W całej Polsce dzieci uczyły się jak dbać o domowe ogródki. Niezwykły sukces akc
AHAVA PR
ul. Mikołaja Kopernika 37/1
90-552 90-552 Łódź
andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl| |andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl
48 503 838 407
www.ahavapr.pl
W całej Polsce dzieci uczyły się jak dbać o domowe ogródki. Niezwykły sukces akcji edukacyjnej #ZDROWOROSNA.
Pierwsza edycja #ZDROWOROSNA, marki W. Legutko właśnie dobiega końca. Liczby mówią za siebie - wydarzenie, w którym wzięło udział ponad 153 tys. dzieci z całej Polski, 5100 grup i klas oraz 1360 zgłoszonych placówek nie mogło przejść bez echa.
Koncepcja akcji została stworzona z myślą o dzieciach przede wszystkim w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Dzięki niej wkraczają one w świat ogrodnictwa i mają okazję w trakcie zabawy rozwijać nowe ekologiczne zainteresowania. Każda zainteresowana placówka, otrzymywała darmowe pakiety z nasionami i zestawy kreatywne. W całym kraju na lekcjach i zajęciach pokazowych dzieci uczyły się jak stworzyć i dbać o własny domowy ogródek.
“Tak wielkie zainteresowanie szkół oraz przedszkoli zupełnie nas zaskoczyło.” - o przebiegu #ZDROWOROSNA opowiada Joanna Legutko, wiceprezes firmy W. Legutko - “Zasięgiem objęliśmy praktycznie całą Polskę - od Kołobrzegu aż po Ustrzyki Dolne. W wydarzeniu wzięło udział aż 1354 miejsc, gdzie każdy z nauczycieli, opiekunów z niezwykłym entuzjazmem przyjął nasz pomysł.” - mówi Joanna Legutko, wiceprezes firmy W. Legutko.
Od połowy marca aż do połowy czerwca zgłosiło się ponad 5100 grup i klas. #ZDROWOROSNA wsparli młodzi laureaci poprzednich edycji Masterchef Junior: Paulina Foremny, Bartek Kwiecień, Gaja Suchocka i Jagoda Łaganowska. Projektowi towarzyszyła piosenka specjalnie skomponowana na potrzeby akcji przez Wujka Ogórka (Przemysława Urbaniaka) oraz konkurs na najlepszy film, nakręcony podczas tworzenia własnego ogródka w domu lub mieszkaniu. Zwycięskie filmiki nagrodzone zostały zestawem YouTubera, prezentem od W. Legutko oraz spotkaniem z jednym z laureatów MasterChef Junior. Spotkania ze zwycięzcami odbyły się w wybranych szkołach w 10 miastach w Polsce: Warszawie, Łodzi, Żarach, Augustowie, Jaworznie, Sycowie, Rawiczu, Krotoszynie, Zielonce i Wałbrzychu. Wydarzenia, które wraz z młodymi kucharzami poprowadził Wujek Ogórek (Przemysław Urbaniak), dały dzieciom moc wiedzy o zaletach pracy przy uprawie roślin oraz były inspiracją do zamiłowania do zdrowej i ekologicznej żywności.
“To był dla nas fantastyczny czas i niezwykły zastrzyk roślinnej energii.” – podkreśla Joanna Legutko - “Widząc tak wielkie zainteresowanie ogrodnictwem wśród najmłodszego pokolenia jestem troszkę bardziej spokojna o przyszłość naszej planety.“ - na zakończenie o akcji #ZDROWOROSNA dodaje Joanna Legutko, wiceprezes firmy W. Legutko.
Akcja #ZDROWOROSNA w liczbach:
· 5100 zgłoszonych klas i grup
· 153.000 doniczek nasion wysianych przez dzieciaki
· 1360 zgłoszonych placówek
· 153.000 dziecięcych uśmiechów
W. Legutko zapraszając poprzez centra ogrodnicze oraz media do akcji #ZDROWOROSNA dociera do szkół i przedszkoli. Nauczyciele mają możliwość zamówienia darmowych, interaktywnych pakietów edukacyjnych #ZDROWOROSNA, startują z edukacją dzieci oraz uprawą roślin w klasach. Zadaniem jest wysianie i zadbanie o pełen witamin koperek. Akcji towarzyszy konkurs na najlepszy film, nakręcony podczas tworzenia własnego ogródka w domu lub mieszkaniu. Zwycięskie filmiki zostaną nagrodzone zestawem YouTubera, prezentem od W. Legutko oraz spotkaniem z jednym z laureatów ostatnich sezonów MasterChef Junior.
O W.Legutko - o polskim liderze rynku nasienniczego dla ogrodnictwa.
Od 1992 roku pielęgnuje pozycję zaufanego dostawcy na rynku ogrodniczym. Źródłem sukcesu jest praca u podstaw, blisko ziemi i z miłością do roślin. Jednym z kluczowych czynników sukcesu jest wiedza twórcy firmy dra inż. Wiesława Legutko, który obecnie wraz ze swoimi dziećmi Joanną oraz Adamem kierują firmą.
Link do pobrania materiałów związanych z akcją #ZDROWOROSNA: https://www.legutko.com.pl/hobby/press-pack/
Facebook: https://www.facebook.com/w.legutko
Instagram: https://www.instagram.com/w.legutko
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCc8EqaCHu_n8XgcC16r4-QQ
Strona www: https://www.legutko.com.pl/hobby/zdroworosna/
Więcej informacji udziela Andrzej Sieczkowski +48 503 838 407
andrzej.sieczkowski@ahavapr.pl

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.