Rusza kolejna edycja edukacyjnego programu „Drogowe ABC”
W drugim semestrze w przedszkolach w całej Polsce rozpoczęła się III edycja programu edukacyjnego „Drogowe ABC”, organizowanego przez firmę Circle K Polska oraz Polski Czerwony Krzyż. Celem inicjatywy, skierowanej do dzieci w wieku 3-6 lat, jest budowanie właściwych postaw z zakresu bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Poprzednie edycje cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród najmłodszych - do tej pory blisko 50 tysięcy dzieci z blisko 600 placówek w całej Polsce wzięło udział w programie.
Jak wynika z badania[1] przeprowadzonego na potrzeby programu „Drogowe ABC”, aż 75% ankietowanych rodziców uważa, że dziecko naśladuje ich zachowania – również te na drodze. Mimo to, ponad 80% opiekunów przekracza dozwoloną prędkość, jadąc wraz z dzieckiem samochodem. Prawie co piąty rodzic przyznaje, że sam nie ma wystarczającej wiedzy, a co siódmy – czasu, aby uczyć swoje dziecko zasad bezpieczeństwa na drodze czy podstaw udzielania pierwszej pomocy. Ponad 60% badanych uważa, że przedszkola powinny poświęcać więcej uwagi na edukację dzieci w tym zakresie. W odpowiedzi na oczekiwania rodziców oraz z myślą o bezpieczeństwie najmłodszych, Circle K wraz z Polskim Czerwonym Krzyżem połączyli siły i wspólnie stworzyli program edukacyjny „Drogowe ABC”, aby budować świadomość i wzmacniać prawidłowe postawy wśród dzieci już od najmłodszych lat.
Cieszymy się, że ruszyła kolejna edycja programu Drogowe ABC. W ubiegłym roku z powodu pandemii musieliśmy wstrzymać nasze działania w przedszkolach. W tym roku program wrócił z nowymi odświeżonymi materiałami, które pozwalają nauczycielom na prowadzenie lekcji zarówno stacjonarnie, jak i zdalnie. Filmiki z misiem Cyrylem pomogą także rodzicom na zapoznanie najmłodszych dzieci z tematami bezpieczeństwa – mówi Małgorzata Szukała, kierownik Działu Promocji w Biurze Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.
„Drogowe ABC” to ogólnopolski program edukacyjny, w którym organizatorzy stawiają sobie za cel wzmacnianie świadomości na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym wśród dzieci w wieku przedszkolnym. Łącząc naukę i zabawę, najmłodsi mają możliwość pozyskać wiedzę z zakresu bezpiecznego poruszania się na drodze, numerów alarmowych oraz poznają podstawy udzielania pierwszej pomocy. Uczestnicy zajęć otrzymają specjalny zestaw materiałów dydaktycznych w formie kolorowanek, labiryntów oraz odblaskową naklejkę z bohaterem programu – misiem Cyrylem. Ponadto, w oparciu o podstawę programową kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym, eksperci przygotowali scenariusze lekcji oraz karty pracy do zajęć, które zostały udostępnione na stronie internetowej programu www.drogoweABC.pl do samodzielnego pobrania przez wszystkich zainteresowanych pedagogów.
Trzecia edycja „Drogowego ABC” rozpoczęła się w lutym i potrwa do końca roku szkolnego. W ramach tegorocznego programu zostały przygotowane nowe materiały edukacyjne, takie jak krótkie filmy animowane z misiem Cyrylem. Co więcej, wzbogacono je o niezwykle ważne w dobie pandemii aspekt podstawowych zasad higieny, mycia rąk oraz zasłania nosa i ust zgodnie z obowiązującymi zasadami. W ramach akcji 25 000 uczniów przedszkoli w całej Polsce weźmie udział w zajęciach edukacyjnych podejmujących tematykę bezpieczeństwa drogowego. Do tej pory w ramach inicjatywy blisko 50 tysięcy dzieci z 598 przedszkoli w 12 województwach poznało zasady bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym. W tegorocznej edycji program obejmie placówki w 16 województwach. Akcja jest w całości finansowana ze środków przekazanych przez jego współorganizatora – sieć stacji Circle K Polska.
Sieć stacji Circle K to blisko 380 stacji w różnych regionach Polski. Jako firma odpowiedzialna społecznie chcemy mieć rzeczywisty wpływ na to, jak wygląda nasze najbliższe otoczenie i wspierać lokalne społeczności. Możemy to realizować m.in. za sprawą programu „Drogowe ABC”, edukując najmłodszych i tym sam troszcząc się o ich bezpieczeństwo na polskich drogach. Cieszymy się, że wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem możemy już po raz trzeci dokładać kolejną cegiełkę do tworzenia bezpiecznego miejsca dla nas wszystkich, w szczególności dzieci. W poprzednich latach program spotkał się z pozytywnym odbiorem wśród przedstawicieli placówek, rodziców, ale także naszych klientów i pracowników. Głęboko wierzymy, że takie inicjatywy są bardzo potrzebne w przestrzeni publicznej i stawiamy sobie za cel, aby mieć swój wpływ na najbliższe otoczenie i społeczności, w których działają stacje paliw Circle K – mówi Rafał Droździak, Szef Marketingu i Komunikacji w Circle K Polska.
Więcej informacji o programie Drogowe ABC na: www.drogoweABC.pl i www.pck.pl.
[1] Badanie „Bezpieczne dziecko na drodze” przeprowadzone w 2018 r. na zlecenie Circle K na grupie dzieci w wieku 1-12 lat.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Żywienie

Sylwia Bomba: Stosuję zasadę żywieniową 80/20. Raz w tygodniu jem z córką kebaba i organizm wybacza mi to
Influencerka przekonuje, że są takie momenty czy okoliczności, kiedy w swoim jadłospisie pozwala sobie na więcej. Jej zdaniem każdy powinien robić sobie taki „oszukany dzień” i spełniać wtedy swoje zachcianki żywieniowe. Oczywiście nie po to, żeby się najeść do syta, ale zaspokoić apetyt chociażby na coś słodkiego. Sylwia Bomba przyznaje, że do jej dietetycznych grzeszków należą: kebab, popcorn i cola.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Gwiazdy
Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj

Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.