Komunikaty PR

Uczniowie z województwa małopolskiego rozpoczynają zimową przygodę z ekonomią

2023-01-30  |  11:23
Biuro prasowe

Wraz z rozpoczęciem ferii zimowych, ruszają atrakcyjne zajęcia dla uczniów w ramach projektu edukacji ekonomicznej „Ferie z ekonomią”. Od poniedziałku zimową przygodę z ekonomią rozpoczną uczniowie klas 6 i 7 szkół podstawowych z województwa małopolskiego z gmin Brzesko i Mogilany. Zajęcia, realizowane w ramach projektu Fundacji Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej oparte są głównie na grach i zabawach edukacyjnych, konkursach. Młodzi odwiedzają także lokalnych przedsiębiorców, placówki banków i oddziały okręgowe NBP.

 

„Ferie z ekonomią” to projekt edukacji ekonomicznej adresowany do uczniów 6. i 7. klas szkół podstawowych z terenów wiejskich i miast do 20 tys. mieszkańców, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę ekonomiczną i finansową. Podczas jednego tygodnia ferii zimowych, uczniowie, uczestnicząc w grach i zabawach ekonomicznych zdobywają wiedzę m.in. z zakresu postaw przedsiębiorczych, bankowości, sposobów planowania i zarządzania budżetem domowym oraz poznania roli pieniądza w gospodarce narodowej. Zajęcia w czasie ferii prowadzone są przez nauczyciela przedmiotu WOS, który otrzymuje odpowiednie przeszkolenie oraz autorskie scenariusze zajęć. Dodatkowo w ramach projektu prowadzone są konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

 

W pierwszym tygodniu ferii zimowych, w terminie 30 stycznia – 3 lutego br., wezmą udział uczniowie z dwóch szkół z województwa małopolskiego:

  • Publiczna Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Brzesku
  • Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Konarach ( w gminie Mogilany)

 

W tym samym terminie odbywają się zajęcia w szkołach na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, lubuskiego, wielkopolskiego i świętokrzyskiego.

 

„Ferie z ekonomią” to nie tylko sposób na ciekawe i aktywne spędzenie czasu w przerwie od nauki. W trakcie zajęć młodzież ma okazję zdobyć wiedzę z zakresu ekonomii i przedsiębiorczości oraz kompetencje kluczowe, a także odwiedzić lokalne banki i miejscowych przedsiębiorców. W tegorocznej edycji dla chętnych uczniów przewidziano również konkurs wiedzy ekonomiczno-finansowej z atrakcyjnymi nagrodami.

 

Udział w projekcie to również cenne doświadczenie dla nauczycieli. Prowadzący zajęcia poszerzają swoją wiedzę z aktywnych metod nauczania oraz z zakresu m.in. trendów na rynku pracy, finansów, bankowości i przedsiębiorczości.

 

- „Ferie z ekonomią” to pomysł na ciekawe zajęcia edukacyjne dla młodzieży połączone z dobrą zabawą. Ekonomia to ważny element naszego życia, a dzieci od najmłodszych lat powinny wiedzieć, skąd biorą się pieniądze, po co są oszczędności, czym jest lokata i na czym polega przedsiębiorczość. Nie każdy jednak łatwo przyswaja sobie pojęcia ekonomiczne i potrafi zrozumieć procesy gospodarcze, dlatego nasz projekt, by ułatwić przyswojenie tej niełatwej wiedzy, wykorzystuje gry i zabawy. „Ferie z ekonomią” uczą najmłodszych mechanizmów rynkowych, których zrozumienie, w naszym przekonaniu, jest niezwykle kluczowe w dorosłym życiu – mówi Krzysztof Podhajski, prezes zarządu Fundacji Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej.

 

Tegoroczną 5. edycją projektu objętych jest 48 szkół podstawowych z niemal wszystkich województw. „Ferie z ekonomią” to efekt wieloletnich doświadczeń Fundacji Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej związanych z realizacją programów edukacji ekonomicznej skierowanych do młodzieży i kontynuacja projektu pierwotnego „Na Własne Konto”, prowadzonego w latach 2011-2017. Projekty są uzupełnieniem i poszerzeniem podstawy programowej przedmiotu Wiedza o społeczeństwie. Do tej pory wzięło w nim udział ponad 13,5 tysięcy uczniów. Materiały dydaktyczne zostały przygotowane przez ekspertów i wykładowców Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Więcej na stronie www.feriezekonomia.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.