Ruszyła nowa edycja programu Orbit® „Dziel się Uśmiechem”
- Z początkiem września wystartowała 11. edycja programu edukacyjnego Orbit® „Dziel się Uśmiechem”realizowanego przez Mars i Polski Czerwony Krzyż we współpracy z Polskim Towarzystwem Stomatologicznym i Polskim Towarzystwem Stomatologii Dziecięcej.
- W zajęciach edukacyjnych weźmie udział nawet 150 000 dzieci z całej Polski!
- Najnowsza odsłona programu została rozszerzona również o zerówkowiczów z oddziałów szkolnych oraz przedszkolnych, dla których przygotowano dedykowane materiały.
Z nowym rokiem szkolnym ruszyła kolejna – 11. edycja programu edukacyjnego „Dziel się Uśmiechem”, realizowanego przez Mars oraz Polski Czerwony Krzyż. Celem inicjatywy jest edukacja dzieci z klas 0-3 szkół podstawowych z całej Polski w zakresie prawidłowej higieny jamy ustnej. 1% ze sprzedaży gum Orbit® w sklepach stacjonarnych w okresie od 28.08 do 29.10.2023 r. zostanie przekazany na realizację programu, w tym na materiały i zajęcia edukacyjne dla nawet 150 tysięcy dzieci. W tym roku inicjatywa została rozszerzona również o zerówkowiczów z przedszkoli oraz szkół. Ambasadorką programu, już po raz piąty, jest aktorka i działaczka społeczna Magdalena Różczka.
Ogólnopolski program „Dziel się Uśmiechem” powstał w 2013 roku. Projekt jest odpowiedzią na utrzymujący się problem próchnicy wśród najmłodszych. Choroba ta może wiązać się z wieloma nieprzyjemnymi konsekwencjami i zwiększać ryzyko występowania innych schorzeń. Od samego początku partnerami merytorycznymi inicjatywy są Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej.
Według szacunków Ministerstwa Zdrowia, problem próchnicy dotyczy niemal 82% sześciolatków[1], natomiast raport WHO Global Oral Health wskazuje, że aż 46% przypadków próchnicy wśród dzieci w wieku do 9. roku życia nie jest leczonych[2]. Właśnie dlatego tak ważne jest zwiększanie świadomości tego, jak istotna jest prawidłowa higiena jamy ustnej oraz edukacja zarówno wśród dzieci, jak i ich rodziców.
Jako firma odpowiedzialna społecznie oraz producent bezcukrowych gum, których żucie jest ważnym elementem prawidłowej higieny jamy ustnej, od ponad dekady realizujemy wspólnie z partnerami program „Dziel się Uśmiechem”. Dzięki tej wyjątkowej współpracy konsekwentnie uczymy dzieci jak dbać o zdrowy uśmiech. Program jest w pełni finansowany przez Mars Polska. Cieszymy się, że w tym roku, dzięki wsparciu partnerów, ale przede wszystkich konsumentów, którzy kupują w sklepach stacjonarnych gumy Orbit we wskazanym okresie, będziemy mieć szansę dotrzeć z edukacją nawet do 150 tysięcy uczniów – mówi Monika Piekarska, Kierowniczka ds. Korporacyjnych, Mars Polska.
Przez ponad 10 lat nasz wspólny program przechodził liczne zmiany. W naturalny sposób ewoluował, żeby przekazywana wiedza była atrakcyjna i angażująca dla uczniów. W ramach 11. edycji zdecydowaliśmy się objąć działaniami również młodsze dzieci – zerówkowiczów. Dzięki nowoczesnym formom przekazu oraz rozszerzeniu programu, możemy docierać do coraz większej liczby dzieci i ich rodziców, uświadamiając jak poważnym problemem społecznym jest próchnica i ucząc jej przeciwdziałać – dodaje Małgorzata Szukała, Kierowniczka Działu Promocji i Pozyskiwania Dochodów, Polski Czerwony Krzyż.
Program Orbit „Dziel się Uśmiechem” opiera się na zajęciach prowadzonych w szkołach oraz w zerówkach przedszkolnych. Organizatorzy przekazują nauczycielom angażujące i zgodne z podstawą programową materiały, pozwalające na efektywną edukację i budowanie prawidłowych nawyków wśród uczniów. W ciągu 10 lat trwania inicjatywy, wzięło w niej udział blisko 900 tysięcy dzieci z całej Polski.
Celem projektu Orbit „Dziel się Uśmiechem” jest przekazanie wiedzy w przystępny sposób, wykorzystując przy tym cztery kroki dla zdrowych i czystych zębów, które w łatwy sposób można włączyć do codziennej rutyny:
1. Szczotkuj – Myj dokładnie zęby pastą z fluorem przynajmniej 2 razy dziennie.
2. Czyść – Stosuj dodatkowe środki higieny jamy ustnej, aby oczyścić przestrzenie międzyzębowe.
3. Żuj – Żuj bezcukrową gumę po jedzeniu i piciu przez 10 minut, gdy nie masz możliwości umycia zębów.
4. Kontroluj – Regularnie, raz na pół roku, odwiedzaj stomatologa.
Aktualny stan profilaktyki jamy ustnej wśród dzieci wymaga naszej stałej uwagi i zaangażowania. Poprzez program Orbit „Dziel się Uśmiechem” wspieramy aktywną edukację w tym zakresie już od najmłodszych lat, wierząc, że przyniesie ona trwałe efekty i przyczyni się do poprawy zdrowia jamy ustnej dzieci w Polsce. Ma to ogromny wpływ na kształtowanie przyszłych nawyków zdrowotnych – podkreśla Profesor Dorota Olczak-Kowalczyk, Prezes Polskiego Towarzystwa Stomatologii Dziecięcej.
Działania edukacyjne na rzecz prawidłowego dbania o zdrowie jamy ustnej budują społeczną świadomość. To najlepsza droga, do poprawy stanu uzębienia Polaków. Edukację należy rozpoczynać na wczesnym etapie, aby jak najwcześniej uczyć dzieci jak prawidłowo dbać o zęby, by zapobiegać próchnicy. Należy podkreślić, że kluczową rolę w całym procesie odgrywają rodzice i opiekunowie. Ich ogromną rolą jest budowanie prawidłowych nawyków oraz wprowadzania zasad higienie jamy ustnej do codziennej rutyny – zaznacza Profesor Marzena Dominiak, Prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego i Prorektor ds. Strategii Rozwoju UM we Wrocławiu.
Działania promujące program „Dziel się Uśmiechem” obejmą TV, radio, digital, współpracę z Influencerami, materiały POS oraz działania PR. Za kreację i przygotowanie materiałów odpowiada agencja Brandcomm, działaniami PR zajmuje się grupa Garden of Words, z kolei agencja MediacomEssence zakupiła media.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie programu: https://www.mojorbit.pl/program-dziel-sie-usmiechem
[1] Źródło: Monitorowanie stanu zdrowia jamy ustnej populacji polskiej i jego uwarunkowań w latach 2016-2020. Ocena stanu zdrowia jamy ustnej i jego uwarunkowań w populacji polskiej w wieku 6, i 10 oraz 15 lat w 2018 roku, red. Dorota Olczak-Kowalczyk. Oficyna Wydawnicza Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Warszawa 2019.
[2] WHO Global Oral Health Report, 2022 r.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.