Uczniowie z województwa małopolskiego rozpoczynają zimową przygodę z ekonomią
Wraz z rozpoczęciem ferii zimowych, ruszają atrakcyjne zajęcia dla uczniów w ramach projektu edukacji ekonomicznej „Ferie z ekonomią”. Od poniedziałku zimową przygodę z ekonomią rozpoczną uczniowie klas 6 i 7 szkół podstawowych z województwa małopolskiego z gmin Brzesko i Mogilany. Zajęcia, realizowane w ramach projektu Fundacji Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej oparte są głównie na grach i zabawach edukacyjnych, konkursach. Młodzi odwiedzają także lokalnych przedsiębiorców, placówki banków i oddziały okręgowe NBP.
„Ferie z ekonomią” to projekt edukacji ekonomicznej adresowany do uczniów 6. i 7. klas szkół podstawowych z terenów wiejskich i miast do 20 tys. mieszkańców, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę ekonomiczną i finansową. Podczas jednego tygodnia ferii zimowych, uczniowie, uczestnicząc w grach i zabawach ekonomicznych zdobywają wiedzę m.in. z zakresu postaw przedsiębiorczych, bankowości, sposobów planowania i zarządzania budżetem domowym oraz poznania roli pieniądza w gospodarce narodowej. Zajęcia w czasie ferii prowadzone są przez nauczyciela przedmiotu WOS, który otrzymuje odpowiednie przeszkolenie oraz autorskie scenariusze zajęć. Dodatkowo w ramach projektu prowadzone są konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.
W pierwszym tygodniu ferii zimowych, w terminie 30 stycznia – 3 lutego br., wezmą udział uczniowie z dwóch szkół z województwa małopolskiego:
- Publiczna Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Brzesku
- Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Konarach ( w gminie Mogilany)
W tym samym terminie odbywają się zajęcia w szkołach na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, lubuskiego, wielkopolskiego i świętokrzyskiego.
„Ferie z ekonomią” to nie tylko sposób na ciekawe i aktywne spędzenie czasu w przerwie od nauki. W trakcie zajęć młodzież ma okazję zdobyć wiedzę z zakresu ekonomii i przedsiębiorczości oraz kompetencje kluczowe, a także odwiedzić lokalne banki i miejscowych przedsiębiorców. W tegorocznej edycji dla chętnych uczniów przewidziano również konkurs wiedzy ekonomiczno-finansowej z atrakcyjnymi nagrodami.
Udział w projekcie to również cenne doświadczenie dla nauczycieli. Prowadzący zajęcia poszerzają swoją wiedzę z aktywnych metod nauczania oraz z zakresu m.in. trendów na rynku pracy, finansów, bankowości i przedsiębiorczości.
- „Ferie z ekonomią” to pomysł na ciekawe zajęcia edukacyjne dla młodzieży połączone z dobrą zabawą. Ekonomia to ważny element naszego życia, a dzieci od najmłodszych lat powinny wiedzieć, skąd biorą się pieniądze, po co są oszczędności, czym jest lokata i na czym polega przedsiębiorczość. Nie każdy jednak łatwo przyswaja sobie pojęcia ekonomiczne i potrafi zrozumieć procesy gospodarcze, dlatego nasz projekt, by ułatwić przyswojenie tej niełatwej wiedzy, wykorzystuje gry i zabawy. „Ferie z ekonomią” uczą najmłodszych mechanizmów rynkowych, których zrozumienie, w naszym przekonaniu, jest niezwykle kluczowe w dorosłym życiu – mówi Krzysztof Podhajski, prezes zarządu Fundacji Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej.
Tegoroczną 5. edycją projektu objętych jest 48 szkół podstawowych z niemal wszystkich województw. „Ferie z ekonomią” to efekt wieloletnich doświadczeń Fundacji Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej związanych z realizacją programów edukacji ekonomicznej skierowanych do młodzieży i kontynuacja projektu pierwotnego „Na Własne Konto”, prowadzonego w latach 2011-2017. Projekty są uzupełnieniem i poszerzeniem podstawy programowej przedmiotu Wiedza o społeczeństwie. Do tej pory wzięło w nim udział ponad 13,5 tysięcy uczniów. Materiały dydaktyczne zostały przygotowane przez ekspertów i wykładowców Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Więcej na stronie www.feriezekonomia.pl

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Julia Kamińska: Elektrośmieci to duży problem. Sama mam w piwnicy zepsutą pralkę i muszę zorganizować jej wywóz
Piotr Zelt, Julia Kamińska i Klaudia Zioberczyk zauważają, że mimo wielu akcji informacyjnych i edukacyjnych nadal nie wszyscy Polacy zdają sobie sprawę z tego, że elektrośmieci, które nie są w odpowiedni sposób zutylizowane, stanowią ogromne zagrożenie dla środowiska. I choć istnieją różne możliwości przekazania zużytych, nieużywanych lub uszkodzonych urządzeń elektrycznych i elektronicznych do punktów zbiórki czy firm zajmujących się recyklingiem, to nie brakuje osób, które lekceważą wszelkie wytyczne i idą na łatwiznę. Wyrzucają takie sprzęty do zwykłych śmietników albo wywożą na przykład do lasu.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Problemy społeczne
Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.