The Village zmienia definicję urlopu macierzyńskiego
Pogodzenie kariery zawodowej z rolą matki i poszukiwanie możliwości rozwoju to wyzwanie dla kobiet na całym świecie. CEO The Village, Aleksandra Kozera, wyszła tym potrzebom naprzeciw i zorganizowała w ubiegłym tygodniu w Dharmie, holistycznej przestrzeni dla kobiet na Żoliborzu warsztaty pt. "Powrót mamy na rynek pracy".
Podczas spotkania podkreślano, że czas po narodzinach dziecka nie jest odpoczynkiem. - Proponujemy nową definicję tego okresu - to nie urlop i odpoczynek, ale praca macierzyńska. Praca, bo kobiety w tym okresie mają obowiązki związane z wychowaniem dziecka, które są nieporównywalne do standardowego etatu. Co więcej, ten moment może być niezwykłą szansą na rozwój osobisty i zdobycie cennych umiejętności - podkreślała Aleksandra Kozera. Negocjacje, komunikacja, stawianie granic, efektywność, kreatywność, innowacyjność, produktywność i multizadaniowość to tylko przykładowe kompetencje, które mogą zostać nabyte podczas tego okresu i wykorzystane przez kobiety po powrocie do pracy.
— Coraz więcej osób zaczyna dostrzegać potencjał i wartość czasu poświęconego na opiekę nad dzieckiem. To nie jedynie przerwa, lecz intensywny bootcamp umiejętności, który przynosi liczne korzyści zarówno samym mamom, jak i organizacjom, które mają przyjemność zatrudniać te wyjątkowe kobiety — podkreśliła podczas spotkania Aleksandra Kozera. Założycielka i CEO The Village chce zmienić społeczne postrzeganie i zachęca kobiety, żeby same podejmowały decyzję, czy chcą wracać do pracy zawodowej.
W ramach warsztatów "Powrót mamy na rynek pracy" Kozera pokazała uczestniczkom, że kobiety, które wracają do zawodu po pracy macierzyńskiej, mają wiele do zaoferowania. - Dyskryminowanie kobiet przez pracę macierzyńską to patriarchat. Gdyby mężczyźni zostali w domach z dziećmi, to na pewno po powrocie dostawaliby awans z uwagi na staż pracy, liczony razem z okresem nieobecności — stanowczo podkreśliła Kozera. Jak dodaje, utrwalone przez pokolenia społeczne role dają mężczyznom większe szanse na rozwój kariery zawodowej.
CEO The Village apeluje o zmiany w systemowych strukturach, które umożliwią równy dostęp do urlopów rodzicielskich oraz wsparcie w powrocie do pracy po jego zakończeniu niezależnie od płci. Kozera podkreśla, że warsztaty "Powrót mamy na rynek pracy” to kolejny krok w promowaniu równości szans dla rodziców oraz budowania zrównoważonego i wspierającego środowiska pracy, które uwzględnia potrzeby i potencjał kobiet w społeczeństwie.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.