej i do wszystkich uczniów Społecznego LO oraz do 23 nauczycieli, prowadzących zajęcia z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i przedmiotów z wykorzystaniem narzędzi TIK (technologii informacyjnych i komunikacyjnych). Działania ruszą jeszcze tej jesieni i są wspierane finansowo przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego.

- Wcześniej organ prowadzący przeprowadził na potrzeby projektu diagnozę potrzeb ZSS przy Fabrycznej, w oparciu o ankietę wśród uczniów i nauczycieli, konsultacje z rodzicami i wyniki uczniów w procesie kształcenia – mówi Agata Baczewska, koordynator projektu. – Diagnoza wykazała potrzebę stworzenia dodatkowych zajęć umożliwiających jak najszersze rozwijanie zainteresowań zarówno uczniów zdolnych, jak i tych z różnego rodzaju problemami zdrowotnymi, uwzględnienie ich indywidualnych predyspozycji i możliwości rozwojowych. Ponadto konieczne jest wsparcie merytoryczne nauczycieli, by byli w stanie sprostać pracy z uczniami o takich wymaganiach oraz odpowiednie dostosowanie pracowni szkolnych.

Nauka metodą eksperymentu

W projekcie zaplanowano kompleksowe działania. Jednym z jego elementów jest zakup pomocy dydaktycznych i wyposażenia w narzędzia TIK pięciu pracowni - matematycznej, biologicznej, chemicznej, geograficznej oraz językowej.

- Naszym pierwszym krokiem będzie ogłoszenie przetargu na zakup m.in. urządzeń, potrzebnych do prowadzenia nauczania metodą eksperymentu, narzędzi TIK – czyli tabletów, laptopów czy projektorów multimedialnych, a także programów dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi- Dyslektyk2 i Eisystem Eduterapeutica. – wymienia Agata Baczewska. - Z kolei w ramach wsparcia nowych metod nauczania, nauczyciele przejdą trzy kursy stacjonarne, które mają przygotować ich do aktywizowania uczniów do samodzielnej pracy, współdziałania w zespole, prowadzenia samodzielnych obserwacji, doświadczeń i eksperymentów.

Dwóch nauczycieli skorzysta z wyjazdowego „Letniego kursu nauczycieli” w Centrum Chemii Małej w Torunie, gdzie zapozna się m.in. z techniką SSC, ułatwiającą efektywne nauczanie poprzez doświadczenia, pokazujące istotę przemian chemicznych.

Technika ta wymaga często zastosowania nietradycyjnej aparatury i metodyki stosowanej w takich dziedzinach jak mikrobiologia, biologia molekularna i nanotechnologia. 

Ponadto nauczyciele skorzystają ze szkoleń e-learningowych z GeoGebry, pedagogiki specjalnej i wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.

Rozwijanie pasji

Równolegle będzie realizowane wsparcie uczniów, czyli szkolne koła zainteresowań, których celem będzie rozbudzenie zainteresowań przyrodniczo-matematycznych poprzez prowadzenie eksperymentów, a także umiejętności posługiwania się językiem obcym. Prócz tego zorganizowane będą interdyscyplinarne warsztaty edukacyjno-laboratoryjne w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, a także w Narodowym Centrum Badań Jądrowych w Świerku, Instytucie Fizyki Plazmy i Laserowej Mikrosyntezy w Warszawie i w eksperymentarium EC1 w dawnej Elektrowni Łódzkiej oraz w Centrum Chemii w Małej skali w Toruniu.

- Dzięki udziałowi w warsztatach uczniowie poznają technikę prowadzenia doświadczeń w małej skali, będą mogli wypraktykować teorię podaną na lekcjach, inaczej utrwalić materiał, co będzie pobudzać ich kreatywność i krytyczne myślenie – dodaje Agata Baczewska.

Za szczególna osiągnięcia, najzdolniejsi uczniowie otrzymają stypendia, których celem jest tworzenie warunków do realizacji pasji i indywidualnego rozwijania kompetencji kluczowych zgodnie z możliwościami, uzdolnieniami i zainteresowaniami uczniów. Taki uczeń będzie podlegał opiece dydaktycznej nauczyciela i pedagoga szkolnego lub tutora, zatrudnionego w ZSS. Celem opieki jest pomoc w dalszym osiąganiu jak najlepszych rezultatów, wsparcie w wykorzystaniu stypendium na cele edukacyjne, aktywna współpraca z uczniem i monitorowanie jego osiągnięć edukacyjnych.

- Im więcej różnorodnych, oczywiście popartych odpowiednimi metodami, propozycji zdobywania aktualnej wiedzy dotrze do uczniów i nauczycieli, tym nauka może być efektywniejsza. Warto więc poszukiwać nowych form pracy, wykorzystywanych we współczesnej  edukacji, dostosowując je jednocześnie do odbiorcy. Unijne projekty są najlepszym polem do takich niestandardowych działań i przynoszą korzyści każdej zaangażowanej w projekt stronie – ocenia dyrektor ZSS przy Fabrycznej, Ewa Drozdowska.

Wartość projektu to 626 tys. zł.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Odwiedź CH Focus i przeżyj wraz z Garfieldem niezwykłe przygody! Biuro prasowe
2024-06-14 | 09:43

Odwiedź CH Focus i przeżyj wraz z Garfieldem niezwykłe przygody!

Garfielda znają niemal wszyscy! Ten najsłynniejszy na świecie rudy kot właśnie powrócił do kin w  przezabawnej, animowanej komedii! Mało tego, mimo wrodzonego lenistwa,
Dziecko Port Łódź zaprasza do wspólnej zabawy i kibicowania
2024-06-12 | 16:00

Port Łódź zaprasza do wspólnej zabawy i kibicowania

11 czerwca to Międzynarodowy Dzień Zabawy ustanowiony przez ONZ. Jeśli ktoś przegapił – nie szkodzi! 15 czerwca w Porcie Łódź startuje bowiem Maraton Zabawy, który
Dziecko Fundacja Medicover zdrowo zajęta w 2023 r. – premiera raportu z działalności
2024-06-12 | 11:00

Fundacja Medicover "zdrowo zajęta" w 2023 r. – premiera raportu z działalności

Medicover prezentuje Raport Roczny z działalności Fundacji Medicover w Polsce i stowarzyszenia charytatywnego Asociația Medicover w Rumunii w 2023 roku. Ponad 100 różnych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Połowa Polaków nie potrafi odróżnić oryginalnego produktu od podróbki. Sklepy internetowe wdrożyły technologie blokujące nieautentyczne towary

Sprzedaż podrobionych produktów to jedno z najczęstszych oszustw w sieci. Z badań EUIPO wynika, że 14 proc. konsumentów w Polsce celowo kupiło podróbkę, a połowa miała problem z określeniem oryginalności zakupionego produktu. Klientom z pomocą idą sklepy internetowe. W ubiegłym roku technologie stosowane przez Amazon zablokowały globalnie sprzedaż 7 mln nieautentycznych towarów. Organizacje konsumenckie apelują z kolei do konsumentów o ostrożne podejście do niewiarygodnie niskich cen i zwracanie uwagi na detale.

Nauka

Uzdolnione psy tworzą złożone obrazy sensoryczne przedmiotów podobnie jak człowiek. Odkrycie może ułatwić badania nad talentem u ludzi

Naukowcy z Budapesztu zbadali grupę utalentowanych psów, które w odróżnieniu od większości swojego gatunku potrafią przyswoić nazwy ulubionych zabawek. Badanie przeprowadzone w ramach Family Dog Project dowodzi, że te psy mogą tworzyć obrazy mentalne przedmiotów – umieją powiązać nazwę danej zabawki z jej zapachem czy kształtem. To pierwsze na świecie badanie, które udokumentowało przypadki talentu u gatunku innego niż człowiek. Badanie może stanowić punkt wyjścia do lepszego zrozumienia tego, w jaki sposób tworzy się talent u ludzi.